alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)Wyświetleń: 4362

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Okres produkcji: 1988-1995

Wersje nadwozia: liftback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]168
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 8 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D571051526.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.7

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Przemek 02.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto w rodzinie 9rok i jestem z niego bardzo zadowolony pod względem niezawodności , obsługi i ewentualnych przypadkowych kosztów napraw. Minusem jest karoseria , a raczej występująca na niej korozja , ale to już inna bajka ponieważ auto ma już swoje lata a nigdy jakoś specjalnie nie było konserwowane pod tym względem. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik o ile się o niego dba w sposób podstawowy jest nie do zajechania. Brak DPF , EGR i wielu innych problematycznych wynalazków.
Wady:Mała moc w stosunku do masy , ale ta jednostka nie była stworzona do sportowej jazdy tylko do bezawaryjnej i ekonomicznej.
Vectra A 1.7TD 82KM 358tyś
Jarek 16.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwały i niezawodny silnik. Prosta konstrukcja. Auto dosyć ekonomiczne. Najlepiej spisuje się na trasie. Udało mi się raz na zbiorniku paliwa przejechać 1300Km. Zbiornik 60L. Auto ogólnie o w miarę dobrym komforcie jak na produkcję z tamtych lat. Trochę słabe wyciszenie auta w środku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomiczny. Bardzo trwały.
Wady:Niska kultura pracy. Mało zrywny. Maksymalny moment dopiero przy 2500obr/min., Problemy z alternatorem.
Opel Vectra A 1.7TD

Kod antyspamowy
Odśwież

06.08.2017PiotrTak

Auto nie grzeszy dynamiką. Powyżej 2000 obrotów zaczyna ożywać. Delikatne ślady pocenia się przy pokrywie zaworów. Wymieniam olej co 10 tyś km. Rozrząd najlepiej dać wymienić do fahowca. Bardzo oszczędne auto. Nie sprawia kłopotów. Plusy to: - brak dwumasu -niskie spalanie - dostępność części w przystępnej cenie Minus w zasadzie jeden. Brak dynamiki i przyśpieszenia.


22.05.2013Tak

B. dobry silnik, kultura pracy nie powala, ale za to jest prawie bezawaryjny, ma małe zapotrzebowanie na paliwo i w zimę nie ma problemu z jego odpaleniem. Astra G 240.000 km


19.08.2015KLAKIERTak

Silnik faktycznie świetny, Spalanie w trasie ok 5L....po zakorkowanym mieście z klimą 6,5 - 6,7L. Należy bardzo uważać na wymianę rozrządu jest to silnik bardzo wyczulony na złe napięcie paska rozrządu, radzę nie oszczędzać na wymianie rozrządu i zlecić to komuś kto nie raz już robił rozrząd w tym motorze od Isuzu. Ostrzegam też przez przepalającymi się sterownikami pompy wtryskowej, często są te sterowniki naprawiane w amatorski sposób i usterka po jakimś czasie wróci......objawia się to albo zgaśnięciem auta nagle i już go nie odpalisz albo szarpaniem w okolicy 2 tysięcy obrotów, ja już drugi raz reanimowałem sterownik pompy wtryskowej....żeby nie to, było by to auto perfekcyjne. Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.