alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DTI 101KM (Y20DTH)

Opel Astra G 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)Wyświetleń: 20579

Opel Astra G  2.0 DTI 101KM (Y20DTH)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]101
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.2

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI80170144.6
2.0 DI82185155.7
2.2 DTI12528011.55.9

25.11.2018AndrzejTak

Minus :200000 padła dwumasa, 230000 hłodnica oleju. Jeżdżę 2500-3000 km/m-c. Vectra kupiona w 2012 r / produkcja 2002! Wymiana oleju co 15000 km! Tankowanie Orlen zwykły ON, od trzech miesięcy zmiana na BP - rewelacja! cicha i płynna praca silnika (proponuję sprawdzić i np. po max 1 miesiącu poczujecie różnicę. Stan licznika 267000. Kupiony z autokomisu więc 26700? Polecam! Nie jest to "rakieta" ale solidna za to DUŻE solidne auto.


30.04.2013Tak

posiadam w zafirze po lifcie2003 2.0 dti ogolnie ok, dwumasowe kolo juz po wymianie ok 3 tys zl na sztyne normalne sprzeglo sie da bo w 2.2 chyba nie, nieraz byly problemy zima z uruchomieniem bo cos w pompie nie tak trzebabylo pociagnac linka ale potem ok ma takie wyskoki noo i przy wymianie filtra paliwa ciezko odpalic pomimo zalania do pelna naalezy filtr przechylic na leząco tyle ogolnie ok spalanie ok dynamika jak na tak ciezkie auto tez ok a i moc do przyczepki np tez jest


07.06.2018AdamTak

Zafira A elegance. Średnie spalanie głównie na mieście to 6,5 a przy ekonomicznej jeździe 90km/h spalanie około 5l mi wyszło. Wersja bez dwumasy. Co było robione w silniku. No otóż oprócz pompy i rozrusznika NIC. Auto ma 410tys nalatane i ma oryginał turbo, oryginał sprzęgło, oryginał rozrząd ! Pompa padła przy 240tyś i była regenerowana. Do teraz śmiga po regeneracji. Zafira nawet nie kopci ! Tylko jak się depnie to puści dymka, ale nie jakoś strasznie. Autem jeżdżą rodzice. Kupili salonówkę. Jako, że na było 4 rodzeństwa to wiecznie 6 osoób. Później kazdy poszedł w swoje strony i wozili pracowników :) Wyjazdy typu Chorwacja itd kilka razy. Głównie wokół przysłowiowego komina. "Odpukać" silnik idealny póki co. Bude trochę zjada i problemy z elektryką tj pękające przewody w drzwiach. Wstawiłem nowe wiązki i śmiga. Klima, alternator bez problemu. Amortyzatory 3 razy zmienione, po kilka łożysk i kilka kompletów opon. Ale to jest eksploatacja więc tego nikt nie może napisać. TYm bardziej, że dojazd do domu to 300m nie utwardzonej drogi. Ja szczerze polecam ten silnik.Dynamiki też mu nie brakuje.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 52
Średnia (głosów 9):
(9.11)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.44/10
Koszty utrzymania
 9.11/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

Arkadiusz 20.11.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam od ponad roku i jestem bardzo zadowolony. Samochód mało pali i jest praktycznie bezawaryjny"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie koszty utrzymania
Wady:
Astra 2,0 DTI 2001r. 198000
colombo 26.09.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super auto - zawsze trzeba pamiętać - jak dbasz, tak masz ... Warto tankować lepsze paliwo ON Skrzynia automatyczna chodzi super ..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Niezawodność
Wady:Troche słaba blacha, ale nic nie jest wieczne ...
2,0 DTI 2003r ok 380 000
tom 26.03.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"jestem zajebiscie zadowolony. kupilem 7 lat temu od niemca. pelen serwis.mial wtedy 9 lat i wiekszosc byla wymieniona. poza sprawami eksloatacyjnymi nic nie musze robic. leje syntetyk 5w/30. wersja w skorach szyber ksenon hak, fotele skora kierownica multifunkcja,MID itd nic nie kopci brak dwumasyi dpf. lancuch na rozrzadzie. jak by takie auta produkowali teraz to w ciemno biore. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:zajebiscie wytrzymale,dobrze przyspiesza,
Wady:ogniska korozji, wyswietlacz komputera,czujnik pol. walu,lampy plastikowe do wymiany,
2,0dti/2000/225000
Jurek 04.02.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Poza możliwością awarii pompy wtryskowej BOSCH VP44 (regeneracja max 3 tys. zł) ok."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tania eksploatacja
Wady:uwaga na pompę VP44
hatchabck/2000/2.0DTI
20.11.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam ten silniczek ze względu na niskie koszty utrzymania, niskie spalanie i co chyba najważniejsze nie ma kosztów wymiany rozrządu bo jest na łańcuszku"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobre przyspieszenie
Wady:głośny
opel/astra g/2001
<<<12>>>