alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Signum FL 1.9 CDTI (150KM)

Opel Signum FL 1.9 CDTI (150KM)Wyświetleń: 10451

Opel Signum FL 1.9 CDTI (150KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna209
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1202801915.9
2.0 DTI1002301855.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.9

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Mariusz 24.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo oszczędny jak na tak dużą moc silnika,bardzo elastyczny.Koszty eksploatacyjne w rozsądnych cenach."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny, oszczedny
Wady:spadająca listwa klap wirowych, ale w prosty sposób rozwiązane.
Signum 2007,191000 km
Darek 13.11.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę fajny "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:same zalety moc kultura pracy szybka reakcja współpraca z japońska skrzynia automatyczna super
Wady:nie ma
signum 2007 240 tys

Kod antyspamowy
Odśwież

04.12.2015James Tak

Bardzo dobra jednostka żadnych problemów jeśli się tankuje normalne paliwo oraz systematycznie wymienia płyny ustrojowe. Śmiało polecam ten silnik w Oplu Signum


02.11.2013trooperTak

Silnik Z19DTH (150 KM) to dobra baza do prostego chiptuningu (program stage one), po którym osiąga ok. 180 KM i ok. 400 Nm. Z takimi parametrami jazda jest przyjemnością! Dodatkowo dlatego, że silnik z łatwością kręci się do 5000 rpm, ładnie brzmi, daje zupełnie inne wrażenia niż TDI PD, gdzie przy 4400 rpm auto opiera się o ścianę, a silnik wydaje odgłosy piekielne :) Jednak dbałość o dwumasę wymusza deptanie do końca dopiero od tych ~2200 rpm, a wówczas auto wystrzeliwuje do przodu jak z procy (60-100 km/h na III. biegu zajmuje tylko 4.5 sekundy). Świetnie przyspiesza również przy wyższych prędkościach, np. ze 120 do 160. Po chipie zakres efektywny (czyli umowne od 80% do 100% wartości momentu obr.) mam w zakresie 1900-4000 rpm. Spalanie nigdy do niskich nie należało, ale auto dość ciężkie, opony 225 z deszczowym bieżnikiem, a noga ciężka. Awaryjność - osprzęt trochę awaryjny, zaś sam silnik (185 kkm) odpukać nie. Uszkodzenie przepływomierza wyszło dopiero przy szczegółowej diagnostyce przed chiptuningiem. Wymiana kolektora dolotowego (uszkodzenie klap wirowych). Wymieniłem też EGR, choć był jeszcze sprawny (przy 150 kkm), ale chciałem mieć auto dobrze przygotowane do chipa. Oleju praktycznie nie ubywa, wymiana co 15 kkm, dolewka w tym czasie max. 1 litr, nigdy nie więcej (a zwykle mniej). Turbina, dwumasa - także już nowe, ale nie wiem jak traktował je pierwszy właściciel, więc o trwałości się nie wypowiem. DPF fabrycznie nie był zainstalowany. Ten silnik to przede wszystkim dynamika - szczególnie po chipie. Już niejeden się zdziwił na trasie :) Gdyby tylko auto miało sprawniejszą skrzynię biegów, a nie tak kluchowatą, to i start byłby lepszy. Pod względem oszczędności znacznie lepiej wypada 1.9 TDI w moim drugim aucie, słabszy (tylko 105 KM), ale przez to wcale nie delikatniej traktowany, tylko często-gęsto wyciskany do cna.


25.12.2013DarekTak

Astra 1.9 przebieg 179 tyś nie zanotowałem żadnych awarii ,ja jeżdżę 4 lata kupiłem przy 104 tyś ,osobiście nic nie robiłem przy silniku (wymiana rozrządu ,olej ,filtry ) wcześnie właściciel też nie wykonywał żadnych napraw .Dobra dynamika ,niskie spalanie ,jestem zadowolony .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.