alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL)

Opel Astra H 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL)Wyświetleń: 11871

Opel Astra H 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]170
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI9020013.64.8
1.7 CDTI11026011.75.0
1.9 CDTI1503208.95.8

27.12.2014PiotrNie

"silnik ma już trzeci rozrusznik ,spalanie po mieście dochodzi nawet do 9l zimą ,latem i w trasie przyzwoicie ,w tej chwili stoi w warsztacie po odpaleniu i przejechaniu 100m zgasł i nie odpala.Auto ma 7 lat,ja mam je 4,może dlatego ,żejest poleasingowe."


25.04.2015KrzysiekTak

"W sumie auto godne polecenia ja trafiłem na model z przekręconym licznikiem z 300tyś na 150 wiec nie mogę narzekać padło mi turbo i wtryski całe szczęście firmy BOSCH więc regeneracja nie była aż tak kosztowna turbo ze zmienną geometrią łopatek trwałe skoro po ponad 300tyś padło zużycie widać było szczególnie po kierownicy po za tym auto godne polecenia"


29.05.2014MarYouShTak

"1.7 CDTI 80KM Astra kombi.Silnik faktycznie głośny i przy starcie i po rozgrzaniu. Na plus jego spalanie - na trasie schodziłem do 4,7 w mieście 5,8. przez 4 lata zero usterek. Obecnie do wymiany 2 świece żarowe i wtryski. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 138

Opinie użytkowników

Bartosz 23.04.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Prosty silnik, zadowalająca dynamika, małe spalanie. 217 tyś km i żadnego wycieku. Brak dwumasowego koła zamachowego."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:super prosta konstrukcja, niewysilony motor, brak dwumasy
Wady:nie zauważyłem
Astra H 1.7 CDTI 80KM