alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)Wyświetleń: 46087

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1503202175.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 12):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.08/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1523

Głosy według opinii:

120

Opinie użytkowników

Olek 22.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"opel vectra c to oszczędny krążownik. polecam dla rodzin czy na dalsze wyjazdy mnóstwo miejsca w środku potężny bagażnik,dobre prowadzenie,brak rdzy,rozsądna cena,"egzotyczny" włoski motor nie sprawia problemu w miarę cichy, jedyny problem filtr cząstek stałych...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jw
Wady:dpf
2007 vectra kombi
Piotrek 01.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autem jezdze od 2 miesiecy zrobilem ok 2200km. Silnik bez zarzutow. Jezdze spokojnie. Ostatnio na trasie do Bialowiezy jadac 90km/h na 5 biegu srednie spalanie spadlo do 4.3l (ja zona dwojka malych dzieci plus wozek sanki i sredniej wielkosci torba bagazu). Uwazam ze przy tych gabarytach auta wynik jest rewelacyjny. 6 biegu nie uzywalem bo nie bylo potrzeby. W miescie jezdzac przy mrozach nawet do -24 stopni komputer srednia z 2000km pokazuje 7.3-7.5l. Moim zdaniem przy predkosciach rzedu 120-140km/h spalanie zwiekszy sie nie z uwagi na wyzsze obroty a z uwagi na opory aerodynamiczne, ktore odbijaja sie na spalaniu w widocznym stopniu dopiero po przekroczeniu ok 85-90km/h. Przy predkosci 120km/h na 6 biegu silnik ma ok 1800obr/min wiec niewiele. Mysle ze jadac 120 -130km/h mozna uzyskac spalanie na poziomie 4.5l/100km. Auto z 2005 roku kombi 120km przebieg 225 tys km.Choc tak naprawde rownie dobrze moze miec dwa razy wiecej. Jedyne co mnie niepokoi to to, ze przy duzych mrozach(-20) kreci 3-4 sek zanim odpali i czasem bywa ze juz jakby odpalil poczym ponownie gasnie i odpala (jakby chcial a nie mogl:) ). Jesli chodzi o zuzycie oleju to jesli bedzie sie miescilo w 1l na 12000km to bedzie oki. Pozdrawiam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Spalanie trwalosc osiagi koszty eksploatacji
Wady:Zimny troszke glosno pracuje
Vectra C
Robert 02.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Opel Vectra kombi świetne autko solidne i trwałe. szukałem autka rodzinnego z dużym bagażnikiem i porównując z Toyotą Awensis i WV Passat- Vectra jest najbardziej przestronnym autem w wersji Kombi. silnik cdti bardzo dobry może nie jest to sportowe auto ale dla rodziny w zupełności wystarczy. co najważnejsze Vectra C od 2002 nie rdzewieje!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:bardzo trwałe i solidne autko znakomity motor cdti
Wady:filtr dpf
vectra 2006 kombi
Krzysztof 03.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam vectra 1.9 CDTI 2004 rok ale modelowa 2005 auto mało awaryjne silnik trwały i nie zawodny mam już dłuższy czas i naprawdę polecam jeden minus tego auta to DPF"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:Filtr cząstek stałych.
vectra 2004 300 tyś
K 16.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"VECTRA C była PRODUKOWANA w latach 2002-2008 w tym od 2005 po lifcie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dobry silnik 1.9 ale tylko o mocy 120KM
Wady:dziadowskie materiały wnętrza
vectra C 2005
Grzegorz 02.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tanie części
Wady:EGR
Vectra C/2006/150000
ruben 19.10.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:kombi - bardzo dużo miejsca.
Wady:niezbyt tanie części ale to autko c klasa
Opel Vectra C 1.9 CDTI 120KM 150000
MICHAL 20.07.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"DUŻE KOMFORTOWE DOBRZE TRZYMAJĄCE SIE DROGI AUTKO. W WERSJI LIFTBACK GTS WYGLĄDA NAPRAWDE IMPONUJĄCO I MOŻE SIĘ PODOBAĆ"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:SILNIK 1.9CDTI 120KM SYSTEM WTRYSKU COMMON RAIL, SZTYWNE DOBRZE WYBIERAJĄCE NIERÓWNOŚCI ZAWIESZENIE, DUZA DOSTEPNOŚĆ CZĘŚCI ZAMIENNYCH, NIE DROGI W UTRZYMANIU RODZINNY SAMOCHÓD
Wady:DUŻO ELEKTRYKI, ZAWIESZENIE WIELOWACHACZOWE PODATNE NA ZMIANĘ GEOMETRII(NIE JEST TO ZBYT UCIĄŻLIWE)
VECTRA C GTS 1.9CDTI 120KM 2007R. 188TYŚ
Tomasz 25.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Duży i wygodny oszczędny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie
Wady:tylne zawieszenie co 20000 km wymaga ustawienia
1,9 120 km 2007 150000
Piotr 15.03.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Super auto"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Wygoda, duży komfort, oszczędne
Wady:Pneumatyczne otwieranie tylnej klapy bagażnika w wersji kombi - przy obfitych opadach zacina się ale to jest wada każdego kombiaka z P
VC/05/210000
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

