alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Opel Astra G 2.0 DI (82KM)Wyświetleń: 12433

Opel Astra G  2.0 DI (82KM)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI80170144.6
2.0 DTI101205125.7
2.2 DTI12528011.55.9

07.06.2018AdamTak

Zafira A elegance. Średnie spalanie głównie na mieście to 6,5 a przy ekonomicznej jeździe 90km/h spalanie około 5l mi wyszło. Wersja bez dwumasy. Co było robione w silniku. No otóż oprócz pompy i rozrusznika NIC. Auto ma 410tys nalatane i ma oryginał turbo, oryginał sprzęgło, oryginał rozrząd ! Pompa padła przy 240tyś i była regenerowana. Do teraz śmiga po regeneracji. Zafira nawet nie kopci ! Tylko jak się depnie to puści dymka, ale nie jakoś strasznie. Autem jeżdżą rodzice. Kupili salonówkę. Jako, że na było 4 rodzeństwa to wiecznie 6 osoób. Później kazdy poszedł w swoje strony i wozili pracowników :) Wyjazdy typu Chorwacja itd kilka razy. Głównie wokół przysłowiowego komina. "Odpukać" silnik idealny póki co. Bude trochę zjada i problemy z elektryką tj pękające przewody w drzwiach. Wstawiłem nowe wiązki i śmiga. Klima, alternator bez problemu. Amortyzatory 3 razy zmienione, po kilka łożysk i kilka kompletów opon. Ale to jest eksploatacja więc tego nikt nie może napisać. TYm bardziej, że dojazd do domu to 300m nie utwardzonej drogi. Ja szczerze polecam ten silnik.Dynamiki też mu nie brakuje.


30.04.2013Tak

posiadam w zafirze po lifcie2003 2.0 dti ogolnie ok, dwumasowe kolo juz po wymianie ok 3 tys zl na sztyne normalne sprzeglo sie da bo w 2.2 chyba nie, nieraz byly problemy zima z uruchomieniem bo cos w pompie nie tak trzebabylo pociagnac linka ale potem ok ma takie wyskoki noo i przy wymianie filtra paliwa ciezko odpalic pomimo zalania do pelna naalezy filtr przechylic na leząco tyle ogolnie ok spalanie ok dynamika jak na tak ciezkie auto tez ok a i moc do przyczepki np tez jest


02.04.2015AdrianTak

Mam to auto ponad 3 lata zrobiłem ponad 60 tys. km( aktualnie licznik 285 tys.) z silnikiem nic się nie dzieje, a tak mnie straszono. Na dowód mojego zadowolenia może przemówić fakt ,że kupiłem vectre c 2003 r. z tym samym silnikiem. Zośkę żona wzieła w obroty. Minusem może być trochę głośna praca silnika ale mnie to nie przeszkadza.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Astra 2001r 280tys