alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)Wyświetleń: 7718

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)

Okres produkcji: 2009-2012

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)8.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D1303002004.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.2

Średnie: 7.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 8):
(8.16)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 6.88/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Głosy według opinii:

71

Opinie użytkowników

WojTech 17.07.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Do tej pory przejechałem 100 tys. km. Jedyna usterka jaka wystąpiła przez 5 lat to pęknięty przewód hydrauliczny wspomagania kierownicy (na szczęście pompa nie uległa zatarciu). Niestety minusem jest to że części od zamienników nie zawsze pasują ... a na oryginalne trzeba oczekiwać czasem do 3 tygodni (magazyny GM są w Belgii/Holandii). Jak do tej pory żadnych problemów z filtrami DPF, turbosprężarką, wtryskami czy EGR. Może dlatego że dbam o turbo i nie wyłączam silnika od razu po zakończeniu jazdy. Jak dla mnie auto ma same plusy... mocny silnik, tempomat, wiele dodatków które inne auta nie mają w standardzie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Mocny i Dynamiczny silnik
Wady:W razie usterki - magazyn części w Belgii (2-3 tyg. oczekiwania)
Cruze J305, 2012, 100 tys. km
Gal anonimus 09.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik dynamiczny, oszczędny. 60tys przebiegu i żadnych napraw. Filtr DPF bardzo uciążliwy. Jedynie problem mam z włączona klimatyzacja, auto potrafi delikatnie szarpać raz na jakis czas przez pare sekund na włączonej klimatyzacji. Niestety, auto dzieli podzespoły z autami klasy premium tzn astra i insignia przez co przeglądy w ASO sa dosc drogie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamiczny i oszczędny
Wady:Koszty w ASO
Cruze, 2011, 163km
Karol 07.07.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Dobry samochód w przystępnej cenie. Całkiem mocny silnik i w miarę ekonomiczny. Przejechane 80 tys. km (przez mnie 55 tys.) i dotychczas raczej niezawodny. Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dość niskie spalanie jak na tę moc, przestronny, wygodny
Wady:rzeczywiście filtr Dpf potrafi być irytujący - zwiększa spalanie i strasznie huczy
2011/80000
MC 27.03.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Mam samochód ponad rok , (model 2011 w automacie). Silnik cichy , zaraz po uruchomieniu jak to w dieslach troche głosniejszy . Idealny na długie wycieczki (zwłaszcza po autostradach :-) ) Spalanie przy średniej 110km/h - koło 7,4 Litra W mieście spokojnie dochodzi do 10-11 - podobno to normalne"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:7.4l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:cichy, elastyczny , komfortowy , dobrze się zbiera
Wady:spalanie , czasem pracuje nierówno
Cruze/2011/100 000km
szczepan 08.01.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"To już moja druga opinia-tym razem po przebiegu 125kkm-Ciągle niezawodny!! Należy regularnie wymieniać olej i lać dobre paliwo(np.Verva)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:cichy,oszczędny,doskonała elastyczność
Wady:okresowo wypalający się dpf potrafi nieco zirytowac.Generalnie do miasta nie polecam
chevrolet cruze 2.0hb 2011
10.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem 135 tyś km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duża przestrzeń w środku, duży bagażnik, dynamiczny
Wady:
Cruze 2.0 D 150 koni
qualaleppa 30.10.2014
Średnia:
(3.50)
Nie
"Ludzie. Między bajki włożyć dane dotyczące spalania. Ja wiem, że dane producenta są efektem dzialań w warunkach laboratoryjnych, ale to co ma miejsce w rzeczywistości odbiega od deklarowanych parametrów o niemal 100%. Nie mam ciężkiej nogi. To filtr DPF funduje takie spalanie. Dziad wlącza się co ok. 200-250 km i oczyszcza go z sadzy i innych syfów powodując chwilowe spalanie zwiększone o nawet 300%. efekt? Średnie spalanie na poziomie 8.2 l. W mieście 10.5!!! Przestrzegam przed tym silnikiem."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:Cena zakupu, wyposażenie, osiągi, komfort jazdy
Wady:Spalanie!!!, utrata wartości, filtr DPF - zmora
Chevrolet Cruze kombi 2.0 165KM rocznik 2013 18 000 km
szczepan 27.07.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry,mocny punkt tego auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:cichy i w miare oszczędny
Wady:turbodziura w zakresie do 1500 obr/min
Chevrolet Cruze/2012/47kkm

Kod antyspamowy
Odśwież

06.07.2014WojciechTak

"Auto kupione na początku 2012 roku". Po przejechaniu 54 tys. kilometrów żadnych, nawet najmniejszych problemów. Możliwe że to wyłącznie kwestia mojego egz. (nie miałem problemów nawet z filtrem cząstek stałych). Ciekawi mnie jednak ogromnie jak będzie wyglądała eksploatacja po kolejnych 50 tys. Czy są problemy z kołami dwumasowymi, pompowtryskiwaczami. I generalnie jak zachowuje się przy dłuższym okresie eksploatacji


13.02.2014Olek Tak

Silnik dynamiczny a przy tym bardzo oszczędny zwłaszcza na trasie spokojnie możemy zejść po niżej 5 L. Silnik nowej generacji , bardzo cicho i równo pracuje ,nie można nic złego o nim powiedzieć.Jestem pierwszym właścicielem od 2010 r przebieg 143 tyś żadnych napraw ,żadnych wycieków nawet nie zmieniałem podzespołów tylko oleje i filtry .Bardzo dobre auto oraz silnik


16.05.2014RafałTak

Samochód kupiony w 2012r. Rok produkcji 2011r. Z silnika jestem bardzo zadowolony (163 km). Cichy, dynamiczny i oszczędny (w trasie 5,4 do 5,7 (przy prędkościach do 120km/h)a w mieście 7 l wiosna - jesień 8,5 zima. Niestety dpf zatkał się po 16 kkm. Usunąłem go i jest w zasadzie spokój.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.