alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)Wyświetleń: 3603

Opel Vectra A 1.7 TD (82KM)

Okres produkcji: 1988-1995

Wersje nadwozia: liftback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]168
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]-
Spalanie - trasa [l/100km]-
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 8 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 D571051526.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.7

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Przemek 02.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto w rodzinie 9rok i jestem z niego bardzo zadowolony pod względem niezawodności , obsługi i ewentualnych przypadkowych kosztów napraw. Minusem jest karoseria , a raczej występująca na niej korozja , ale to już inna bajka ponieważ auto ma już swoje lata a nigdy jakoś specjalnie nie było konserwowane pod tym względem. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik o ile się o niego dba w sposób podstawowy jest nie do zajechania. Brak DPF , EGR i wielu innych problematycznych wynalazków.
Wady:Mała moc w stosunku do masy , ale ta jednostka nie była stworzona do sportowej jazdy tylko do bezawaryjnej i ekonomicznej.
Vectra A 1.7TD 82KM 358tyś
Jarek 16.02.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwały i niezawodny silnik. Prosta konstrukcja. Auto dosyć ekonomiczne. Najlepiej spisuje się na trasie. Udało mi się raz na zbiorniku paliwa przejechać 1300Km. Zbiornik 60L. Auto ogólnie o w miarę dobrym komforcie jak na produkcję z tamtych lat. Trochę słabe wyciszenie auta w środku."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomiczny. Bardzo trwały.
Wady:Niska kultura pracy. Mało zrywny. Maksymalny moment dopiero przy 2500obr/min., Problemy z alternatorem.
Opel Vectra A 1.7TD

Kod antyspamowy
Odśwież

21.02.2015AdamskiTak

W 2006 kupiłem 2-letnią, z przebiegiem 90000, właśnie dostałem w tyłek i pa pa ASTRO. 230000 przebiegu, oleju nie dolewałem między wymianami, problemy z alternatorem były, koszta banalne, pierwsze!!! ogniska rdzy na progach. Tydzień przed dzwonem wróciłem z Zakopca, spalanie 5,0 mimo, że na autostradzie max (170), Szukam już następnego, takiego samego. Fakt, w mieście mocy brakuje, ale w trasie nie przeszkadza, ( chyba się starzeję ;-) )


04.08.2016ŁukaszNie

Stanowczo odradzam wszystkim ten silnik. Zacznę od tego co dla mnie najważniejsze czyli dynamiki. Otóż ona nie istnieje. Astra z tym silnikiem nie przyśpiesza wcale. 15 sekund do setki robiło wrażenie w latach 50 a nie w XXI wieku!!! Spalanie średnie 8 litrów, jest spowodowane tym że trzeba ten silnik kręcić żeby to w ogóle jechało. Z awarii to pompa wtryskowa, nieszczelna chłodnica, zapchany EGR i sprzęgło


16.06.2013RyszardTak

bardzo dobry silnik,czysty i tani w utrzymaniu.Blachy bez plam rdzy,trochę trzeszczy ale są inne auta głośniejsze


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.