alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 508 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)

Peugeot 508 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)Wyświetleń: 42618

Peugeot 508 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna222
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.7

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 e-HDI114270114.1
2.0 HDi1403209.85.2
2.2 HDi2044508.25.9

25.12.2018KonradTak

Posiadam dwie bliźniacze jednostki , jedna w Mondeo 163KM druga w Peugeocie 508 także 163KM. Oba silniki bezobsługowe, w Peugeocie przebieg 157000 i zero usterek, ale spalanie deko mniejsze niż w Mondeo MK4 - średnio w mieście pali mi 6,8 w okresie letnim i 7,6 w zimowym. Silnik dynamiczny i cichy, naprawdę nie mam póki co nic do zarzucenia obu jednostkom, które są bliźniaczymi konstrukcjami ze stajni PSA.


02.09.2018TomaszTak

Bardzo dobry silnik. Sprawdza się na miasto, mokry filtr FAP nie zapycha się. Jak na razie nie było żadnych usterek. Jak na diesla bardzo komfortowy, duża elastyczność, nieodczuwalna turbodziura. Szukałem czegoś większego więc miał być Smax. Bardzo polecali tam silnik 140 lub 163 KM i okazało się że to silnik PSA. Ostatecznie kupiłem 508 SW i jestem bardzo zadowolony z silnika i auta.


18.09.2018KrzysztofTak

Kiedyś mówiłem -nigdy francuza. Ale przez przypadek kupiłem najpierw 407SW a teraz 508SW. Jestem niesamowicie zaskoczony komfortem i dynamiką. Wcześnie miałem Passata 2.8 "All motion" a potem Q7.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 168
Średnia (głosów 16):
(8.81)
Trwałość silnika
 9.06/10
Niezawodność auta
 8.88/10
Spalanie ON
 8.75/10
Koszty utrzymania
 8.56/10

Głosy według opinii:

160

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 239

Opinie użytkowników

Jarek 05.02.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super autko."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:
Wady:
508 HDI sedan
Andrzej 27.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Same superlatywy"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:jak piszą wszyscy poniżej.
Wady:Nie mam najmniejszych uwag (może poza schowkami)
2.0 HDI 163/2014/110 tys km
Patryk 25.04.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Cichy, dynamiczny i ekonomiczny silnik. Polecam jazdę z tempomatem albo ogranicznikiem prędkości - w moim przypadku znacząco zmniejszyło to spalanie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Cichy, ekonomiczny, dynamiczny
Wady:
2.0 HDI 163KM / 2011 / 125 tys. km
Andrzej 22.04.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo polecam silnik o wysokiej kulturze pracy cichy niskie spalanie bardzo dynamiczny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
peugeot 508 2011 125tys.
Łukasz 17.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mija rok jak go kupiłem 2.0 HDI 163 KM,miał wtedy 123 tyś.Przejechałem nim prawie 30 tyś i nie narzekam, miałem mały incydent z nim mianowicie wyrwało przewód z pompki sprzęgła z niewiadomych przyczyn. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:wygląd,osiągi,komfort jazdy
Wady:brak
508/2012/146000
<<<1234>>>