alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)Wyświetleń: 50707

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1503202175.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5

Średnie: 6.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 14):
(9.16)
Trwałość silnika
 9.86/10
Niezawodność auta
 8.93/10
Spalanie ON
 9.14/10
Koszty utrzymania
 8.71/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1644

Głosy według opinii:

131

Opinie użytkowników

29.08.2017
Średnia:
(7.25)
Nie
"Osiągi nie powalają, a wykończenie wnętrza porażka."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
Michał 01.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto posiadam 9 miesięcy . Przejechałem nim 20 tyś. Naprawy jakie wykonałem to wymiana wszystkich filtrów i klocki. Tylko lać i jechać."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Dobry motor , tani w eksploatacji
Wady:
Vectra c liftback 2007r
Olek 22.06.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"opel vectra c to oszczędny krążownik. polecam dla rodzin czy na dalsze wyjazdy mnóstwo miejsca w środku potężny bagażnik,dobre prowadzenie,brak rdzy,rozsądna cena,"egzotyczny" włoski motor nie sprawia problemu w miarę cichy, jedyny problem filtr cząstek stałych...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:jw
Wady:dpf
2007 vectra kombi
Piotrek 01.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autem jezdze od 2 miesiecy zrobilem ok 2200km. Silnik bez zarzutow. Jezdze spokojnie. Ostatnio na trasie do Bialowiezy jadac 90km/h na 5 biegu srednie spalanie spadlo do 4.3l (ja zona dwojka malych dzieci plus wozek sanki i sredniej wielkosci torba bagazu). Uwazam ze przy tych gabarytach auta wynik jest rewelacyjny. 6 biegu nie uzywalem bo nie bylo potrzeby. W miescie jezdzac przy mrozach nawet do -24 stopni komputer srednia z 2000km pokazuje 7.3-7.5l. Moim zdaniem przy predkosciach rzedu 120-140km/h spalanie zwiekszy sie nie z uwagi na wyzsze obroty a z uwagi na opory aerodynamiczne, ktore odbijaja sie na spalaniu w widocznym stopniu dopiero po przekroczeniu ok 85-90km/h. Przy predkosci 120km/h na 6 biegu silnik ma ok 1800obr/min wiec niewiele. Mysle ze jadac 120 -130km/h mozna uzyskac spalanie na poziomie 4.5l/100km. Auto z 2005 roku kombi 120km przebieg 225 tys km.Choc tak naprawde rownie dobrze moze miec dwa razy wiecej. Jedyne co mnie niepokoi to to, ze przy duzych mrozach(-20) kreci 3-4 sek zanim odpali i czasem bywa ze juz jakby odpalil poczym ponownie gasnie i odpala (jakby chcial a nie mogl:) ). Jesli chodzi o zuzycie oleju to jesli bedzie sie miescilo w 1l na 12000km to bedzie oki. Pozdrawiam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Spalanie trwalosc osiagi koszty eksploatacji
Wady:Zimny troszke glosno pracuje
Vectra C
Robert 02.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Opel Vectra kombi świetne autko solidne i trwałe. szukałem autka rodzinnego z dużym bagażnikiem i porównując z Toyotą Awensis i WV Passat- Vectra jest najbardziej przestronnym autem w wersji Kombi. silnik cdti bardzo dobry może nie jest to sportowe auto ale dla rodziny w zupełności wystarczy. co najważnejsze Vectra C od 2002 nie rdzewieje!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:bardzo trwałe i solidne autko znakomity motor cdti
Wady:filtr dpf
vectra 2006 kombi
Krzysztof 03.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam vectra 1.9 CDTI 2004 rok ale modelowa 2005 auto mało awaryjne silnik trwały i nie zawodny mam już dłuższy czas i naprawdę polecam jeden minus tego auta to DPF"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:Filtr cząstek stałych.
vectra 2004 300 tyś
K 16.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"VECTRA C była PRODUKOWANA w latach 2002-2008 w tym od 2005 po lifcie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dobry silnik 1.9 ale tylko o mocy 120KM
Wady:dziadowskie materiały wnętrza
vectra C 2005
Grzegorz 02.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tanie części
Wady:EGR
Vectra C/2006/150000
ruben 19.10.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:kombi - bardzo dużo miejsca.
Wady:niezbyt tanie części ale to autko c klasa
Opel Vectra C 1.9 CDTI 120KM 150000
MICHAL 20.07.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"DUŻE KOMFORTOWE DOBRZE TRZYMAJĄCE SIE DROGI AUTKO. W WERSJI LIFTBACK GTS WYGLĄDA NAPRAWDE IMPONUJĄCO I MOŻE SIĘ PODOBAĆ"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:SILNIK 1.9CDTI 120KM SYSTEM WTRYSKU COMMON RAIL, SZTYWNE DOBRZE WYBIERAJĄCE NIERÓWNOŚCI ZAWIESZENIE, DUZA DOSTEPNOŚĆ CZĘŚCI ZAMIENNYCH, NIE DROGI W UTRZYMANIU RODZINNY SAMOCHÓD
Wady:DUŻO ELEKTRYKI, ZAWIESZENIE WIELOWACHACZOWE PODATNE NA ZMIANĘ GEOMETRII(NIE JEST TO ZBYT UCIĄŻLIWE)
VECTRA C GTS 1.9CDTI 120KM 2007R. 188TYŚ
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

10.07.2014katmaiTak

Sprowadziłem viki z Niemiec przy przebiegu 54kkm, teraz ma 145kkm. Wymieniłem: kolektor (nie chciałem się bawić w jakieś ręczne robótki), EGR i miesiąc dwumasa. Poza tym padł mi jeszcze regulator napięcia i pociągną za sobo diody. Jeżdżę dużo po mieście, więc do wymiany EGR (przy około 100kkm) parę razy był czyszczony. Więcej usterek brak. Jeśli chodzi o jazdę to czysta frajda. Zbiera się bardzo ładnie, przy wyprzedzaniu wciska w fotel. Ogólnie polecam! Aha, warto się rozglądać za częściami, za kolektor (Pierburg) dałem 600 zł, gdy wówczas serwis wołał 2400zł


26.05.2016RafałTak

U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam od mieciąca i jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu. Wcześniej miałem Vectre B z 1999 też w dieslu 2.0 DI 16V, rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale również i z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Obecną Vectrą C którą posiadam myslę ze zrobię wiele km i długo mi będzie słuzyła. Blacha juz w nich nie rdzewieje. Niektórzy narzekają ze dwumasa się psuje, ale trzeba umiejętnie jeżdzić wtedy nie bedzie sie psuła. Silnik 1.9 CDTI to sprawdzona i trwała fiatowska konstrukcja.


18.04.2016wojtekTak

pojemne rodzinne autko ,do tej pory wymiana dwu mas.przy 160tyś.filtr dpf wycięty dla spokoju po za tym silnik sprawuje się dobrze


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 124

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów