alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Opel Astra G 2.0 DI (82KM)Wyświetleń: 6495

Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 TD681321615.9
1.7 DTI751651704.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 3.8

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Astra 2001r 280tys

Kod antyspamowy
Odśwież

03.07.2013Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Tak

Astra G 2.0 dti 101KM, kombi 2002rok. II właściciel. Auto obecnie ma 215kkm i żadnych problemów z silnikiem. Cały czas eksploatowane na pełnym syntetyku, który wymieniam co 15kkm wraz z wszystkimi filtrami. Spalanie w mieście 7,5-8,5 na trasie przy 130km/h około 6,5 przy 90km/h 4,5. Brak dwumasy - pojawiła się w 2003r. Moc nie zachwyca, ale wystarczająca do codziennej eksploatacji. Przy silniku nic nie robiłem, ale pozostałe naprawy na akceptowalnym poziomie a i to raczej zużycie eksploatacyjne niż naprawy. Z wyczytanych opinii wiadomo, że pompa wtryskowa będzie potrzebowała regeneracji przy 250kkm, ale jak na razie nie zanosi się na to.


12.02.2015StefanTak

przebieg 280tys i chodzi dalej bez zarzutu ,drobne usterki mało kosztowne i naprawione na przysłowiowym kolanie,raz tylko była wymiana pompy na używaną i to wszystko przy silniku.Dobra trwała konstrukcja i prosta w naprawie.


24.01.2017melooxTak

Smigam Zoska od 2010 roku. Auto przy zakupie mialo 178 tys (podobno;) Jezeli chodzi o silnik to problem mialem tylko z elektrozaworami od turbinki. Po wymianie tego od klap i gruszki tematu nie ma. Obecnie nalatane jest 315 tysi i z silnikiem nie ma najmniejszego problemu. Oleju nie pali praktycznie wcale. Stan podobny od wymiany do wymiany. Z pozostalych prac przy silniku...wymieniona chlodnica klimatyzacji (czesta przypadlosc w tym modelu) Wymienione gumki przelewowe na nowe (tylko oryginal) i nic poza tym. Do 2002 roku Zoski byly bez dwumasy,poza tym EGR mechaniczny i pompy wtryskowe nadajace sie do regeneracji :) Od 2003 roku musieli kurde poprawic i wkladali juz dwumasy,EGR-r elektromechaniczne ,pompy nierozbieralne... Ja jestem szczesliwym posiadaczem przedlifta :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.