Popularne na rynku

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi 163KM (GM Z20D1)

32146
Kategoria: Chevrolet Cruze

Dane techniczne

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi 163KM (GM Z20D1)
Pojemność [cm3] 1998
Moc [KM] 163
Moment obrotowy [Nm] 360
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 205
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 8.5

Lata produkcji: 2009-2012

Nadwozie: hatchback sedan kombi

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 7.7L

Średnie 5.6L

Trasa 4.4L

Zalecane przez serwis

Typ oleju GM 5W30
Ilość oleju 5.6
Wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu Łańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Delphi

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.0 TD 125KM 0.0 0 0 5.5 l/100km
2.0 TD 150KM 9.0 1 0 6.8 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.4)
Trwałość silnika 9.4/10
Niezawodność auta 9.2/10
Spalanie ON 7.6/10
Koszty utrzymania 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 8.4L

Średnie 7.2L

Trasa 6.3L

Najbardziej awaryjna część

14%
23%
14%
0%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

03.08.2021 Cruze LTZ SW 2013 150kkm
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.6L

Średnie 7.3L

Trasa 6.5L

Opinia: Silnik mocny i bezawaryjny. Miałem 3 cruzy z tym silnikiem. Przebiegi od 40kkm, do 180kkm. tylko w jednym musiałem wymienić świecę żarową. Nawet łańcuchowego rozrządu nie trzeba tykać. Prawdą natomiast jest to że często wypala DPF co podnosi spalanie. Ale tak już jest w nowych
Zalety: Wysoka moc, bezawaryjny,
Wady: częste wypalanie dpf.
Polecam
22.10.2019 chevrolet cruze 163kM 2.0hb 2011/247kkm
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto b.d.

Średnie b.d.

Trasa b.d.

Opinia: Opinia nr 3. Przebieg 247kkm.Regularny serwis w Aso,wymiana oleju co ok.15kkm,serwis.Wymiana czujnika temp.spalin II(błąd 84) On głównie Verva.Przebiegi trasa 70/30 miasto. Miasto-30-70km/h,trasa-50-200km/h.
Zalety: Niskie koszty utrzymania nadal.Nie zużywa oleju.
Wady: Dpf-wypala się jak i kiedy chce.Brak 7 biegu(sic!)Sporadycznie-głównie przy wysokich temp. zewnętrznych nieco ospały(klima?czujniki temp?) Nie wiem,ale TTTM
Polecam
02.02.2019 kombi 2012/2013 2013/180000
Średnia ocena: (8.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 6.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.5L

Średnie 8.0L

Trasa 6.7L

Opinia: Dość dynamiczny. Dobry do tłuczenia tras. W mieście zapycha się dpf. Potrafi włączyć wypalanie filtra na trasie 3km do pracy... Jak przejedzie się autostradą DPF wraca do normy na 500-1000 km. Generalnie jak mam budowę w Poznaniu, staram się przesiadać do benzyniaka żony. Do tego
Zalety: dynamiczny
Wady: nie do miasta
Polecam
17.07.2017 WojTech Cruze J305, 2012, 100 tys. km
Średnia ocena: (7.8)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.5L

Średnie 7.5L

Trasa 7.0L

Opinia: Do tej pory przejechałem 100 tys. km. Jedyna usterka jaka wystąpiła przez 5 lat to pęknięty przewód hydrauliczny wspomagania kierownicy (na szczęście pompa nie uległa zatarciu). Niestety minusem jest to że części od zamienników nie zawsze pasują ... a na oryginalne trzeba oczekiwać czasem do
Zalety: Mocny i Dynamiczny silnik
Wady: W razie usterki - magazyn części w Belgii (2-3 tyg. oczekiwania)
Polecam
09.07.2017 Gal anonimus Cruze, 2011, 163km
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 7.0L

Trasa 6.0L

Opinia: Silnik dynamiczny, oszczędny. 60tys przebiegu i żadnych napraw. Filtr DPF bardzo uciążliwy. Jedynie problem mam z włączona klimatyzacja, auto potrafi delikatnie szarpać raz na jakis czas przez pare sekund na włączonej klimatyzacji. Niestety, auto dzieli podzespoły z autami klasy premium tzn astra i insignia przez
Zalety: Dynamiczny i oszczędny
Wady: Koszty w ASO
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

14%
23%
14%
0%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 22