alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)Wyświetleń: 8317

Chevrolet Cruze I 2.0 VCDi (163KM)

Okres produkcji: 2009-2012

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)8.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D1303002004.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.2

Średnie: 7.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 8):
(8.16)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 6.88/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Głosy według opinii:

71

Opinie użytkowników

WojTech 17.07.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Do tej pory przejechałem 100 tys. km. Jedyna usterka jaka wystąpiła przez 5 lat to pęknięty przewód hydrauliczny wspomagania kierownicy (na szczęście pompa nie uległa zatarciu). Niestety minusem jest to że części od zamienników nie zawsze pasują ... a na oryginalne trzeba oczekiwać czasem do 3 tygodni (magazyny GM są w Belgii/Holandii). Jak do tej pory żadnych problemów z filtrami DPF, turbosprężarką, wtryskami czy EGR. Może dlatego że dbam o turbo i nie wyłączam silnika od razu po zakończeniu jazdy. Jak dla mnie auto ma same plusy... mocny silnik, tempomat, wiele dodatków które inne auta nie mają w standardzie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Mocny i Dynamiczny silnik
Wady:W razie usterki - magazyn części w Belgii (2-3 tyg. oczekiwania)
Cruze J305, 2012, 100 tys. km
Gal anonimus 09.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik dynamiczny, oszczędny. 60tys przebiegu i żadnych napraw. Filtr DPF bardzo uciążliwy. Jedynie problem mam z włączona klimatyzacja, auto potrafi delikatnie szarpać raz na jakis czas przez pare sekund na włączonej klimatyzacji. Niestety, auto dzieli podzespoły z autami klasy premium tzn astra i insignia przez co przeglądy w ASO sa dosc drogie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamiczny i oszczędny
Wady:Koszty w ASO
Cruze, 2011, 163km
Karol 07.07.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Dobry samochód w przystępnej cenie. Całkiem mocny silnik i w miarę ekonomiczny. Przejechane 80 tys. km (przez mnie 55 tys.) i dotychczas raczej niezawodny. Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dość niskie spalanie jak na tę moc, przestronny, wygodny
Wady:rzeczywiście filtr Dpf potrafi być irytujący - zwiększa spalanie i strasznie huczy
2011/80000
MC 27.03.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Mam samochód ponad rok , (model 2011 w automacie). Silnik cichy , zaraz po uruchomieniu jak to w dieslach troche głosniejszy . Idealny na długie wycieczki (zwłaszcza po autostradach :-) ) Spalanie przy średniej 110km/h - koło 7,4 Litra W mieście spokojnie dochodzi do 10-11 - podobno to normalne"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:7.4l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:cichy, elastyczny , komfortowy , dobrze się zbiera
Wady:spalanie , czasem pracuje nierówno
Cruze/2011/100 000km
szczepan 08.01.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"To już moja druga opinia-tym razem po przebiegu 125kkm-Ciągle niezawodny!! Należy regularnie wymieniać olej i lać dobre paliwo(np.Verva)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:cichy,oszczędny,doskonała elastyczność
Wady:okresowo wypalający się dpf potrafi nieco zirytowac.Generalnie do miasta nie polecam
chevrolet cruze 2.0hb 2011
10.11.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem 135 tyś km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duża przestrzeń w środku, duży bagażnik, dynamiczny
Wady:
Cruze 2.0 D 150 koni
qualaleppa 30.10.2014
Średnia:
(3.50)
Nie
"Ludzie. Między bajki włożyć dane dotyczące spalania. Ja wiem, że dane producenta są efektem dzialań w warunkach laboratoryjnych, ale to co ma miejsce w rzeczywistości odbiega od deklarowanych parametrów o niemal 100%. Nie mam ciężkiej nogi. To filtr DPF funduje takie spalanie. Dziad wlącza się co ok. 200-250 km i oczyszcza go z sadzy i innych syfów powodując chwilowe spalanie zwiększone o nawet 300%. efekt? Średnie spalanie na poziomie 8.2 l. W mieście 10.5!!! Przestrzegam przed tym silnikiem."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:Cena zakupu, wyposażenie, osiągi, komfort jazdy
Wady:Spalanie!!!, utrata wartości, filtr DPF - zmora
Chevrolet Cruze kombi 2.0 165KM rocznik 2013 18 000 km
szczepan 27.07.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dobry,mocny punkt tego auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:cichy i w miare oszczędny
Wady:turbodziura w zakresie do 1500 obr/min
Chevrolet Cruze/2012/47kkm

Kod antyspamowy
Odśwież

16.05.2014RafałTak

Samochód kupiony w 2012r. Rok produkcji 2011r. Z silnika jestem bardzo zadowolony (163 km). Cichy, dynamiczny i oszczędny (w trasie 5,4 do 5,7 (przy prędkościach do 120km/h)a w mieście 7 l wiosna - jesień 8,5 zima. Niestety dpf zatkał się po 16 kkm. Usunąłem go i jest w zasadzie spokój.


06.07.2015SławekTak

Świetny, oszczędny a przede wszystkim bezawaryjny diesel. Wystarczy dbać (jak o diesla) i wymieniać oleje i filtry na bieżąco, a wtedy silnik odwdzięczy się bezawaryjną i dynamiczną jazdą. Gorąco polecam ! Najlepszy stosunek jakości do ceny. Ja mam Chevroleta Epice z ponad 230 tys. przejechanymi km i jestem mega zadowolny. Do dzisiaj żadnych usterek i poważnych napraw.


23.02.2015LeszekTak

Cruze kupiony w 2012r. w wersji 163KM .Przejechałem nim około 32 tyś. kilometrów na razie bez najmniejszych problemów. N a razie tylko raz autko zasygnalizowało awaryjne wypalanie DPF, nauczyłem się już wyczuwać ten moment kiedy filtr jest wypalany i po prostu jeżdżę aż ten proces się skończy nie gasząc silnika. Silnik bardzo dynamiczny przy spalaniu około 8,5l miasto i 6l trasa. Naprawdę dobry, elastyczny silnik , zobaczymy co będzie po większym przebiegu .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.