alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI 82KM (X20DTL)

Opel Astra G 2.0 DI 82KM (X20DTL)Wyświetleń: 13383

Opel Astra G  2.0 DI 82KM (X20DTL)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 DTI7516515.54.8
2.0 DTI101205125.7
2.2 DTI12528011.55.9

19.06.2016PawelTak

"Moj silnik to 2.0 Di czyli ten slabszy, 82KM. Przebieg ponad 258 000 km z wiekszych problemow to przeplywomierz i wezyki podcisnienia robily najwiecej problemow zaraz po kupnie. Wymienione ze cztery lata temu i odtad zadnych problemow. Dalej lacznik stabilizatora, kupiony jakis chinczyk szybko poszedl. Pozatym klocki, tracze, amortyzatory, opony. Jest jeszcze problem z korozja tylnych blotnikow. Pozatym wszystko bardzo dobrze sie sprawuje. Polecam!


07.07.2017DarekNie

Silnik x20dtl 82 KM. Czytając komentarze jestem w wielkim szoku. Spalanie 5-6 litrów? Ja się cieszę jak mi spadnie do 7 na trasie... Po mieście 8-9. Co do awaryjności to może ja akurat tak trafiłem ale w ciągu 5 lat w silnik włożyłem jakieś 10 tyś zł. Regeneracja pompy wtryskowej 3,5tys. (nie wiem co to za regeneracja za 1000? trochę za tanio...), regeneracja turbo 700, wymiana sprzęgła ok.1tys. (już kończyło żywotność wiec wymieniłem przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego)... itp. itd. Mocy dość mało, ale nie narzekam szczególnie na dynamikę ( szczególnie gdy zdarzy mi się czasem jeździć 100 konnom benzyną jest dużo gorzej). A co do cofania paliwa i montowanie gruszki... (przypadłość prawdziwego polaka - obejść problem a nie go rozwiązać), a w 90% takich przypadków wystarczy wymienić obudowę filtra paliwa lub czasem nawet sam dekiel tak jak było w moim przypadku. I teraz nie ważne czy ciepło czy mróz -25 zawsze zapala bez większego problemu. Tyle w temacie


03.07.2018GrzegorzTak

Opel Astra G 1999r. 2.0 dtl 82KM. Auto posiadam 7 lat. 150000km u mnie (307000 na blacie, ale auto było sprowadzane 2 właścicieli wcześniej, więc napewno ma jeszcze +100tys. w pamięci:)) przez 7 lat zmieniona pompa wody (2 dni po zakupie), regeneracja pompy wtryskowej - 1400zł, miesiąc temu rozszczelniła się chłodnica- 300 zł. z robotą. Poza tym klocki, tarcze, amortyzatory, wiadomo to się zużywa, a biorąc pod uwagę nasze polskie drogi i dość ciężki silnik to wcale nie wypada najgorzej. Spalanie od 5.5l na trasie do 6.5l w mieście. Dolewam ok 200ml. oleju na 15000km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Astra 2001r 280tys