alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)

Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)Wyświetleń: 17392

Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]165
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TD681321615.9
2.0 DI821851705.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(7)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 7.8/10
Koszty utrzymania
 6.8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

ignacy 10.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Przejechałem tym samochodem 140tyś.km i mogę powiedzieć że zepsuło się dwukrotnie alternator, i skorodował jeden przewód z silnika. Poza tym zużycie szczotek rozrusznika i gumy drążka stabilizatora. Samochód pali awaryjnie nawet olej rzepakowy, nic się nie zapycha, bardzo mało pali ( takie same spalanie obojętnie czy latem czy zimą, dużo jeżdżę na klimie), nie koroduje (otarcie do gołej blachy miałem przez 4 lata i ani kropki rdzy). Wady to powolne, silnik się poci lekko olejem (turbina się pociła jak ją kupiłem ale przejechała już ponad 140tyś,km i żadnej awarii, i dalej się tak samo poci), lecz oleju od wymiany do wymiany nie musiałem ani razu dolać. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:niskie spalanie, silnik - bezawaryjna pompa, wtryski
Wady:ślady oleju na silniku, alternator, rozrusznik
astra g/2001/213tyś.km
Blaise 21.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto mam od trzech lat, silnik 1.7 dti 75km isuzu rocznik 2000, wersja eco 4. Zaletą eco 4 jest wydłużony 4 i 5 bieg, przez co samochód ma wyższą prędkość max i niższe spalanie, ale 4 bieg można wrzucić przy 60km/h. Niskie spalanie (na trasie wakacyjnej dwie osoby plus bagaże poniżej 4l na 100km), trochę wyższe w zimie ale to i tak zawsze poniżej 6 litrów. Części związane z elektroniką są japońskie i trochę droższe ale da się przeżyć. Rdza mojego auta raczej nie dotyczy, są też wersje z podwójnym ocynkiem. Dynamika silnika jak na niską moc odpowiada. Silnik nie ma żadnych dpfów, kół dwumasowych i skomplikowanych wtrysków, polecam jak najbardziej, jest tani w eksploatacji i może być używany do codziennych wyzwań!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niskie spalanie, tanie części, niezawodność w każdych warunkach
Wady:gdyby nie trzeszczące plastiki to brak
astra 1.7 dti eco 4 2000r.
Piotr 30.06.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto godne polecenia, naprawy niedrogie, mało pali, tylko te blachy, robić zaprawki i cieszyć się z jazdy ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Spalanie, Trwałość Silnika, Koszty
Wady:Blacha
Astra II, 2001,
Jacek 03.07.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"ja mam rocznik 2001, spalanie w mieście to 6.2, na trasie 4,7 do 120km/h, jak u poprzednika uwaga pojawia się olej w zbiorniczku wyrównawczym, wymieniłem chłodniczkę oleju 700 zł i ok. auto dla lubiących spokojną jazdę."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie, pakowne
Wady:zbyt wolny, głośny
astra 1.7 dti/2001/23000
marcin 29.04.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"mam rocznik 2000, przejechane 285000. spalanie male miasto latem to 5.5 zina troche ponad 6. trasa do 120km/h do 5 litrow max. silnik dobry na miasto ale na autostrade juz nie bardzo. raczej dla spokojnych osob ceniących niskie spalanie. uwaga na olej w zbiorniczku wyrownawczym! u mnie musialem wymienic chlodniczke oleju 500zl, ale czesto konczy sie to rozbieraniem silnika."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niskie spalanie
Wady:olej w zbiorniczku wyrownawczym
astra 1.7 dti 2000r

Kod antyspamowy
Odśwież

10.10.2016adamekTak

Silnik bardzo oszczędny ale mało dynamiczny, rozkręca się po 2000 obr. Częste awarie alternatora z powodu pompy vaku mocowanej z jego tyłu, poza tym bezawaryjny. bez problemu odpala zimą ale do chwili rozgrzania "klekot". Bardzo niewielkie ślady wycieku oleju (pocenie się) w okolicach głowicy.


19.08.2015KLAKIERTak

Silnik faktycznie świetny, Spalanie w trasie ok 5L....po zakorkowanym mieście z klimą 6,5 - 6,7L. Należy bardzo uważać na wymianę rozrządu jest to silnik bardzo wyczulony na złe napięcie paska rozrządu, radzę nie oszczędzać na wymianie rozrządu i zlecić to komuś kto nie raz już robił rozrząd w tym motorze od Isuzu. Ostrzegam też przez przepalającymi się sterownikami pompy wtryskowej, często są te sterowniki naprawiane w amatorski sposób i usterka po jakimś czasie wróci......objawia się to albo zgaśnięciem auta nagle i już go nie odpalisz albo szarpaniem w okolicy 2 tysięcy obrotów, ja już drugi raz reanimowałem sterownik pompy wtryskowej....żeby nie to, było by to auto perfekcyjne. Pozdrawiam


03.10.2016Dariusz Tak

Witam serdecznie moja Astra g 1.7 dti ma przejechane 300 tyś km i śmiga bez problemu jedynie olej trzeba wymieniać częściej niż zaleca producent. MAŁO PALI


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 28

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.