alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)

Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)Wyświetleń: 7432

Opel Meriva A FL 1.7 CDTI (100KM)

Okres produkcji: 2006-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI751701575.0
1.7 DTI751651615.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 6.6

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8.42)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Czak 06.09.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Świetny samochód dla 2 osób"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny
Wady:Twarde zawieszenie, słabe przyśpieszenie na wolnych obrotach na II biegu
Meriva 1,7 CDTi 2008
Paweł 21.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Fajne auto ale może tylko dla kobiet lub dziadków lubiących wolna jazdę. Potrafi spalić nawet 7l przy większej prędkości a w mieście o dziwo ok. 5l. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Ekonomiczny w odpowiednich rękach.
Wady:Nie nadaje sie do szybkiej jazdy. Przy niskich temp.po rozruchu głośno klekocze. Blokujący się zimą hamulec ręczny i tylne zaciski.
135000
ar2 26.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardzo dobry silnik,jeden z najlepszych jakie wyprodukowano."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:trwałość, zero awarii
Wady:spalanie troche za duże, długo się rozgrzewa szczególnie przy dużym mrozie
Meriva/2008/124000

Kod antyspamowy
Odśwież

11.07.2015WojtekNie

Opel Meriva 1.7 CDTI 2003r. Powiem tak mój pierwszy silnik Dizelek także nie mam do czego innego porównać. Wymieniłem już drogi dwumas ok2,5 tys z włożeniem spalanie tak ok 7 L przyśpieszenie też spoko radzi sobie w trasie bo w moim przypadku te autko zarabia an siebie 90 % trasa 10 % miasto. Jeśli ktoś by zadał pytanie czy zakupił jeszcze raz te auto... Nie nie kupił bym


18.12.2013Andrzej Tak

Opel Astra 1.7CDTI/110 KM szybki dynamiczny i mało pali . Jedyny mankament to Filtr Cząstek Stałych ,na razie nie daje żadnych oznak jest OK przebieg 148 tyś .Spalanie średnio 5.5 L trasa/miasto.Awarii żadnych nie zliczyłem więc silnik oraz całe auto oceniam na 5.


10.05.2014Dawid Tak

Silnik bez awaryjny ale jego mankamentem jest za duże spalanie nawet 8L w mieście ,niestety dzisiejsze diesle palą naprawdę dużo mniej.Sam silnik bardzo przyjemny w użytkowaniu,ładnie pracuje jest dynamiczny dobrze się zbiera i nie jest awaryjny (obecnie przebieg 156 tyś zero problemów).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.