alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)

Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)Wyświetleń: 26023

Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2171
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 DTI100230135.7
3.0 V6 CDTI1773709.37.3

25.06.2015BartekTak

Vectra C GTS 2.2Dti (automat) , dynamiczne auto, przez dwa lata użytkowania wymieniałem jedynie płyny i filtry eksploatacyjne +klocki hamulcowe + świece żarowe, akumulator i elementy zawieszenia. Ostrzegam jednak przed wymianą filtra paliwa bo łatwo zapowietrzyć układ. Polecam to auto z tym silnikiem. Jestem bardzo zadowolony z tego auto. :)


02.07.2014PawelTak

OD 3 lat w moim posiadaniu, nie mam pytan;) spalanie w przedziale 6-7litrów cykl mieszany, leje paliwo i jade, przebieg 230tyś, mialem problem jedynie z nastawikiem przepustnicy, jedynym mankamentem brak 6-tego biegu;(


21.04.2015jacoTak

Mam 2.2dti 125 koni po programie obecnie 155 km. przelot 250 tys z tego 150 po sofcie. Silnik pancerny . Jedyna awaria to koło pasowe uleciało , bo jest z gumą , ale w sam silnik nie ingerowałem w ogóle. Co roku wszystkie filtry , olej co 15 tys i verva


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 7):
(8.64)
Trwałość silnika
 8.86/10
Niezawodność auta
 9.14/10
Spalanie ON
 8.29/10
Koszty utrzymania
 8.29/10

Głosy według opinii:

70

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 116

Opinie użytkowników

arek 19.02.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"posiadam auto od paru tygodni i już jestem bardzo zadowolony rocznik 2004 przebieg 320000 spalanie zadowalające stan bardzo dobry silnik 2.2 dti autko bardzo bym polecił "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wygodny jako kombi bardzo obszerny bagażnik i ogólnie bardzo dużo miejsca
Wady:silnik dość się nagrzewa i zbytnia awaryjność czujników lecz trzeba kupować najlepiej orginalne
vectra c 2.2 dti 125 km combi
Sławek 07.12.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochód przejechał bez awarii pół miliona kilometrów. Mówi to chyba samo za siebie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Samochód kupiony 4 lata temu z przebiegiem 280tys. Wersja z pełnym dodatkowym wyposażeniem + automat af33. Aktualnie zrobione 518tys. Pompa i turbo od nowości nie ruszane, ale wszystko konserwowane i dbane na bieżąco. Przy 517tys wymieniona skrzynia na dr
Wady:koszt niektórych cześci w Aso jest nawet 5x droższy niż bezpośrednio u producenta
Vectra C kombi automat /2.2dti / 518tys km
Krzysiek 27.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam Vectrę C 2.2 DTi z 2003 roku od... chyba 3 lat. Generalnie z silnikiem odpukać nie miałem żadnych problemów. Nigdy mnie nie zawiódł. Od zawsze tankuje na BP zalewam ultimate diesiel i przez ten czas nawet EGR nie wymagał czyszczenia. Plusy są takie, że silnik zbiera się od dołu. To jest mega, aczkolwiek na autostradzie przy 130 kmh już czegoś brakuje. Czasami lepiej jest wbić 5-tke i wyprzedzić z mniejszych obrotów niż cisnąć z 4-ki. Przy ponad 220 tys. polecam zwrócić uwagę na pasek klinowy gdyż zdarza się nisko ładować akumulator. Łącznie pasek, napinacz i regulator napięcia mnie kosztował 300 zł więc drobnostka. Minusem jest spalanie, ale też zależy w jakim sensie. Ja wolę żeby silnik spalił litr więcej niż ma być ECO i co chwilę ładować w niego kasę. Na autostradę i dalsze podroże jest ok, ale po mieście troszkę potrafi spalić. Nie jakoś magicznie dużo, ale... no nie polecam kupować autka z silnikiem 2.2 DTi do jazdy do kościoła. Przejechałem 40 tys. km aktualnie na liczniku 230 tys. (nie wiem czy rzeczywiście taki jest przebieg) ale z pompą nie miałem jeszcze problemów.Tak czy siak, polecam silnik na dalsze jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Max. moment obrotowy od 1500 obr.min. Bardzo elastyczny przy niskich obrotach. Niezawodny i trwały.
Wady:Długo się nagrzewa. Kultura pracy jest średnia, dla mnie akceptowalna. Świece żarowe uruchamiają się tylko w chłodniejsze i mroźne dni.
Vectra C 2003 230 tys.
Tomek 24.09.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"W zasadzie nie mam co narzekac. Autem zrobilem 150 000 w 8 lat. Wymienilem rzeczy ktore w dieslach padaja: turbine, wtryski i kolo dwumasowe. Eksploatacyjne czesci zawieszenia. Pali malo, jest wygodny, dobrze sie prowadzi. Auto jest OK. Przebieg na liczniku pewnie jest duzo mniejszy niz ten w rzeczywistosci. Nie zaluje zakupu."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
2.2DTI/2003/209000
Pawel 10.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogólnie oceniam samochód na 4+.Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza, zawsze zwraca uwagę na city, nieduże koszty naprawy-filtry itp"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży bagażnik, wygoda, prosta obsługa, dobra dostępność części
Wady:czasami elektryka się odzywa
GTS 2.2DTI/125KM/ 2003r. / 241755
<<<12>>>