alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (100KM)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (100KM)Wyświetleń: 8632

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (100KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1202802005.7
1.9 CDTI1503202175.6

03.06.2013ArturTak

silnik został dobrze opisany powyżej wiec ja sam skupię się tylko na podstawach. na ten moment mam 130 tys przejechane i ciągłe problemy z DPF-em. wystarczy ze bedę jezdził ekonomicznie przez tydzien robiąc dziennie 60-100 km i znowu się zapali kontrolka. oczywiscie całosć mozna łatwo i samemu wyczyścic przeganiając auto na wysokich obrotach. posiadam wersję 150 konna i nie mozna mu zarzucic słabych osiągów. Nie jest to oczywiscie jakiś silnik sportowy ale np w mojej astrze H twin-top ktora jest dużo bardziej aerodynamiczna niż zwykla astra, auto osiąga prędkość maksymalna rzedu 240 km/h przy 4700 rpm. niestety nie moge powiedzieć ze silnik jest elastyczny bo nie jest. moc jest osiagana w bardzo wąskim zakresie obrotów, całą gorycz osładza fakt ze te silniki spasowane są z 6 stopniową skrzynią biegów która troche ratuję sprawę. spalanie na dystansie 9000 km wyniosło 5,3 litra, lecz wystarczy musnac pedał gazu i spalanie drastycznie wzrasta dochodząc spokojnie do 8-11 litrów w miescie. z kołem dwumasowym nie miałem narazie żadnych problemów.


25.12.2013DarekTak

Astra 1.9 przebieg 179 tyś nie zanotowałem żadnych awarii ,ja jeżdżę 4 lata kupiłem przy 104 tyś ,osobiście nic nie robiłem przy silniku (wymiana rozrządu ,olej ,filtry ) wcześnie właściciel też nie wykonywał żadnych napraw .Dobra dynamika ,niskie spalanie ,jestem zadowolony .


02.11.2013trooperTak

Silnik Z19DTH (150 KM) to dobra baza do prostego chiptuningu (program stage one), po którym osiąga ok. 180 KM i ok. 400 Nm. Z takimi parametrami jazda jest przyjemnością! Dodatkowo dlatego, że silnik z łatwością kręci się do 5000 rpm, ładnie brzmi, daje zupełnie inne wrażenia niż TDI PD, gdzie przy 4400 rpm auto opiera się o ścianę, a silnik wydaje odgłosy piekielne :) Jednak dbałość o dwumasę wymusza deptanie do końca dopiero od tych ~2200 rpm, a wówczas auto wystrzeliwuje do przodu jak z procy (60-100 km/h na III. biegu zajmuje tylko 4.5 sekundy). Świetnie przyspiesza również przy wyższych prędkościach, np. ze 120 do 160. Po chipie zakres efektywny (czyli umowne od 80% do 100% wartości momentu obr.) mam w zakresie 1900-4000 rpm. Spalanie nigdy do niskich nie należało, ale auto dość ciężkie, opony 225 z deszczowym bieżnikiem, a noga ciężka. Awaryjność - osprzęt trochę awaryjny, zaś sam silnik (185 kkm) odpukać nie. Uszkodzenie przepływomierza wyszło dopiero przy szczegółowej diagnostyce przed chiptuningiem. Wymiana kolektora dolotowego (uszkodzenie klap wirowych). Wymieniłem też EGR, choć był jeszcze sprawny (przy 150 kkm), ale chciałem mieć auto dobrze przygotowane do chipa. Oleju praktycznie nie ubywa, wymiana co 15 kkm, dolewka w tym czasie max. 1 litr, nigdy nie więcej (a zwykle mniej). Turbina, dwumasa - także już nowe, ale nie wiem jak traktował je pierwszy właściciel, więc o trwałości się nie wypowiem. DPF fabrycznie nie był zainstalowany. Ten silnik to przede wszystkim dynamika - szczególnie po chipie. Już niejeden się zdziwił na trasie :) Gdyby tylko auto miało sprawniejszą skrzynię biegów, a nie tak kluchowatą, to i start byłby lepszy. Pod względem oszczędności znacznie lepiej wypada 1.9 TDI w moim drugim aucie, słabszy (tylko 105 KM), ale przez to wcale nie delikatniej traktowany, tylko często-gęsto wyciskany do cna.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 97

Opinie użytkowników

Łukasz 02.05.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Mam samochód drugi rok. Jeździ , tylko leję paliwo i olej wymieniam, nie słychać dwumasy . Silnik ogólnie byłby idealny gdyby nie dpf i moc zredukowana do 100 km"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwała jednostka (małe wysilenie silnika) , niskie spalanie , tanie części zamienne (można korzystać z części fiata)
Wady:100 km to trochę mało na Vectre ,
205000