alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)Wyświetleń: 2940

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Okres produkcji: 1988-1995

Wersje nadwozia: liftback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]168
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]-
Spalanie - trasa [l/100km]-
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 8 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D571051526.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.7

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Przemek 02.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto w rodzinie 9rok i jestem z niego bardzo zadowolony pod względem niezawodności , obsługi i ewentualnych przypadkowych kosztów napraw. Minusem jest karoseria , a raczej występująca na niej korozja , ale to już inna bajka ponieważ auto ma już swoje lata a nigdy jakoś specjalnie nie było konserwowane pod tym względem. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik o ile się o niego dba w sposób podstawowy jest nie do zajechania. Brak DPF , EGR i wielu innych problematycznych wynalazków.
Wady:Mała moc w stosunku do masy , ale ta jednostka nie była stworzona do sportowej jazdy tylko do bezawaryjnej i ekonomicznej.
Vectra A 1.7TD 82KM 358tyś
Jarek 16.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwały i niezawodny silnik. Prosta konstrukcja. Auto dosyć ekonomiczne. Najlepiej spisuje się na trasie. Udało mi się raz na zbiorniku paliwa przejechać 1300Km. Zbiornik 60L. Auto ogólnie o w miarę dobrym komforcie jak na produkcję z tamtych lat. Trochę słabe wyciszenie auta w środku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomiczny. Bardzo trwały.
Wady:Niska kultura pracy. Mało zrywny. Maksymalny moment dopiero przy 2500obr/min., Problemy z alternatorem.
Opel Vectra A 1.7TD

Kod antyspamowy
Odśwież

16.06.2013RyszardTak

bardzo dobry silnik,czysty i tani w utrzymaniu.Blachy bez plam rdzy,trochę trzeszczy ale są inne auta głośniejsze


25.06.2013MarcinNie

Samochód do 400tys.(5lat) praktycznie bezawaryjny, raz awaria komputera, poza tym tylko rozrząd co 150tys., olej co 30tys., klocki co 40-50tys, tarcze 120tys,amortyzatory co ok.120tys, turbina padła po 360tys.,2 razy przekładnia kierownicza. Pojazd użytkowany przez jednego kierowcę (przedstawiciel handlowy) od nowości przez 5 lat. Warty polecenia.


15.07.2014WojtekTak

Dobry wół roboczy. W mojej astrze II już nastukałem 245 tyś km. Ogólny koszt napraw niski. Jedynie co to UPG, chłodnica oleju i regeneracja alternatora średnio co 2 lata, ale to norma w tym silniku a i koszt do przełknięcia. Brak dwumasy i Fapu to niewątpliwa zaleta. Sprzęgło mam jeszcze oryginalne. Z minusów muszę wymienić bardzo wolne nagrzewanie się w zimie i niestety słabą dynamika poniżej 2tyś obr/min. Uwaga dla posiadaczy!!: Pompa oleju jest napędzana paskiem rozrządu i jej śruba wymaga dokręcenia przy każdej wymianie w/w) Raz mało co nie zerwało mi paska, na szczęście nie słucham głośno muzyki w aucie i w porę usłyszałem metaliczne stuki niedokręconego koła pompy. Skończyło się tylko lawetą, a nie wymianą całego silnika


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.