alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Opel Astra G 2.0 DI (82KM)Wyświetleń: 7746

Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TD681321615.9
1.7 DTI751651704.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Astra 2001r 280tys

Kod antyspamowy
Odśwież

07.07.2017DarekNie

Silnik x20dtl 82 KM. Czytając komentarze jestem w wielkim szoku. Spalanie 5-6 litrów? Ja się cieszę jak mi spadnie do 7 na trasie... Po mieście 8-9. Co do awaryjności to może ja akurat tak trafiłem ale w ciągu 5 lat w silnik włożyłem jakieś 10 tyś zł. Regeneracja pompy wtryskowej 3,5tys. (nie wiem co to za regeneracja za 1000? trochę za tanio...), regeneracja turbo 700, wymiana sprzęgła ok.1tys. (już kończyło żywotność wiec wymieniłem przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego)... itp. itd. Mocy dość mało, ale nie narzekam szczególnie na dynamikę ( szczególnie gdy zdarzy mi się czasem jeździć 100 konnom benzyną jest dużo gorzej). A co do cofania paliwa i montowanie gruszki... (przypadłość prawdziwego polaka - obejść problem a nie go rozwiązać), a w 90% takich przypadków wystarczy wymienić obudowę filtra paliwa lub czasem nawet sam dekiel tak jak było w moim przypadku. I teraz nie ważne czy ciepło czy mróz -25 zawsze zapala bez większego problemu. Tyle w temacie


24.01.2017melooxTak

Smigam Zoska od 2010 roku. Auto przy zakupie mialo 178 tys (podobno;) Jezeli chodzi o silnik to problem mialem tylko z elektrozaworami od turbinki. Po wymianie tego od klap i gruszki tematu nie ma. Obecnie nalatane jest 315 tysi i z silnikiem nie ma najmniejszego problemu. Oleju nie pali praktycznie wcale. Stan podobny od wymiany do wymiany. Z pozostalych prac przy silniku...wymieniona chlodnica klimatyzacji (czesta przypadlosc w tym modelu) Wymienione gumki przelewowe na nowe (tylko oryginal) i nic poza tym. Do 2002 roku Zoski byly bez dwumasy,poza tym EGR mechaniczny i pompy wtryskowe nadajace sie do regeneracji :) Od 2003 roku musieli kurde poprawic i wkladali juz dwumasy,EGR-r elektromechaniczne ,pompy nierozbieralne... Ja jestem szczesliwym posiadaczem przedlifta :)


06.08.2013TomaszTak

Posiadam Vectrę B z tym silnikiem, nie ma dwumasy po 297 000 padła pompa wtryskowa i bardzo mnie bolało. Wcześniej padł alternator bolało mniej. Silnik nie jest mulasty , samochód dobrze przyśpiesza i rozwija duże prędkości (jak na zwykłego człowieka)Spalanie bardzo niskie. Olej półsyntetyk mechanik mówił , że korzystny dla turbiny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów