alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)Wyświetleń: 9271

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI 100KM (Z19DT)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI12028011.55.7
1.9 CDTI1503209.85.6
3.0 V6 CDTI1844008.96.9

05.12.2017MarcinNie

Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze nowa też się rozleciała po ok 20tyś. Tyle się cieszyć że uwzględniono gwarancję ( część Sachsa), potem walka z wtryskami. Auto mimo tych wymian chodziło gorzej niż traktor. Metaliczny dźwięk w zimie jakby silnik miał się rozpaść. Regeneracje, podmiany cuda. Potem padł alternator. Później kłopoty z ładowaniem wymiany regulatorów napięcia, aż w końcu używany okazał się lepszy od nowych bodaj 2 szt. Dbam o auta grosza nie żałuje ale tak felernego auta nie miałem. Co najlepsze auto po sprawdzeniu w serwisie miało niewiele ponad 200tys. Gdzie ta trwałość tego silnika tak zachwalana? Ten model skutecznie zraził mnie do tej marki. Chodź nie paliłem się po tym do diesla zakupiłem Lagune III z dużymi obawami i nie wiem, że mam samochód.


23.02.2016PiotrTak

Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie.


10.07.2014katmaiTak

Sprowadziłem viki z Niemiec przy przebiegu 54kkm, teraz ma 145kkm. Wymieniłem: kolektor (nie chciałem się bawić w jakieś ręczne robótki), EGR i miesiąc dwumasa. Poza tym padł mi jeszcze regulator napięcia i pociągną za sobo diody. Jeżdżę dużo po mieście, więc do wymiany EGR (przy około 100kkm) parę razy był czyszczony. Więcej usterek brak. Jeśli chodzi o jazdę to czysta frajda. Zbiera się bardzo ładnie, przy wyprzedzaniu wciska w fotel. Ogólnie polecam! Aha, warto się rozglądać za częściami, za kolektor (Pierburg) dałem 600 zł, gdy wówczas serwis wołał 2400zł


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 97

Opinie użytkowników

Łukasz 02.05.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Mam samochód drugi rok. Jeździ , tylko leję paliwo i olej wymieniam, nie słychać dwumasy . Silnik ogólnie byłby idealny gdyby nie dpf i moc zredukowana do 100 km"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwała jednostka (małe wysilenie silnika) , niskie spalanie , tanie części zamienne (można korzystać z części fiata)
Wady:100 km to trochę mało na Vectre ,
205000