alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)

Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)Wyświetleń: 19012

Opel Astra G 1.7 DTI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]165
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TD681321615.9
2.0 DI821851705.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.5

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(7)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 7.8/10
Koszty utrzymania
 6.8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

ignacy 10.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Przejechałem tym samochodem 140tyś.km i mogę powiedzieć że zepsuło się dwukrotnie alternator, i skorodował jeden przewód z silnika. Poza tym zużycie szczotek rozrusznika i gumy drążka stabilizatora. Samochód pali awaryjnie nawet olej rzepakowy, nic się nie zapycha, bardzo mało pali ( takie same spalanie obojętnie czy latem czy zimą, dużo jeżdżę na klimie), nie koroduje (otarcie do gołej blachy miałem przez 4 lata i ani kropki rdzy). Wady to powolne, silnik się poci lekko olejem (turbina się pociła jak ją kupiłem ale przejechała już ponad 140tyś,km i żadnej awarii, i dalej się tak samo poci), lecz oleju od wymiany do wymiany nie musiałem ani razu dolać. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:niskie spalanie, silnik - bezawaryjna pompa, wtryski
Wady:ślady oleju na silniku, alternator, rozrusznik
astra g/2001/213tyś.km
Blaise 21.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto mam od trzech lat, silnik 1.7 dti 75km isuzu rocznik 2000, wersja eco 4. Zaletą eco 4 jest wydłużony 4 i 5 bieg, przez co samochód ma wyższą prędkość max i niższe spalanie, ale 4 bieg można wrzucić przy 60km/h. Niskie spalanie (na trasie wakacyjnej dwie osoby plus bagaże poniżej 4l na 100km), trochę wyższe w zimie ale to i tak zawsze poniżej 6 litrów. Części związane z elektroniką są japońskie i trochę droższe ale da się przeżyć. Rdza mojego auta raczej nie dotyczy, są też wersje z podwójnym ocynkiem. Dynamika silnika jak na niską moc odpowiada. Silnik nie ma żadnych dpfów, kół dwumasowych i skomplikowanych wtrysków, polecam jak najbardziej, jest tani w eksploatacji i może być używany do codziennych wyzwań!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niskie spalanie, tanie części, niezawodność w każdych warunkach
Wady:gdyby nie trzeszczące plastiki to brak
astra 1.7 dti eco 4 2000r.
Piotr 30.06.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto godne polecenia, naprawy niedrogie, mało pali, tylko te blachy, robić zaprawki i cieszyć się z jazdy ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Spalanie, Trwałość Silnika, Koszty
Wady:Blacha
Astra II, 2001,
Jacek 03.07.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"ja mam rocznik 2001, spalanie w mieście to 6.2, na trasie 4,7 do 120km/h, jak u poprzednika uwaga pojawia się olej w zbiorniczku wyrównawczym, wymieniłem chłodniczkę oleju 700 zł i ok. auto dla lubiących spokojną jazdę."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie, pakowne
Wady:zbyt wolny, głośny
astra 1.7 dti/2001/23000
marcin 29.04.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"mam rocznik 2000, przejechane 285000. spalanie male miasto latem to 5.5 zina troche ponad 6. trasa do 120km/h do 5 litrow max. silnik dobry na miasto ale na autostrade juz nie bardzo. raczej dla spokojnych osob ceniących niskie spalanie. uwaga na olej w zbiorniczku wyrownawczym! u mnie musialem wymienic chlodniczke oleju 500zl, ale czesto konczy sie to rozbieraniem silnika."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niskie spalanie
Wady:olej w zbiorniczku wyrownawczym
astra 1.7 dti 2000r

Kod antyspamowy
Odśwież

21.02.2015AdamskiTak

W 2006 kupiłem 2-letnią, z przebiegiem 90000, właśnie dostałem w tyłek i pa pa ASTRO. 230000 przebiegu, oleju nie dolewałem między wymianami, problemy z alternatorem były, koszta banalne, pierwsze!!! ogniska rdzy na progach. Tydzień przed dzwonem wróciłem z Zakopca, spalanie 5,0 mimo, że na autostradzie max (170), Szukam już następnego, takiego samego. Fakt, w mieście mocy brakuje, ale w trasie nie przeszkadza, ( chyba się starzeję ;-) )


10.10.2016adamekTak

Silnik bardzo oszczędny ale mało dynamiczny, rozkręca się po 2000 obr. Częste awarie alternatora z powodu pompy vaku mocowanej z jego tyłu, poza tym bezawaryjny. bez problemu odpala zimą ale do chwili rozgrzania "klekot". Bardzo niewielkie ślady wycieku oleju (pocenie się) w okolicach głowicy.


06.12.2014rudyTak

przejechalem ponad 200 000km na 1,7 dti podkrecony o wiele lepiej przyspiesza jedyne awarie to 3 razy naprawa alternatora spalanie ok 6l


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 30

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.