alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)Wyświetleń: 38763

Opel Vectra C FL 1.9 CDTI (120KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1503202175.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 10):
(9.1)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1200

Głosy według opinii:

100

Opinie użytkowników

Robert 02.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Opel Vectra kombi świetne autko solidne i trwałe. szukałem autka rodzinnego z dużym bagażnikiem i porównując z Toyotą Awensis i WV Passat- Vectra jest najbardziej przestronnym autem w wersji Kombi. silnik cdti bardzo dobry może nie jest to sportowe auto ale dla rodziny w zupełności wystarczy. co najważnejsze Vectra C od 2002 nie rdzewieje!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:bardzo trwałe i solidne autko znakomity motor cdti
Wady:filtr dpf
vectra 2006 kombi
Krzysztof 03.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Polecam vectra 1.9 CDTI 2004 rok ale modelowa 2005 auto mało awaryjne silnik trwały i nie zawodny mam już dłuższy czas i naprawdę polecam jeden minus tego auta to DPF"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:Filtr cząstek stałych.
vectra 2004 300 tyś
K 16.11.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"VECTRA C była PRODUKOWANA w latach 2002-2008 w tym od 2005 po lifcie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dobry silnik 1.9 ale tylko o mocy 120KM
Wady:dziadowskie materiały wnętrza
vectra C 2005
Grzegorz 02.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tanie części
Wady:EGR
Vectra C/2006/150000
ruben 19.10.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:kombi - bardzo dużo miejsca.
Wady:niezbyt tanie części ale to autko c klasa
Opel Vectra C 1.9 CDTI 120KM 150000
MICHAL 20.07.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"DUŻE KOMFORTOWE DOBRZE TRZYMAJĄCE SIE DROGI AUTKO. W WERSJI LIFTBACK GTS WYGLĄDA NAPRAWDE IMPONUJĄCO I MOŻE SIĘ PODOBAĆ"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:SILNIK 1.9CDTI 120KM SYSTEM WTRYSKU COMMON RAIL, SZTYWNE DOBRZE WYBIERAJĄCE NIERÓWNOŚCI ZAWIESZENIE, DUZA DOSTEPNOŚĆ CZĘŚCI ZAMIENNYCH, NIE DROGI W UTRZYMANIU RODZINNY SAMOCHÓD
Wady:DUŻO ELEKTRYKI, ZAWIESZENIE WIELOWACHACZOWE PODATNE NA ZMIANĘ GEOMETRII(NIE JEST TO ZBYT UCIĄŻLIWE)
VECTRA C GTS 1.9CDTI 120KM 2007R. 188TYŚ
Tomasz 25.04.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Duży i wygodny oszczędny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie
Wady:tylne zawieszenie co 20000 km wymaga ustawienia
1,9 120 km 2007 150000
Piotr 15.03.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Super auto"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Wygoda, duży komfort, oszczędne
Wady:Pneumatyczne otwieranie tylnej klapy bagażnika w wersji kombi - przy obfitych opadach zacina się ale to jest wada każdego kombiaka z P
VC/05/210000
Artur 30.01.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Wewnatrz auta nie slychac ze to diesel. Dopiero na wolnych obrotach mruczy sobie. 6 bieg w trasie sprawia, ze slychac tylko jakosc asfaltu.Poprzednio jezdzilem TDI volkswagena i musze powiedziec, ze roznica jest ogromna."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:cichy oszczedny (1200 km na zbiorniku na trasie GB-PL )
Wady:na wolnych obrotach zbyt glosny, polecam zdjac oslone silnika
vauxhall vectra design/2007/230 tys.km
Jurek 26.09.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Najlepszy silnik diesla jaki kiedykolwiek był montowany w oplach. 1.9CDTI 120KM to synonim trwałości i niskich kosztów eksploatacji. Jedyne na co trzeba uważać przy kupnie auta z drugiej ręki to żeby przebieg nie był cofany. Moja Vectra C 1.9 CDTI 2008rok jest naprawdę dynamiczna przy jeździe po mieście pali 7.4 litra na setkę. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:bezawaryjność
Wady:troche głośny na zewnątrz
Vectra C 2008rok 110 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

