alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)

Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)Wyświetleń: 8052

Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)

Okres produkcji: 2006-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI751701575.0
1.7 DTI751651615.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 6.6

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.42)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Czak 06.09.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Świetny samochód dla 2 osób"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny
Wady:Twarde zawieszenie, słabe przyśpieszenie na wolnych obrotach na II biegu
Meriva 1,7 CDTi 2008
Paweł 21.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Fajne auto ale może tylko dla kobiet lub dziadków lubiących wolna jazdę. Potrafi spalić nawet 7l przy większej prędkości a w mieście o dziwo ok. 5l. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Ekonomiczny w odpowiednich rękach.
Wady:Nie nadaje sie do szybkiej jazdy. Przy niskich temp.po rozruchu głośno klekocze. Blokujący się zimą hamulec ręczny i tylne zaciski.
135000
ar2 26.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardzo dobry silnik,jeden z najlepszych jakie wyprodukowano."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:trwałość, zero awarii
Wady:spalanie troche za duże, długo się rozgrzewa szczególnie przy dużym mrozie
Meriva/2008/124000

Kod antyspamowy
Odśwież

27.08.2013AdamTak

Silnik mnie trochę zawiódł ,chodzi mi generalnie o spalanie jest zdecydowanie za wysokie ,awarii żadnych nie miałem ,jest bardzo elastyczny co do dynamiki to taka średnia (ale auto duże kombi )). Mam takie mieszane uczucia liczyłem na więcej ale cóż trzeba się cieszyć tym co jest .


25.04.2015KrzysiekTak

W sumie auto godne polecenia ja trafiłem na model z przekręconym licznikiem z 300tyś na 150 wiec nie mogę narzekać padło mi turbo i wtryski całe szczęście firmy BOSCH więc regeneracja nie była aż tak kosztowna turbo ze zmienną geometrią łopatek trwałe skoro po ponad 300tyś padło zużycie widać było szczególnie po kierownicy po za tym auto godne polecenia


12.11.2014cridNie

W skrócie nie polecam. Jestem użytkownikiem tego silnika trzy lata, samochód zakupiony z przebiegiem około 130 tys., obecnie przebieg 180 tys. Po dwóch latach siadła pompa wysokiego ciśnienia oraz czujnik wału korbowego. Z pompą wysokiego ciśnienia fachowiec "mechanik" walczył prawie cztery tygodnie aby zdiagnozować awarię pompy. Ogólnie silnik daje rade, trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. Silnik nie posiada filtra DPF - duży plus. Spalanie w trasie potrafi zejść poniżej 4,0 l. ale tylko w dogodnych warunkach. Plusem jest dostępność tanich używanych części zamiennych.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.