Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC (100KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC (100KM)

Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC (100KM)Wyświetleń: 38466

Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC (100KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.4

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI902001744.8
1.7 CDTI1102601865.0

11.11.2013JacekNie

"Jestem trochę zawiedziony tym silnikiem pod względem spalania jak na auto o nie zbyt wielkich gabarytach Opel Meriva to spalanie jest zdecydowanie za duże średnio 7 L. a w mieście to czasami dochodzi do 8.5 L to już lekka przesada .Druga rzecz to bardzo drogi serwis ASO a w nieautoryzowanym serwisie nie wszyscy chcą coś robić .Konstrukcja nie specjalna tak mówią mechanicy ,jak coś zaczyna się dziać to można sobie narobić kosztów .Szkoda że dopiero po zakupie dowiedziałem się o tym .Jestem bardzo zawiedziony ,przede wszystkim spalaniem na którym bardzo mi zależało ."


27.05.2015Matt Tak

"Kupiłem Astrę H z pierwszego roku produkcji wyposażoną w 1.7 CDTi z przebiegiem 136 tyś km. Przy przebiegu 175 tyś padła turbosprężarka - po regeneracji działa do dzisiaj. Poza tym regularnie przepala się układ prostowniczy w alternatorze - dokładnie co 50 000 tyś. Koszt naprawy to ok 250-300 PLN, więc można przeżyć. Innych usterek na razie brak. Wymieniam olej co 15 000 km i nie mam żadnych problemów z silnikiem. Spalania na trasie przy szybkości poniżej 100 km/h - 4,0 litra. W mieście bardzo wysokie 7-7,5 litra. Jedyne czego mi brakuje to 6ty bieg. Polecam"


10.05.2014DawidTak

"Silnik bez awaryjny ale jego mankamentem jest za duże spalanie nawet 8L w mieście ,niestety dzisiejsze diesle palą naprawdę dużo mniej.Sam silnik bardzo przyjemny w użytkowaniu,ładnie pracuje jest dynamiczny dobrze się zbiera i nie jest awaryjny (obecnie przebieg 156 tyś zero problemów). "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 55
Średnia (głosów 7):
(7.46)
Trwałość silnika
 8.29/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6.57/10

Głosy według opinii:

52

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 462

Opinie użytkowników

Gracjan 12.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto w rodzinie od 2010 roku, użytkowania w różnych warunkach, od 2012 głowie w dużym mieście mimo tego że roczne robi koło 25 tyś km. Raz w roku czyszczeniu EGR, po zabiezabiegu silnik chętniejszy do współpracy. Przy ok. 200 tyś wymieniłem sprzęgło wraz z dwumasem, teraz ma 270 tyś i działa wszystko tak jak należy. Co cztery cykle baku paliwa dolewam 200ml do pełnego baku paliwa olej do silników dwu-surowych ORLEN 2T poprawia smarowanie pompy CR oraz wtryskiwaczy. Jeżeli chodzi o spalanie : Jazda autostradą w dwie osoby + tempomat ustawiony na 140km/h spalanie obliczone z ilości przejechanych kilometrów a wlanego paliwa = 6,6 litra. Cały bak paliwa (52*) starcza przy mieszanej jeździe na ok.900km a nie jeżdżę jakoś wybitnie oszczędnie. U mnie podczas wymiany oleju tj. 10 tyś.km wymieniam filtr paliwa oraz filtr powietrza. Turbina mimo 270 tyś.km nadal trzyma ciśnienie, bez wymian czy regeneracji. Silnik od 2010 roku cały czas jeździ na oleju MOBIL 10-W40 (połsyntetyk) czyli już ok.170 tyś.km, Nie ma potrzeby odlewania między wymianami oleju. Mogę polecić ten silnik w tym modelu pod warunkiem że znamy historię samochodu. Jedynie czego mi trochę brak to lepszych osiągów. Przy skrzyni biegów M23 (5biegów) wyciska 190km/h. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Niezawodność
Wady:Wysoka masa pojazdu (Astra H Kombi) podcina skrzydła jeżeli chodzi o dynamike
ASTRA H 2005
Bartek 05.11.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Jeżdżę Astra ponad rok czasu, zakupiona przy przebiegu 160000 orginał, koszty utrzymania sa bardzo wysokie, począwszy od wymiany dwumasa za 3000zł, wymianie alternatora,chłodnicy,co chwila elektryka siada, nawet klakson nie działa a konczywszy na skrzyni biegów M32 w sumie to na regeneracji łożysk koszt 1500zł, średnio co 3 miesiace coś sie dzieje, spalanie w miescie 9 litrów to narma trasa 7, Do Astry nic nie mam, ale osprzęt silników Diesla to jakiś koszmar."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Pancerne zawieszenie
Wady:dwumasa,skrzynia M32,alternator,elektryka,turbina,duże spalanie,mało miejsca na tylnej kanapie
Astra H 2005r/ 160000km
Marek 21.12.2015
Średnia:
(4.00)
Nie
"Posiadalem juz 2 astry z takim silnikiem, w pierwszej z nich przez 35kkm naprawialem alternator i rozrusznik, pomijając oczywiscie rozrząd i olej z filtrami. w drugiej rok młodszej z nizszym o 50kkm przebiegiem nie mialem tyle szczescia, padla dwumasa, wtryski zaczęły lać, puscila turbina, tak jak w poprzedniej alternator i rozrusznik, do tego na koniec zarzęło wyrzucac płyn. Okazalo sie, ze winna temu jest pęknięta glowica..... to wszystko zdarzylo sie w przeciagu 2 lat i nicalych 30kkm. Jednym słowem rozpacz."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie na trasie
Wady:głośno w kabinie, nietrwaly osprzęt
astra/2005/154000
Jarek 25.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Witam od 5 lat posiadam Astre H 1,7 CDTI 101KM Kombi z2007roku przejechałem nim ok 80tys w tym czasie dwa razy naprawiałem alternator ogólnie auto mało awaryjne i tanie w eksploatacji. Wadą Opla trochę rdza pokazuje się pod listwą tylnej klapy na te lata trochę szybko. Silnik super olej od zmiany do zmiany ani grama dolewki auto ma przejechane 160 tys Ogólnie warte polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodne, pojemne ,dynamiczne mało mkosztowne
Wady:Rdza tylnej klapy pod listwą awaryjny alternator
Astra kombi
Paweł 23.02.2015
Średnia:
(7.50)
Tak
"Witam, od 3 lat posiadam Astre Hatchback z 2004 roku z dynamicznym silnikiem 1,7 cdti 101KM. Auto w dniu zakupu miało rzekomo 126 tys. przeiegu. Teraz ma przejechane 162 tys i w tym czasie spotkały mnie dość wieksze naprawy tj. Kompletne sprzegło wraz z dwumasa, regeneracja turbiny. Na reszte nie można narzekać, silnik oszczędny, zawieszenie trwałe a przy tym tanie w naprawach. Mankamentem także są cienkie kabelki w drzwiach, ulegają przerwaniu przy czym skutkuje to nie zamykaniem sie drzwi z centralnego zamka. W tych modelach (1,7 cdti) także lubią pękać węże od cieczy chłodzącej. Ogólnie auto godne uwagi i polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Oszczedny silnik, trwałe zawieszenie, dobry w prowadzeniu.
Wady:Kosztowne naprawy
Hatchback/2004/162 tyś.
<<<12>>>