alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  1.7 CDTI (80KM)

Opel Astra G 1.7 CDTI (80KM)Wyświetleń: 13299

Opel Astra G  1.7 CDTI (80KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]170
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)14
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TDI751651704.8
2.0 DI821851705.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 5

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(9.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Głosy według opinii:

60

Opinie użytkowników

Enek 17.07.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Trwaly i nie zawodny samochod"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tani w utrzymani
Wady:Malo co da sie samemu wymienic
Astra g 2008 1,7cdti 200kkm
Martynka 15.07.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Astra 1,7cdti 80KM nie ma dwumasy ani dpf w artukule jest błąd "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tanie w utrzymaniu
Wady:Ciężki dostep do osprzętu i czujników
Astra g 2008 1,7cdti
Michał 23.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Witam. Mam Astrę z przebiegiem 265 000 km , osobiście przejechałem ostatnie 35 000 km. Naprawy : wymiana czujnika położenia wału , wymiana paska wielorowkowego oraz rolki napinającej. Spalanie poniżej 5l/100km bez napinania się. Ogólnie sam model jak i silnik jest godny polecenia. Życzę sobie kolejnych takich 35 000 km :) "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Spalanie , Niska awaryjność
Wady:Troszeczke "toporny" design wnętrza
Astra G / 1.7 CDTI 80KM / 2007r
Mariusz 22.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"218 000 km, żadnych awarii silnika, silnik suchy (0 wycieków). Zdecydowanie polecam ten silnik. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:bezawaryjny
Wady:słabe przyspieszenie, brakuje 6 biegu
Astra G 2006 219000 km
TSEL 07.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem auto pofirmowe z przebiegiem 190 tys po niecałych 4 latach, od tego czasu, przez blisko 2 lata zrobiłem ponad 26 tys bez zandych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:bardzo ekonomiczny (przy rozsądnej jeździe - do 120 km/h), stosunkowo prosta konstrukcja, dużo części zamiennych w dobryuch cenach
Wady:barkuje troszkę mocy (80 KM), brakuje 6 biegu - przy ponad 120 km/h obroty wskakują na ponad 3000 i spalanie też wzrasta na "piątce"
Opel Astra G / 2007 / 218 tys
Łukasz 09.04.2013
Średnia:
(9.75)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony. Zaczynając od ceny zakupu, poprzez użytkowanie a na kosztach utrzymania kończąc. Wygodny, pakowny, prowadzi się dobrze. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wytrzymały, pojemny, bezawaryjny, idealny jako auto na co dzien, tani w utrzymaniu
Wady:wentylacja
2005

Kod antyspamowy
Odśwież

25.01.2014AR2Tak

pracę tego silnika (1,7 CDTI 100kM,) oceniam na 4 , jak zimny lekko trzęsie się i jest głośny .po nagrzaniu cichnie.za długo się rozgrzewa.przy minus 20 stopniach koło 10km trzeba przejechać aby uzyskać 90 stopni,ale to wina źle zaprojektowanego układu chłodzenia w merivie,w astrze kolegi rozgrzewa się szybciej. najniższe spalanie na trasie w mojej Merivie uzyskałem 5,8l/100km przy przepisowej jeździe (zakres 70-90 km/h). przy prędkośći 100-120 pali około 6,2 litra ,jak chce się poszaleć to łyknie koło 7-7,3l/100km .w mieście prawie do 8 l dochodzi.dynamika super szczególnie od 70 do 140 na godzinę.wyprzedzanie to sama przyjemność,nie trzeba dusić przejechałem nim 124000km w ciągu 4,5 roku.awarii zero.osprzęt silnika na razie pracuje wzorowo.na pewno jest to trwała konstrukcja ale nie polecam do jazdy Merivą po mieście szczególnie zimą ,są silniki mniej paliwożerne .ten sam silnik ale 125HP pali 0,5l mniej i jeszcze lepiej się zbiera


03.01.2016Łukasz Tak

Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101 koni. Lecz tani w utrzymaniu i bardzo ekonomiczny. Jedyna wada jaka mnie dopadła 3 razy niestety to pękające węże układu chłodzenia przy dużym wysiłku typu autostrada płyn wypada w moment i niestety to wymiany waż.


31.01.2016MaciejTak

W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 - 7,3 L. Na autostradzie przy 120km/h na tempomacie spalanie 4,5-4,9 L na 6 biegu. Przy 140-150km/h 5,9 - 6,2 L. Maksymalnie udało mi sie wykręcić na liczniku 210km/h.Jak na wersje COSMO calkiem miłe sztywne zawieszenie. Minusy: - DPF, wypalanie włącza mi sie srednio co 400km jezdze głownie po miescie,czasami trasa.Jesli sie nie wypali DPFa samochod sie "przytyka" i robi sie ospały. Po wypaleniu problem znika.Trzeba zrobić "dodatkowa" trase okolo 30km,zeby wypalic DPF,bo w korkach jest to niewykonalne. TO NAJWIĘKSZY PROBLEM. -po 3 latach bezawaryjnego uzytkowania, awarie zaczely sie sypac lawinowo,na szczescie drobne : zawór SCV(600zl) zapchany EGR (150zl) uszczelniacz pompy oleju (425zl),akumulator (350zl) -turbinka zaczyna coraz mocniej cieknąc i powoli trzeba zbierac na nowa albo regeneracje. Jezdze szybko i dynamicznie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.