alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Signum 3.0 V6 CDTI (177KM)

Opel Signum 3.0 V6 CDTI (177KM)Wyświetleń: 3418

Opel Signum 3.0 V6 CDTI (177KM)

Okres produkcji: 2003-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2958
Moc [KM]177
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna221
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]10.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.7
Spalanie - średnie [l/100km]7.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju7.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1202801915.9
1.9 CDTI1503202096.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.8

Trasa: 7.2

Średnie: 8.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(7.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

An 01.08.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
"Auto wdzięczne o ile się dba na bieżąco."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.8l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:Cena zakupu, wyposażenie, wygląd(kwestia gustu), elastyczność silnika, w bogatej wersji świetne audio
Wady:koszty utrzymania-eksploatacja
2005

Kod antyspamowy
Odśwież

13.04.2016MaciejTak

czytam opinie i szok Y30dt 10/11 litrów? mam VC GTS od 2 lat początkowo spalanie 8 litrów oczywiście tuleje siadły trzeba było robić. Zabieg dotyczący tulei+planowanie głowic komplet uszczelek i całej reszty pierdół z robocizną 5 tyś z hakiem. Przy okazji remontu wymienione sprzęgło, i największe zło obsada wtryskiwacza ( wiecie ze tego dziadostwa nie da sie kupić nigdzie? 700zł z aso czas oczekiwania 2 miesiące polecam kupić używana głowice i za 150zł mamy 3 obsady i kilka zaworów na chodzie) ogólny koszt 7290zł o ile dobrze pamiętam. Póki co jakieś 40 tyś km po remoncie zrobiłem spalanie 7 litrów oprócz egr żadnych problemów. Jedynym problemem w sumie może byc radio bo nie chce plyt czytać i uszczelka szyberdachu dogorywa. Czy kupił bym 2 raz auto z tym silnikiem? Nie apetyt rośnie w miare jedzenia i szukał bym 3.2v6 lub jakiejś v8. Czy jestem z niego zadowolony? Tak i to bardzo! VC GTS 320tys nalatane, jestem 2 właścicielem.


17.05.2014Leszek Tak

silnik dynamiczny,mocny ale ma kilka wad spalanie jest wysokie oraz głośna praca.Auto potrafi spalić nawet 14 L w mieście !!! Trzeba uważać na układ wtryskowy jest delikatny i drogi w naprawie.Ja mam na razie szczęście przebieg 195 tyś bez kosztownych napraw.Na pewno będę maił do wymiany dwumasę bo już ją czuć i turbina też już przepuszcza.


14.01.2014Artek Tak

Dla mnie silnik OK duży mocny bardzo dynamiczny , jak ktoś dba o jego użytkowanie to nie ma problemu.Ja osobiście uważam za bardzo udany silnik ,mam przejechane 189 tyś i żadnych kłopotów .Trzeba pamiętać o wymianie na czas olejów filtrów i tankować do pełna na dobrych stacjach .Spalanie no tu można się trochę przyczepić mogło by być ciut mniejsze ,ale nie przesadzajmy auto duże i silnik mocny .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.