alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC (130KM)

Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC (130KM)Wyświetleń: 31416

Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC (130KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1956
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]300
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 6.1

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CDTI1102601855.3
2.0 CDTI1603502185.8

29.01.2015Artur Nie

"Silnik tragedia 210 tys. Zatarty korowód panewki i cala reszta. Naprawa nieopłacalna"


19.11.2013lewyTak

"Opel insignia, spadek mocy, podwyższone poziomy spalania oraz większy poziom oleju w silniku. Problemem okazał się filtr cząstek stałych, po jego usunięciu i założeniu emulatora(1600zł) wszystko wróciło do normy. Silnik bardzo dynamiczny z niezłym spalaniem. Spore koszta części i serwisu"


01.09.2016Ryszard Nie

"Niestety, po 320 000 na autostradzie w Niemczech (pod Francuską granicą) rozleciał się silnik. W serwisie opla stwierdzili całkowite uszkodzenie słupka silnika. Samochód był serwisowany i właśnie po wymianie filtrów i oleju. Koszty jakie poniosłem w wyniku usterki, lecz bez naprawy samochodu (wraz ze sprowadzeniem auta do Polski, to ok. 15 000 PLN). Wymiana silnika na używany, to koszt ok. 7 000 PLN. Nie polecam. Nigdy więcej używanego Opla!"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 41
Średnia (głosów 5):
(5.45)
Trwałość silnika
 5.6/10
Niezawodność auta
 5.6/10
Spalanie ON
 5.4/10
Koszty utrzymania
 5.2/10

Głosy według opinii:

32

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

Darek 09.03.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"160KM, Tourer. Używam trzy lata, samochód godny polecenia, ze względu na dobrą aerodynamikę jest cicho przy dużych prędkościach autostradowych, nie miałem żadnych poważnych awarii, właściwie żadach awarii. Zepsuł się nad rejestracją włącznik otwierania tylnej klapy. Kupiłem na allegro nowy za 30zł lub coś koło tego i wymieniłem sam. Zepsuł się też czujnik ABS w przednim kole i serwis wymienił za 200zł, choć podobno czujnik się nie psuje tylko łamie się przewód do niego. Przestrzeń bagażnika nie jest pakowna ze względu na zbieżystą sylwetkę ale to cena za wygląd. Poza tym jestem zadowolonym użytkownikiem. Zresztą Insignię wybierała żona mówiąc że albo Insignia albo nic :-)."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygląd, komfortowa choć nie jest miękkim autem, silnik o bardzo dobrej dynamice
Wady:masa dosyć duża, więc cięzko z miejsca ją poderwać
Insignia/2010/210000
Maciek 10.11.2015
Średnia:
(6.25)
Nie
"Witam. Swoją Insignię kupiłem w 2010roku - model z 2009r z promocji rocznika. Silnik 2.0 CDTI 130 KM, sedan. Nowe auto, bez przebiegu. Plusy: duży, wyciszony, wygodny (polecam tapicerkę z rozsuwaną częścią podkolanową kierowcy), wydajna klimatyzacja, spalanie średnio wg. komputera 7,2-7,5 l/100km ON. Ponadto ciężki, stateczny w dziurach i w zakrętach, wydajne xenony do tego stopnia, że kierowcy z przeciwka mrugali długimi. Niestety pojawiły się minusy: słaba dynamika, w gorące słoneczne dni reflex świetlny na przedniej szybie od listew dekoracyjnych deski rozdzielczej, trzeszczące plastiki konsoli przy drążku zmiany biegów, po włączeniu klimy w upalny dzień trzeszczenie głośników (!) do tego stopnia, że wolałem radio wyłączać - kwestia zmiany temperatury nagrzane głośniki drzwi kontra chłód klimy - w serwisie wzruszali ramionami a była to wersja z audio rozbudowanym do 7 głośników. Po ok 60 tyś km starła się "chromowana" gałka zmiany biegów. Minus, który sprawił, że auto straciło wszystko w moich oczach: po ok. 60tyś. szumienie pracy silnika. W serwisie długo ustalali przyczynę i gdyby nie moje uparte stanowisko, że tak silnik nie pracował gdy wyjeżdżałem z salonu to bym prawdopodobnie miał remont silnika za sobą. Mianowicie zaczęła zacierać się pompa wody ( po 60 tyś. km) - rozrząd na pasku z pompą wody włącznie więc gdyby nie wymiana całego rozrządu ( ok.2 tyś zł) to by było nieciekawie. Normalnie producent zaleca wymianę po 150 tyś. Na gwarancji wymiana elektrycznego otwierania tylnej klapy (sedan) po 2 latach- to "typowa" usterka. Ponadto podobno linki ręcznego obcierają o obudowy tylnych amortyzatorów ale to opinia z serwisu właściciela innej Insigni. "
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:bdl/100km

Spalanie - trasa:bdl/100km

Spalanie - średnie:7.2-7.5l/100km

Zalety:duży wygodny bezpieczny xenony klima pojemny bagażnik
Wady:trwałość silnika ! trzeszczące plastiki kiepskie głośniki słaba dynamika z tym 130 konnym silnikiem
Insignia/2009r/66 tyś. km
Przemek 21.01.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeżdzę na codzień w Wielkiej Brytani Bo to Vauxhall i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu miałem wcześniej Vectrę c 2.2 benzyna też była super ale nie zamienił bym tego auta na żadna inna furę polecam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Idealny dla 4 osobowej rodziny ,ekonomiczny,ładny,
Wady:Szybko siadajace microstyki Zamia tylnej klapy
EcoTEC 130KM rok2011
Piotr 14.08.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Jeżdżę autem od roku - byłem m. in 2 razy w Wielkiej Brytanii. Wcześniej jeździłem Octavią 1.9 TDI z 2008 i Megane 1.5 z 2005 r. Insignia to najlepsze auto jakie miałem. Super się prowadzi, niezawodne na trasie. Jedyny minus- to nie jest auto na miasto - silnik głośny przy ruszaniu, słaba przekładnia biegów, ale na trasie super.... Jedyna awaria = buczał czujnik EGR - wymiana 350 PLN całkowity koszt. Na polskim paliwie pali więcej niż np. z Belgi czy Niemiec i to mnie zaskoczyło. polecam. Piotr"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:świetne prowadzenie, wygoda, spalanie
Wady:głośny przy małych obrotach, mały bagażnik w kombi w porównaniu z OctaVIĄ, słabe przekłanie biegów
Kombi 2.0 130 KM/2010/167000
Piotr 30.01.2014
Średnia:
(4.25)
Nie
"Silnik 130KM wystarczający do codziennej jazdy. Trochę głośny przy ruszaniu na niskich obrotach. Po 70kkm wyciek spod uszczelki kolektora układu chłodzenia, trochę za szybka awaria kosztowna w usunięciu. Zamarzający zamek tylnej klapy, jakieś piski pod silnikiem. Wizualnie z zewnątrz fajna bryła. W środku wystarczająca ilość miejsca, z tyłu dla wysokiej osoby koszmar. Kształt podłogi bagażnika w 5 drzwiowej wersji beznadziejny."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Ładna linia nadwozia, Cicha praca przy wyższych prędkościach
Wady:Fatalne przełożenia skrzyni biegów, Wysokie spalanie, seria drobnych usterek przy młodym aucie, BARDZO mało miejsca z tyłu dla wysokiej osoby
2,0CDTI 130KM