10.07.2014katmaiTak

Sprowadziłem viki z Niemiec przy przebiegu 54kkm, teraz ma 145kkm. Wymieniłem: kolektor (nie chciałem się bawić w jakieś ręczne robótki), EGR i miesiąc dwumasa. Poza tym padł mi jeszcze regulator napięcia i pociągną za sobo diody. Jeżdżę dużo po mieście, więc do wymiany EGR (przy około 100kkm) parę razy był czyszczony. Więcej usterek brak. Jeśli chodzi o jazdę to czysta frajda. Zbiera się bardzo ładnie, przy wyprzedzaniu wciska w fotel. Ogólnie polecam! Aha, warto się rozglądać za częściami, za kolektor (Pierburg) dałem 600 zł, gdy wówczas serwis wołał 2400zł


02.11.2013trooperTak

Silnik Z19DTH (150 KM) to dobra baza do prostego chiptuningu (program stage one), po którym osiąga ok. 180 KM i ok. 400 Nm. Z takimi parametrami jazda jest przyjemnością! Dodatkowo dlatego, że silnik z łatwością kręci się do 5000 rpm, ładnie brzmi, daje zupełnie inne wrażenia niż TDI PD, gdzie przy 4400 rpm auto opiera się o ścianę, a silnik wydaje odgłosy piekielne :) Jednak dbałość o dwumasę wymusza deptanie do końca dopiero od tych ~2200 rpm, a wówczas auto wystrzeliwuje do przodu jak z procy (60-100 km/h na III. biegu zajmuje tylko 4.5 sekundy). Świetnie przyspiesza również przy wyższych prędkościach, np. ze 120 do 160. Po chipie zakres efektywny (czyli umowne od 80% do 100% wartości momentu obr.) mam w zakresie 1900-4000 rpm. Spalanie nigdy do niskich nie należało, ale auto dość ciężkie, opony 225 z deszczowym bieżnikiem, a noga ciężka. Awaryjność - osprzęt trochę awaryjny, zaś sam silnik (185 kkm) odpukać nie. Uszkodzenie przepływomierza wyszło dopiero przy szczegółowej diagnostyce przed chiptuningiem. Wymiana kolektora dolotowego (uszkodzenie klap wirowych). Wymieniłem też EGR, choć był jeszcze sprawny (przy 150 kkm), ale chciałem mieć auto dobrze przygotowane do chipa. Oleju praktycznie nie ubywa, wymiana co 15 kkm, dolewka w tym czasie max. 1 litr, nigdy nie więcej (a zwykle mniej). Turbina, dwumasa - także już nowe, ale nie wiem jak traktował je pierwszy właściciel, więc o trwałości się nie wypowiem. DPF fabrycznie nie był zainstalowany. Ten silnik to przede wszystkim dynamika - szczególnie po chipie. Już niejeden się zdziwił na trasie :) Gdyby tylko auto miało sprawniejszą skrzynię biegów, a nie tak kluchowatą, to i start byłby lepszy. Pod względem oszczędności znacznie lepiej wypada 1.9 TDI w moim drugim aucie, słabszy (tylko 105 KM), ale przez to wcale nie delikatniej traktowany, tylko często-gęsto wyciskany do cna.


25.12.2013DarekTak

Astra 1.9 przebieg 179 tyś nie zanotowałem żadnych awarii ,ja jeżdżę 4 lata kupiłem przy 104 tyś ,osobiście nic nie robiłem przy silniku (wymiana rozrządu ,olej ,filtry ) wcześnie właściciel też nie wykonywał żadnych napraw .Dobra dynamika ,niskie spalanie ,jestem zadowolony .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 93

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.