alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)Wyświetleń: 8864

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI12028011.55.7
1.9 CDTI1503209.85.6
3.0 V6 CDTI1844008.96.9

17.11.2013julekTak

jeśli ktoś chce mieć święty spokój to proszę wybierać wersję 120 konną, w której nie ma problematycznego kolektora. Silnik absolutnie bezawaryjny. Siada tylko osprzęt, najczęsićiej egr (400zł, lub po prostu czyszczenie) i alternator (regeneracja 200-300zł). DPF większość ludzi wyrzuca za około 700-1000zł.


08.06.2014Tak

JEDYNA WADA SILNIKOW 1.9.JTD-CDTI USZKODZENIE KLAP WIROWYCH PRZEZ EGR KTORY ROBI SPUSTOSZENIE W WSZYSTKICH SILNIKACH DISLA


28.04.2017PiotrTak

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 97

Opinie użytkowników

Łukasz 02.05.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Mam samochód drugi rok. Jeździ , tylko leję paliwo i olej wymieniam, nie słychać dwumasy . Silnik ogólnie byłby idealny gdyby nie dpf i moc zredukowana do 100 km"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwała jednostka (małe wysilenie silnika) , niskie spalanie , tanie części zamienne (można korzystać z części fiata)
Wady:100 km to trochę mało na Vectre ,
205000