23.02.2016PiotrTak

Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie.


02.11.2013trooperTak

Silnik Z19DTH (150 KM) to dobra baza do prostego chiptuningu (program stage one), po którym osiąga ok. 180 KM i ok. 400 Nm. Z takimi parametrami jazda jest przyjemnością! Dodatkowo dlatego, że silnik z łatwością kręci się do 5000 rpm, ładnie brzmi, daje zupełnie inne wrażenia niż TDI PD, gdzie przy 4400 rpm auto opiera się o ścianę, a silnik wydaje odgłosy piekielne :) Jednak dbałość o dwumasę wymusza deptanie do końca dopiero od tych ~2200 rpm, a wówczas auto wystrzeliwuje do przodu jak z procy (60-100 km/h na III. biegu zajmuje tylko 4.5 sekundy). Świetnie przyspiesza również przy wyższych prędkościach, np. ze 120 do 160. Po chipie zakres efektywny (czyli umowne od 80% do 100% wartości momentu obr.) mam w zakresie 1900-4000 rpm. Spalanie nigdy do niskich nie należało, ale auto dość ciężkie, opony 225 z deszczowym bieżnikiem, a noga ciężka. Awaryjność - osprzęt trochę awaryjny, zaś sam silnik (185 kkm) odpukać nie. Uszkodzenie przepływomierza wyszło dopiero przy szczegółowej diagnostyce przed chiptuningiem. Wymiana kolektora dolotowego (uszkodzenie klap wirowych). Wymieniłem też EGR, choć był jeszcze sprawny (przy 150 kkm), ale chciałem mieć auto dobrze przygotowane do chipa. Oleju praktycznie nie ubywa, wymiana co 15 kkm, dolewka w tym czasie max. 1 litr, nigdy nie więcej (a zwykle mniej). Turbina, dwumasa - także już nowe, ale nie wiem jak traktował je pierwszy właściciel, więc o trwałości się nie wypowiem. DPF fabrycznie nie był zainstalowany. Ten silnik to przede wszystkim dynamika - szczególnie po chipie. Już niejeden się zdziwił na trasie :) Gdyby tylko auto miało sprawniejszą skrzynię biegów, a nie tak kluchowatą, to i start byłby lepszy. Pod względem oszczędności znacznie lepiej wypada 1.9 TDI w moim drugim aucie, słabszy (tylko 105 KM), ale przez to wcale nie delikatniej traktowany, tylko często-gęsto wyciskany do cna.


18.04.2016wojtekTak

pojemne rodzinne autko ,do tej pory wymiana dwu mas.przy 160tyś.filtr dpf wycięty dla spokoju po za tym silnik sprawuje się dobrze


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 108

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów