alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DTI (101KM)

Opel Astra G 2.0 DTI (101KM)Wyświetleń: 19820

Opel Astra G  2.0 DTI (101KM)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]101
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)12
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5.2

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI80170144.6
2.0 DI82185155.7
2.2 DTI12528011.55.9

12.02.2014Adam Tak

ma ten silnik w Zafirze ,bardzo dobry prosty w obsłudze jak są jakieś problemy a zdarzają się to nie ma problemu z naprawą (grosze np.EGR 150 zł i po problemie ). Silnik trochę głośny ,dynamika przeciętna ale za to spalanie na plus średnio 6.5 L .Kolega ma Zafirę z 2006 roku i same problemy to DPF ,to coś z wtryskami i koszty kosmiczne .A ja sobie spokojnie jeżdżę i mam gdzieś nowinki


03.05.2014DamianTak

Nie oszczędzam mojego 2.0DTI, służy mi do szybkiego przemieszczania się od klienta do klienta, obecnie 305k km ,wymiany eksploatacyjne i do przodu. Godny polecenia, ale jak to w życiu bywa samochody to loteria i wszystko wina poprzedniego właściciela :P


20.04.2018ZbyszekNie

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie nieszczelności na złączkach filtra paliwa). Przerabiałem to już niestety - i to dosyć kosztowne bo mam wersję z tzw 2 wtyczkowa pompą której nie regenerowali wiec założona używka , bo koszt nowej był ponad 10tys.zł. Wymiana całego sprzęgła z dwumasą niestety też mnie nie ominęła- ale założyłem teraz z kołem zamachowym sztywnym i bez różnicy w komforcie. Ale przypadłością tych silników jak mi powiedział również mechanik jest to że przy ok. 300-350tys przebiegu urywa się wał, co mi się ostatnio zdarzyło i efekt wymiana silnika. Gdyby nie to że wpakowałem wcześniej kupę kasy w to auto już to bym odpuścił. Na całe szczęście jeszcze w tym silniku nie było DPF. Ciekaw jestem teraz co mnie czeka następnego - pocieszające jest jednak to że jak do tej pory nie psuło się to co juz wymieniałem, tylko kolejna rzecz - teraz pewnie będzie czas na turbinę - i jak to zrobię to właściwie auto prawie nówka nie śmigana (choć ten silnik co teraz zakładam też nie wiadomo w jakiej będzie formie i ile ma w życiorysie).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 49
Średnia (głosów 9):
(9.11)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.44/10
Koszty utrzymania
 9.11/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

Arkadiusz 20.11.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód posiadam od ponad roku i jestem bardzo zadowolony. Samochód mało pali i jest praktycznie bezawaryjny"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie koszty utrzymania
Wady:
Astra 2,0 DTI 2001r. 198000
colombo 26.09.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super auto - zawsze trzeba pamiętać - jak dbasz, tak masz ... Warto tankować lepsze paliwo ON Skrzynia automatyczna chodzi super ..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Niezawodność
Wady:Troche słaba blacha, ale nic nie jest wieczne ...
2,0 DTI 2003r ok 380 000
tom 26.03.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"jestem zajebiscie zadowolony. kupilem 7 lat temu od niemca. pelen serwis.mial wtedy 9 lat i wiekszosc byla wymieniona. poza sprawami eksloatacyjnymi nic nie musze robic. leje syntetyk 5w/30. wersja w skorach szyber ksenon hak, fotele skora kierownica multifunkcja,MID itd nic nie kopci brak dwumasyi dpf. lancuch na rozrzadzie. jak by takie auta produkowali teraz to w ciemno biore. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:zajebiscie wytrzymale,dobrze przyspiesza,
Wady:ogniska korozji, wyswietlacz komputera,czujnik pol. walu,lampy plastikowe do wymiany,
2,0dti/2000/225000
Jurek 04.02.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Poza możliwością awarii pompy wtryskowej BOSCH VP44 (regeneracja max 3 tys. zł) ok."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tania eksploatacja
Wady:uwaga na pompę VP44
hatchabck/2000/2.0DTI
20.11.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam ten silniczek ze względu na niskie koszty utrzymania, niskie spalanie i co chyba najważniejsze nie ma kosztów wymiany rozrządu bo jest na łańcuszku"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobre przyspieszenie
Wady:głośny
opel/astra g/2001
<<<12>>>