alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H  1.3 CDTI ECOTEC 90KM (Z13DTH)

Opel Astra H 1.3 CDTI ECOTEC 90KM (Z13DTH)Wyświetleń: 20607

Opel Astra H  1.3 CDTI ECOTEC 90KM (Z13DTH)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1248
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)13.6
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju2.8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI11026011.75.0
1.7 CDTI12528010.45.5
1.9 CDTI1503208.95.8

27.08.2013timiTak

"bezawaryjny silnik,bardzo niskie zużycie paliwa "


04.01.2014Tak

"posiadam ten silnik w corsie d wersja 90 koni przebieg 60 tyś mam go od nowości wersja bez dpf kopci na czarno przy odpalaniu i jak zimna to nie równo pracuje jak się trochę nagrzeje jest ok oleju nie bierze, spala średnio 5.5 litra ropy ale raczej trasa.w corsie daje radę ten silnik oczywiście od 2000tyś obrotów bo poniżej nic się nie dzieje.ps bardzo długo się nagrzewa w zimne dni(termostat sprawny)"


23.05.2014_modoNie

"Silnik 1.3 CDTi do samochodu o masie 1350 kg, przełożeniu na I biegu ponad 4 na VI nadbieg ok. 0.61 a na dodatek tzw. "dziura" w charakterystyce momentu obrotowego i mocy efektywnej do 2000 obr/min, to jedna wielka pomyłka. Samochód używany jako samochód badawczy. Koszmar."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 8):
(8.97)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8.38/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

Artur 31.10.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko ogolnie ok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
Mateusz 16.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Astre H kombi z 2009r z tym wlasnie silnikiem i musze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony. Niskie spalanie, nie jest to demon prędkosci ale jak dla mnie wystarczy, Niezawodny i pojemny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Niskie spalanie, dosc tanie częsci, pojemność
Wady:Tylna klapa ale to szczegół.
Astra H 2009
Adik1989 24.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Astrę H 1.3 CDTI od maja 2015r. Od tego czasu wymieniłem dwumasę (koszt. 3.000 koła wraz ze sprzęgłem i naprawą). I do tej pory nic się nie działo. Auto naprawdę wdzięczne, pakowne, oszczędne jeśli nie było walone to rdza oprócz nad zamkiem tylnej klapy nigdzie więcej nie powinna brać. Przy zakupie należy zwrócić szczególną uwagę na stan dwumasy gdy przekręcone ma już ponad 200 tys. Ogólnie POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niezawodność, pojemność
Wady:moc, rdzewiejąca tylna klapa
Astra h 1.3 CDTI
Dariusz 02.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo fajny silniczek. Może 90 km to dla mnie za mało ale żeby poruszać się po mieście w zupełności wystarczy. Nie mam z nim żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Małe spalanie, bezawaryjność
Wady:niska kultura na zimnym
H/2007/85000
Robert 29.10.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jak na tak mały silnik i spalanie można powiedzieć że osiągi przyzwoite. Jak na razie auto bez awaryjne (użytkuje je nie cały rok i zrobiłem 30 tys km). "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:spalanie,
Wady:
Opel Astra H GTC, 2006, 225 000
<<<12>>>