alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC 100KM (Z17DTH)

Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC 100KM (Z17DTH)Wyświetleń: 44565

Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC 100KM (Z17DTH)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.4

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI8017015.54.8
1.7 CDTI12528010.45.5
1.9 CDTI1503208.95.8

12.11.2014cridNie

"W skrócie nie polecam. Jestem użytkownikiem tego silnika trzy lata, samochód zakupiony z przebiegiem około 130 tys., obecnie przebieg 180 tys. Po dwóch latach siadła pompa wysokiego ciśnienia oraz czujnik wału korbowego. Z pompą wysokiego ciśnienia fachowiec "mechanik" walczył prawie cztery tygodnie aby zdiagnozować awarię pompy. Ogólnie silnik daje rade, trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Silnik nie posiada filtra DPF - duży plus. Spalanie w trasie potrafi zejść poniżej 4,0 l. ale tylko w dogodnych warunkach. Plusem jest dostępność tanich używanych części zamiennych."


03.01.2019opel meriwa Tak

kupiłem opla meriwe 1,7 cdti ,jednoroczną z przebiegiem 36 tyś ,mam ją od 12 lat ,obecnie ma przejechane prawie 270 tyś ,nie bierze ,grama, oleju , od chwili zakupu olej castrol ,słabe alternatory , ja już mam trzeci ,nie warto naprawiać ,taniej kupić używkę ,generalnie ,silnik, nie do zaj........-a reszta to tylko -opel-


10.05.2014DawidTak

"Silnik bez awaryjny ale jego mankamentem jest za duże spalanie nawet 8L w mieście ,niestety dzisiejsze diesle palą naprawdę dużo mniej.Sam silnik bardzo przyjemny w użytkowaniu,ładnie pracuje jest dynamiczny dobrze się zbiera i nie jest awaryjny (obecnie przebieg 156 tyś zero problemów). "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 58
Średnia (głosów 8):
(7.72)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 7.38/10
Spalanie ON
 8.25/10
Koszty utrzymania
 6.75/10

Głosy według opinii:

62

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 464

Opinie użytkowników

Bogusław 17.12.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik spoko na 230 tyś, raz wymiana czujnika doładowania - sterowania turbiną, praktycznie bezawaryjny, natomiast lecą wiązki w drzwiach, już wymieniałem z tyłu w obuch i przednią od kierowcy a Astra H z 2004 roku, a i jeszcze oświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenia bagażnika szwankuje w mróz jak i tylny zamek klapy bo przy mrozie twardnieje guma i nie da się otworzyć klapy bagażnika."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:same zalety, praktycznie bezawaryjny silnik, mało pali, rzadko cieknie,
Wady:zamarza tylny zamek w klapie bagażnika, szybko ułamują się kable w wiązkach drzwi
Astra H 5D hatback 2004
Gracjan 12.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto w rodzinie od 2010 roku, użytkowania w różnych warunkach, od 2012 głowie w dużym mieście mimo tego że roczne robi koło 25 tyś km. Raz w roku czyszczeniu EGR, po zabiezabiegu silnik chętniejszy do współpracy. Przy ok. 200 tyś wymieniłem sprzęgło wraz z dwumasem, teraz ma 270 tyś i działa wszystko tak jak należy. Co cztery cykle baku paliwa dolewam 200ml do pełnego baku paliwa olej do silników dwu-surowych ORLEN 2T poprawia smarowanie pompy CR oraz wtryskiwaczy. Jeżeli chodzi o spalanie : Jazda autostradą w dwie osoby + tempomat ustawiony na 140km/h spalanie obliczone z ilości przejechanych kilometrów a wlanego paliwa = 6,6 litra. Cały bak paliwa (52*) starcza przy mieszanej jeździe na ok.900km a nie jeżdżę jakoś wybitnie oszczędnie. U mnie podczas wymiany oleju tj. 10 tyś.km wymieniam filtr paliwa oraz filtr powietrza. Turbina mimo 270 tyś.km nadal trzyma ciśnienie, bez wymian czy regeneracji. Silnik od 2010 roku cały czas jeździ na oleju MOBIL 10-W40 (połsyntetyk) czyli już ok.170 tyś.km, Nie ma potrzeby odlewania między wymianami oleju. Mogę polecić ten silnik w tym modelu pod warunkiem że znamy historię samochodu. Jedynie czego mi trochę brak to lepszych osiągów. Przy skrzyni biegów M23 (5biegów) wyciska 190km/h. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Niezawodność
Wady:Wysoka masa pojazdu (Astra H Kombi) podcina skrzydła jeżeli chodzi o dynamike
ASTRA H 2005
Bartek 05.11.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Jeżdżę Astra ponad rok czasu, zakupiona przy przebiegu 160000 orginał, koszty utrzymania sa bardzo wysokie, począwszy od wymiany dwumasa za 3000zł, wymianie alternatora,chłodnicy,co chwila elektryka siada, nawet klakson nie działa a konczywszy na skrzyni biegów M32 w sumie to na regeneracji łożysk koszt 1500zł, średnio co 3 miesiace coś sie dzieje, spalanie w miescie 9 litrów to narma trasa 7, Do Astry nic nie mam, ale osprzęt silników Diesla to jakiś koszmar."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Pancerne zawieszenie
Wady:dwumasa,skrzynia M32,alternator,elektryka,turbina,duże spalanie,mało miejsca na tylnej kanapie
Astra H 2005r/ 160000km
Marek 21.12.2015
Średnia:
(4.00)
Nie
"Posiadalem juz 2 astry z takim silnikiem, w pierwszej z nich przez 35kkm naprawialem alternator i rozrusznik, pomijając oczywiscie rozrząd i olej z filtrami. w drugiej rok młodszej z nizszym o 50kkm przebiegiem nie mialem tyle szczescia, padla dwumasa, wtryski zaczęły lać, puscila turbina, tak jak w poprzedniej alternator i rozrusznik, do tego na koniec zarzęło wyrzucac płyn. Okazalo sie, ze winna temu jest pęknięta glowica..... to wszystko zdarzylo sie w przeciagu 2 lat i nicalych 30kkm. Jednym słowem rozpacz."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie na trasie
Wady:głośno w kabinie, nietrwaly osprzęt
astra/2005/154000
Jarek 25.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Witam od 5 lat posiadam Astre H 1,7 CDTI 101KM Kombi z2007roku przejechałem nim ok 80tys w tym czasie dwa razy naprawiałem alternator ogólnie auto mało awaryjne i tanie w eksploatacji. Wadą Opla trochę rdza pokazuje się pod listwą tylnej klapy na te lata trochę szybko. Silnik super olej od zmiany do zmiany ani grama dolewki auto ma przejechane 160 tys Ogólnie warte polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodne, pojemne ,dynamiczne mało mkosztowne
Wady:Rdza tylnej klapy pod listwą awaryjny alternator
Astra kombi
<<<12>>>