alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)Wyświetleń: 4671

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Okres produkcji: 1988-1995

Wersje nadwozia: liftback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]168
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 8 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.7

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D571051526.0

11.09.2014MarekTak

Mam ja 8 lat I z czystym sumieniem polecam! Aktualnie uzytkuja ja 8 rok ima juz 355tys km. Osobiscie zrobilem na niej 135tys km, dwa razy wymienilem alternator I raz koncowke drazka oraz klocki, poza tym KOMPLETNIE NIC WICEJ. Super oszczedny samochod, na trasie spokojnie ponizej 4,5l/100km


08.11.2017PrzemysławTak

Samochód w rodzinie od 4 lat (jeżdżę nim od roku), zrobione nim ponad 120 000 kilometrów. Olej zmieniany co ~20 000km, rozrząd ~120 000km. Samochód robił trasy Polska-Niemcy, w jedną stronę miał do przebycia 1 200km, samochód niezawodny. Z wymian.. wszystkie filtry miał zmieniane około dwóch tysięcy kilometrów temu, chłodnica powietrza (świetny mechanik zawiesił intercooler na trytytce i wbiła się w chłodnicę!), chłodnica klimy, przewody hamulcowe, klocki, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelki wtryskiwaczy (przy pokrywie). Na zimnym klekocze, rozgrzanie silnika do temp. ~80 stopni zajmuje mu 7 kilometrów. Co do spalania.. mając biedną rezerwę zatankowałem niecałe 21l, do pokonania miałem 230km (miasto - 30km, droga ekspresowa 200), silnik był przeganiany (prędkość na drodze ekspresowej 120-150, przeważając 150) - spalanie 7.8. Samochodzik oszczędny, ale potrafi wypić (jazda powyżej 3 tyś obrotów). Jeżdżąc eko (z górki / dojeżdżając do skrzyżowania puszczałem gaz, obroty podczas przyśpieszania do 2100, bez gwałtownych przyśpieszeń - ogółem jazda ze stałą prędkością 80km/h [5 bieg i 2 tyś obrotów]) uzyskałem spalanie 4.5 litra - miodzio.


06.12.2014rudyTak

przejechalem ponad 200 000km na 1,7 dti podkrecony o wiele lepiej przyspiesza jedyne awarie to 3 razy naprawa alternatora spalanie ok 6l


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Przemek 02.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto w rodzinie 9rok i jestem z niego bardzo zadowolony pod względem niezawodności , obsługi i ewentualnych przypadkowych kosztów napraw. Minusem jest karoseria , a raczej występująca na niej korozja , ale to już inna bajka ponieważ auto ma już swoje lata a nigdy jakoś specjalnie nie było konserwowane pod tym względem. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik o ile się o niego dba w sposób podstawowy jest nie do zajechania. Brak DPF , EGR i wielu innych problematycznych wynalazków.
Wady:Mała moc w stosunku do masy , ale ta jednostka nie była stworzona do sportowej jazdy tylko do bezawaryjnej i ekonomicznej.
Vectra A 1.7TD 82KM 358tyś
Jarek 16.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwały i niezawodny silnik. Prosta konstrukcja. Auto dosyć ekonomiczne. Najlepiej spisuje się na trasie. Udało mi się raz na zbiorniku paliwa przejechać 1300Km. Zbiornik 60L. Auto ogólnie o w miarę dobrym komforcie jak na produkcję z tamtych lat. Trochę słabe wyciszenie auta w środku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomiczny. Bardzo trwały.
Wady:Niska kultura pracy. Mało zrywny. Maksymalny moment dopiero przy 2500obr/min., Problemy z alternatorem.
Opel Vectra A 1.7TD