alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Signum FL 1.9 CDTI (120KM)

Opel Signum FL 1.9 CDTI (120KM)Wyświetleń: 2522

Opel Signum FL 1.9 CDTI (120KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)12
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1503202096.1
2.0 DTI1002301855.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5

Średnie: 6.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Daro 08.02.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"gdyby nie FAP to powiedziałbym idealny samochód ,niestety przy 180tys musiałem wyciąć filtr bo auto zaczynało szwankować (koszt 1500zł) to jedyna wada tego modelu po za tym same plusy ,zero problemów z wtryskami,turbiną,sprzęgłem pompą,skrzynia ,również zawieszenie bardzo trwałe.Silnik 120KM jest nie nadzwyczajnie dynamiczny ale nie ma co narzekać.Zdecydowałem się na to auto z dwóch powodów klasa wyższa za dobre pieniądze z dobrym wyposażeniem i że silnik jest od Fiata więc w razie czego cześći pod dostatkiem .Na razie nic nie potrzeba a autem jeżdże trzeci rok ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wyposażenie,silnik,spalanie,komfort
Wady:FAP
2006r 193tys

Kod antyspamowy
Odśwież

25.12.2013DarekTak

Astra 1.9 przebieg 179 tyś nie zanotowałem żadnych awarii ,ja jeżdżę 4 lata kupiłem przy 104 tyś ,osobiście nic nie robiłem przy silniku (wymiana rozrządu ,olej ,filtry ) wcześnie właściciel też nie wykonywał żadnych napraw .Dobra dynamika ,niskie spalanie ,jestem zadowolony .


07.06.2013BogdanTak

Silnik 1.9 CDTI jest to silnik Fiata 1.9 JTD. Opel jedynie do tego silnika daje swój znaczek CDTI. Jeśli ktoś ma problem z tym silnikiem to lepiej podjechać do serwisu Fiata tam na pewno lepiej się znają na tych silnikach i części będą o wiele tańsze jak w serwisie Opla.


02.07.2013JózekTak

W dostawczym Vivaro ten silnik to 1.9dCi. Jest to wersja 100KM. Zrobiłem na tym silniku 400tys km. Były problemy z elektronią. Ale poza tym ten silnik jest dość ekonomiczny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.