alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Opel Astra G 2.0 DI (82KM)Wyświetleń: 8926

Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TD681321615.9
1.7 DTI751651704.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Astra 2001r 280tys

Kod antyspamowy
Odśwież

12.02.2015StefanTak

przebieg 280tys i chodzi dalej bez zarzutu ,drobne usterki mało kosztowne i naprawione na przysłowiowym kolanie,raz tylko była wymiana pompy na używaną i to wszystko przy silniku.Dobra trwała konstrukcja i prosta w naprawie.


27.09.2017pawelTak

Wcześniej miałem wiki 2.0dti teraz mam astre g 2.0dti spalnie w trasie przy stałej prędkości 140-150 to 5.7l a szwedajajac się pomiescie 6 litra od wyiany do wymian oleju 0 dolewki prawda jest taka jak dbasz tak masz


14.07.2016RafalTak

Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza jest blacharka która rdzewieje. Jeśli chodzi o silnik to przez te 9 lat jeżdżenia wymieniłem przepływomierz powietrza, pompę wody, turbo, alternator, akumulator i zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa aby paliwo się nie cofało. Bo samochód nagle z dnia na dzień przestał palić, trzeba było długo kręcić zanim odpalił, tak jak by się zapowietrzał. Ta gruszka rozwiązała problem. Wymiana oleju oczywiście co rok. Po za tym normalne eksploatacyjne naprawy zawieszenia i hamulców. Pompa paliwa nigdy mi się nie popsuła, a podobno jest awaryjna, tankuję tylko na bp. W trasie Vectra nigdy mnie nie zawiodła. Obecnie ma 300 000 km i dalej jest użytkowana w rodzinie, przeze mnie już nie, bo ja sobie kupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150 KM GTS OPCline :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.