alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)

Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)Wyświetleń: 6969

Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)

Okres produkcji: od 2011

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2231
Moc [KM]184
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]8.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju6.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.9

Trasa: 8.1

Średnie: 8.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 D1633501896.4

07.03.2015marekTak

Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys


26.10.2017PawełNie

Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu.


22.01.2018LeszekTak

Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k km, oleju w skrzyni co 50k-75k km. Jazda dynamiczna, głównie poza miastem - przy dużej dawce jazdy miejskiej stosunkowo szybko zapycha się DPF. Najlepiej utrzymywać obroty 2k-3k - przy 1.5k trochę trzęsie silnikiem, co nie wychodzi mu na dobre. Diagnostyka bezproblemowa - EOBD. Koniecznie uważać na temperaturę silnika i szczelność układu chłodzenia, ponieważ brak wskaźnika temperatury na desce - trzeba się zagłębiać do komputera - a chłodnice potrafią się rozszczelnić. Używam olejów Valvoline oraz filtrów Blue Print.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 5):
(7.35)
Trwałość silnika
 8.6/10
Niezawodność auta
 7.2/10
Spalanie ON
 7.2/10
Koszty utrzymania
 6.4/10

Głosy według opinii:

32

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Tomasz 20.09.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
"Wysoki komfort za nieduże pieniądze. Przejechałem ponad 100t km i nic się nie zepsuło. Odpukać auro bezawaryjne. Pali średnio 10l na 100km ale to automat i waży 2 tony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:9l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:
Wady:
2013 100tys
Filip 29.08.2017
Średnia:
(5.00)
Nie
"Mam autko 4 miesiące przebieg 97 tys padło łożysko, cieknąca uszczelka pod miska olejowa i to co najgorsze chłodnica olejowa gdzie olej poszedł do płynu .Naszczescie stało się to pod domem po przyjeździe z wakacji (3. 5 tys km)"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Wygoda
Wady:Awaryjnisc
Paweł 16.08.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik ok tylko troche pali."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:Cichy dunamiczny przestronny
Wady:bardzo slabe audio i navi
capriva 56000 2013
Lukasz 19.03.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Silnik o wysokiej dynamice i bardzo cichy, tani olej do tego motoru"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Wygoda
Wady:Brak
Captiva/2011/108000
łuki 29.05.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"no ok ale gdzie ja kupie za50 zl filtr paliwa skoro jest tylko za 450 zl z firmy solivo czy jakos tak..."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:wygoda, komfort
Wady:droga wymiana eksploatacyjnych materiałoów
2011/ 137 tys