alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DTI 101KM (Y20DTH)

Opel Astra G 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)Wyświetleń: 21379

Opel Astra G  2.0 DTI 101KM (Y20DTH)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]101
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.2

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 DTI7516515.54.8
1.7 CDTI80170144.6
2.2 DTI12528011.55.9

06.01.2015AdamTak

silnik trwały i bezawaryjny ,słabe punkty to dynamika głośna praca.Za tym silnikiem przemawia dostęp do częśći których jest pod dostatkiem i w bardzo przystępnych cenach .Obecnie przebieg 255tys zero awarii silnik pali jak przed 5laty .


20.04.2018ZbyszekNie

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie nieszczelności na złączkach filtra paliwa). Przerabiałem to już niestety - i to dosyć kosztowne bo mam wersję z tzw 2 wtyczkowa pompą której nie regenerowali wiec założona używka , bo koszt nowej był ponad 10tys.zł. Wymiana całego sprzęgła z dwumasą niestety też mnie nie ominęła- ale założyłem teraz z kołem zamachowym sztywnym i bez różnicy w komforcie. Ale przypadłością tych silników jak mi powiedział również mechanik jest to że przy ok. 300-350tys przebiegu urywa się wał, co mi się ostatnio zdarzyło i efekt wymiana silnika. Gdyby nie to że wpakowałem wcześniej kupę kasy w to auto już to bym odpuścił. Na całe szczęście jeszcze w tym silniku nie było DPF. Ciekaw jestem teraz co mnie czeka następnego - pocieszające jest jednak to że jak do tej pory nie psuło się to co juz wymieniałem, tylko kolejna rzecz - teraz pewnie będzie czas na turbinę - i jak to zrobię to właściwie auto prawie nówka nie śmigana (choć ten silnik co teraz zakładam też nie wiadomo w jakiej będzie formie i ile ma w życiorysie).


25.11.2018AndrzejTak

Minus :200000 padła dwumasa, 230000 hłodnica oleju. Jeżdżę 2500-3000 km/m-c. Vectra kupiona w 2012 r / produkcja 2002! Wymiana oleju co 15000 km! Tankowanie Orlen zwykły ON, od trzech miesięcy zmiana na BP - rewelacja! cicha i płynna praca silnika (proponuję sprawdzić i np. po max 1 miesiącu poczujecie różnicę. Stan licznika 267000. Kupiony z autokomisu więc 26700? Polecam! Nie jest to "rakieta" ale solidna za to DUŻE solidne auto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 54
Średnia (głosów 9):
(9.11)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.44/10
Koszty utrzymania
 9.11/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

Arkadiusz 20.11.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam od ponad roku i jestem bardzo zadowolony. Samochód mało pali i jest praktycznie bezawaryjny"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie koszty utrzymania
Wady:
Astra 2,0 DTI 2001r. 198000
colombo 26.09.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super auto - zawsze trzeba pamiętać - jak dbasz, tak masz ... Warto tankować lepsze paliwo ON Skrzynia automatyczna chodzi super ..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Niezawodność
Wady:Troche słaba blacha, ale nic nie jest wieczne ...
2,0 DTI 2003r ok 380 000
tom 26.03.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"jestem zajebiscie zadowolony. kupilem 7 lat temu od niemca. pelen serwis.mial wtedy 9 lat i wiekszosc byla wymieniona. poza sprawami eksloatacyjnymi nic nie musze robic. leje syntetyk 5w/30. wersja w skorach szyber ksenon hak, fotele skora kierownica multifunkcja,MID itd nic nie kopci brak dwumasyi dpf. lancuch na rozrzadzie. jak by takie auta produkowali teraz to w ciemno biore. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:zajebiscie wytrzymale,dobrze przyspiesza,
Wady:ogniska korozji, wyswietlacz komputera,czujnik pol. walu,lampy plastikowe do wymiany,
2,0dti/2000/225000
Jurek 04.02.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Poza możliwością awarii pompy wtryskowej BOSCH VP44 (regeneracja max 3 tys. zł) ok."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tania eksploatacja
Wady:uwaga na pompę VP44
hatchabck/2000/2.0DTI
20.11.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam ten silniczek ze względu na niskie koszty utrzymania, niskie spalanie i co chyba najważniejsze nie ma kosztów wymiany rozrządu bo jest na łańcuszku"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobre przyspieszenie
Wady:głośny
opel/astra g/2001
<<<12>>>