alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC (100KM)

Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC (100KM)Wyświetleń: 26989

Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC (100KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.30.000 km
Wymiana rozrządupo. 100.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI902001744.8
1.7 CDTI1102601865.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.4

Średnie: 6.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 6):
(7.29)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 380

Głosy według opinii:

42

Opinie użytkowników

Bartek 05.11.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Jeżdżę Astra ponad rok czasu, zakupiona przy przebiegu 160000 orginał, koszty utrzymania sa bardzo wysokie, począwszy od wymiany dwumasa za 3000zł, wymianie alternatora,chłodnicy,co chwila elektryka siada, nawet klakson nie działa a konczywszy na skrzyni biegów M32 w sumie to na regeneracji łożysk koszt 1500zł, średnio co 3 miesiace coś sie dzieje, spalanie w miescie 9 litrów to narma trasa 7, Do Astry nic nie mam, ale osprzęt silników Diesla to jakiś koszmar."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Pancerne zawieszenie
Wady:dwumasa,skrzynia M32,alternator,elektryka,turbina,duże spalanie,mało miejsca na tylnej kanapie
Astra H 2005r/ 160000km
Marek 21.12.2015
Średnia:
(4.00)
Nie
"Posiadalem juz 2 astry z takim silnikiem, w pierwszej z nich przez 35kkm naprawialem alternator i rozrusznik, pomijając oczywiscie rozrząd i olej z filtrami. w drugiej rok młodszej z nizszym o 50kkm przebiegiem nie mialem tyle szczescia, padla dwumasa, wtryski zaczęły lać, puscila turbina, tak jak w poprzedniej alternator i rozrusznik, do tego na koniec zarzęło wyrzucac płyn. Okazalo sie, ze winna temu jest pęknięta glowica..... to wszystko zdarzylo sie w przeciagu 2 lat i nicalych 30kkm. Jednym słowem rozpacz."
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie na trasie
Wady:głośno w kabinie, nietrwaly osprzęt
astra/2005/154000
Jarek 25.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Witam od 5 lat posiadam Astre H 1,7 CDTI 101KM Kombi z2007roku przejechałem nim ok 80tys w tym czasie dwa razy naprawiałem alternator ogólnie auto mało awaryjne i tanie w eksploatacji. Wadą Opla trochę rdza pokazuje się pod listwą tylnej klapy na te lata trochę szybko. Silnik super olej od zmiany do zmiany ani grama dolewki auto ma przejechane 160 tys Ogólnie warte polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodne, pojemne ,dynamiczne mało mkosztowne
Wady:Rdza tylnej klapy pod listwą awaryjny alternator
Astra kombi
Paweł 23.02.2015
Średnia:
(7.50)
Tak
"Witam, od 3 lat posiadam Astre Hatchback z 2004 roku z dynamicznym silnikiem 1,7 cdti 101KM. Auto w dniu zakupu miało rzekomo 126 tys. przeiegu. Teraz ma przejechane 162 tys i w tym czasie spotkały mnie dość wieksze naprawy tj. Kompletne sprzegło wraz z dwumasa, regeneracja turbiny. Na reszte nie można narzekać, silnik oszczędny, zawieszenie trwałe a przy tym tanie w naprawach. Mankamentem także są cienkie kabelki w drzwiach, ulegają przerwaniu przy czym skutkuje to nie zamykaniem sie drzwi z centralnego zamka. W tych modelach (1,7 cdti) także lubią pękać węże od cieczy chłodzącej. Ogólnie auto godne uwagi i polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Oszczedny silnik, trwałe zawieszenie, dobry w prowadzeniu.
Wady:Kosztowne naprawy
Hatchback/2004/162 tyś.
Rafał 24.04.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"witam posiadam Opla Astre 1,7 CDTI 101KM 06.2004rok auto bardzo wygodne,dynamiczne i wiarę oszczedne.Autko raczej sie nie psuje jesli chodzi o blacharke opel duzo sie poprawił prawie brak rdzy, rdze mozna spotkac na tylnej klapie na środku na załamaniu.Jeśli miałbym polecic ten samochód komus to zapewne odpowiedziałbym tak."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Bardzo dobre zawieszenie, Dynamiczny silnik 101Km, wygodne, Małe zuzycie paliwa
Wady:Przy naruszeniu karoseri jednak ocynk rdzewieje
Hatchback,2004,200 tys km
Adam 21.10.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Drugi właściciel 147 tys przebiegu ,osobiście zrobiłem 65 tys km ,żadnych nie miłych niespodzianek .Auto dość dynamiczne ,spalanie bardzo dobre około 6.L / w cyklu mieszanym .Sporo miejsca dobre wyposażenie jestem bardzo zadowolony z Astry .Polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:dobry silnik, niskie spalanie, jak dla mnie dobry komfort jazdy
Wady:nie znalazłem
Astra Kombi 2009 r 147 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.05.2016KarolTak

Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co uważam za bardzo dobry wynik.Jedyna poważna awaria to spalony mostek prostowniczy alternatorze .


22.04.2013Tak

Silnik dobry. Wadą jest zapychający się zawór SCV.


07.04.2014RikoTak

Konstrukcyjnie do zniesienia ale bardzo delikatny bardzo czuły na złe paliwo.Uwaga na układ wtryskowy drogi w naprawie ,zmiana oleju częściej niż w serwisie daje gwarancję dłuższej żywotności .Po za tym silnik dynamiczny mało pali i świetnie spisuje się w mieście .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 35

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.