alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)Wyświetleń: 13244

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2171
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1202802005.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(8.25)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Tomek 24.09.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"W zasadzie nie mam co narzekac. Autem zrobilem 150 000 w 8 lat. Wymienilem rzeczy ktore w dieslach padaja: turbine, wtryski i kolo dwumasowe. Eksploatacyjne czesci zawieszenia. Pali malo, jest wygodny, dobrze sie prowadzi. Auto jest OK. Przebieg na liczniku pewnie jest duzo mniejszy niz ten w rzeczywistosci. Nie zaluje zakupu."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
2.2DTI/2003/209000
Pawel 10.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogólnie oceniam samochód na 4+.Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza, zawsze zwraca uwagę na city, nieduże koszty naprawy-filtry itp"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży bagażnik, wygoda, prosta obsługa, dobra dostępność części
Wady:czasami elektryka się odzywa
GTS 2.2DTI/125KM/ 2003r. / 241755
hugo 29.03.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Prosty silnik bez żadnych DPF-ów. Po założeniu box z V-techa śmiga jak nie jeden nowy diesel :) Jedyny wielki minus jest Pompa Paliwa w tym silniku po 250tys padła mi ale dałem do regeneracji i myślę że kolejne 250 tyś przejadę."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:łańcuch rozrząd, niska awaryjność, dobra spalanie
Wady:Pompa paliwa, głośny silnik zimny
Vectra C GTS 2.2 DTI 250tyś
Antonio 05.08.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobry silnik i samochód pomimo wielu różnych obiegowych opinii. Najważniejszy jest faktyczny stan i moim zdaniem problemy biorą się z sytuacji, że ktoś ma samochód z przebiegiem 200 tys. km na liczniku a 400 tys. w rzeczywistości"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Umiarkowane spalanie i przyzwoita dynamika, Niska awaryjność
Wady:trochę głośny ale dźwięk mimo wszystko przyjemny
Vectra C GTS 2.2 DTI

Kod antyspamowy
Odśwież

25.07.2013MarcinTak

W mojej astrze ten silnik spisuje się bardzo dobrze,w trasie pali malutko 6l/100,nawet przy większych prędkościach 140-160km/h pali nie wiele ponad 6l,w mieście jest już trochę gorzej, na krótkich odcinkach 9l/100.Silnik ten jak na 125KM jest bardzo żwawy gdyż moment obr 280Nm osiąga już od 1500 obr/min, więc kompletnie jest pozbawiony turbo dziury.Jest to jedyny znany mi silnik turbo diesla który dysponuje momentem obr przy tak niskich obrotach.Jak się nagrzeje klekocze dość cicho.Ogólnie jak się o niego dba to się dobrze ma!Polecam ten silnik.


01.01.2016KarolNie

Auto super oszczędne i dynamiczne. Bylem zadowolony dopoki nie padla pompa wtryskowa. Na nieszczescie opel zamontowal vp44 ktora jest cholernie droga i nie kazdy specjalista chce sie podjac regeneracji tego ustrojstwa. Cena regeneracji 2000zl. Dziekuje dobranoc


20.01.2015JanTak

Z czystym sumieniem POLECAM ten silnik, fakt że mógłby być troszkę mocniejszy. Jeśli chodzi o obsługę silnika to żadnych awarii 397 000, olej i filtry co 15 000, Pompa wtryskowa, turbina i dwumasa wszystko nie tykane. Prawidłowa eksploatacja a autko naprawdę odwdzięcza się właścicielowi. Spalanie jak na masę i pojemność silnika rewelacyjne. Silnik naprawdę wiele znosi :-) Nie słuchajcie tych bredni o awariach tych silników, pomp wtryskowych itd. Opel Vectra 2.2 DTI silnik nie do zajechania!!! POLECAM!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 35

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.