alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)

Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)Wyświetleń: 5416

Chevrolet Captiva I FL 2.2 D (184KM)

Okres produkcji: od 2011

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2231
Moc [KM]184
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]8.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju6.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.8

Średnie: 8.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 D1633501896.4

22.01.2018LeszekTak

Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k km, oleju w skrzyni co 50k-75k km. Jazda dynamiczna, głównie poza miastem - przy dużej dawce jazdy miejskiej stosunkowo szybko zapycha się DPF. Najlepiej utrzymywać obroty 2k-3k - przy 1.5k trochę trzęsie silnikiem, co nie wychodzi mu na dobre. Diagnostyka bezproblemowa - EOBD. Koniecznie uważać na temperaturę silnika i szczelność układu chłodzenia, ponieważ brak wskaźnika temperatury na desce - trzeba się zagłębiać do komputera - a chłodnice potrafią się rozszczelnić. Używam olejów Valvoline oraz filtrów Blue Print.


26.10.2017PawełNie

Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu.


07.03.2015marekTak

Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 4):
(7.06)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.25/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Głosy według opinii:

22

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Filip 29.08.2017
Średnia:
(5.00)
Nie
"Mam autko 4 miesiące przebieg 97 tys padło łożysko, cieknąca uszczelka pod miska olejowa i to co najgorsze chłodnica olejowa gdzie olej poszedł do płynu .Naszczescie stało się to pod domem po przyjeździe z wakacji (3. 5 tys km)"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Wygoda
Wady:Awaryjnisc
Paweł 16.08.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik ok tylko troche pali."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:Cichy dunamiczny przestronny
Wady:bardzo slabe audio i navi
capriva 56000 2013
Lukasz 19.03.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Silnik o wysokiej dynamice i bardzo cichy, tani olej do tego motoru"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Wygoda
Wady:Brak
Captiva/2011/108000
łuki 29.05.2014
Średnia:
(7.00)
Nie
"no ok ale gdzie ja kupie za50 zl filtr paliwa skoro jest tylko za 450 zl z firmy solivo czy jakos tak..."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:wygoda, komfort
Wady:droga wymiana eksploatacyjnych materiałoów
2011/ 137 tys