alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)Wyświetleń: 14998

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2171
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1202802005.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(8.25)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 97

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Tomek 24.09.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"W zasadzie nie mam co narzekac. Autem zrobilem 150 000 w 8 lat. Wymienilem rzeczy ktore w dieslach padaja: turbine, wtryski i kolo dwumasowe. Eksploatacyjne czesci zawieszenia. Pali malo, jest wygodny, dobrze sie prowadzi. Auto jest OK. Przebieg na liczniku pewnie jest duzo mniejszy niz ten w rzeczywistosci. Nie zaluje zakupu."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
2.2DTI/2003/209000
Pawel 10.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogólnie oceniam samochód na 4+.Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza, zawsze zwraca uwagę na city, nieduże koszty naprawy-filtry itp"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży bagażnik, wygoda, prosta obsługa, dobra dostępność części
Wady:czasami elektryka się odzywa
GTS 2.2DTI/125KM/ 2003r. / 241755
hugo 29.03.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Prosty silnik bez żadnych DPF-ów. Po założeniu box z V-techa śmiga jak nie jeden nowy diesel :) Jedyny wielki minus jest Pompa Paliwa w tym silniku po 250tys padła mi ale dałem do regeneracji i myślę że kolejne 250 tyś przejadę."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:łańcuch rozrząd, niska awaryjność, dobra spalanie
Wady:Pompa paliwa, głośny silnik zimny
Vectra C GTS 2.2 DTI 250tyś
Antonio 05.08.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobry silnik i samochód pomimo wielu różnych obiegowych opinii. Najważniejszy jest faktyczny stan i moim zdaniem problemy biorą się z sytuacji, że ktoś ma samochód z przebiegiem 200 tys. km na liczniku a 400 tys. w rzeczywistości"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Umiarkowane spalanie i przyzwoita dynamika, Niska awaryjność
Wady:trochę głośny ale dźwięk mimo wszystko przyjemny
Vectra C GTS 2.2 DTI

Kod antyspamowy
Odśwież

18.06.2016KrzychuTak

Wiki C posiadam od roku. Póki co wszystko gra i śmiga, polecam co roku wymianę wszystkich filtrów wraz z olejem oczywiście. Nigdy nie było problemów, wszędzie dojechałem, dynamika jest spoko, długie przełożenia pozwalają na płynne przyśpieszenie, a spalanie... w mieście najgorzej, spokojna jazda i w 7 litrach się zamknie, na trasie 5,5 to max, pamiętamy oczywiście o "przegonieniu" pająków z rury, nie bać się przycisnąc raz po raz do 4 tys. obr. bo inaczej szlag trafi turbinę, tak czy owak polecam!


03.12.2015KrzysztofTak

Witam posiada vectre b 2.2 dti nie raz miałem ciśnienie 200 ale byłem cierpliwy moje problemy to uszczelniacze wtyskow bo był problem z dopalaniem ,zrobiłem z kolegą wyszło tanio ,samochód palił dobrze ale jeszcze coś było nie tak wziolem kompresor i strzał w przewód zasilający powietrzem a tu zaskoczenie pompa była sucha a w trzech miejscach lalo się paliwo ,dwa oringi na Arubie i uszczelka pod sterownikiem niestety temperatura robi swoje i lata też uważam że pompa to dobra konstrukcja tylko musi mieć w sobie tylko paliwo to będzie jeździć długo i bez awaryjnie oringi i uszczelka ster wymienilem na aucie poza tym jeszcze wymiana egr i tyle obecny przebieg 260 tys a dalej smiga polecam ten silnik


29.03.2015MichałTak

Witam ! Mam to auto już 3 lata , to moja druga Zafira, moim zdaniem komfort jazdy to tak na "3" , zafiry 1 mają bardzo twarde siedzenia i co z tym idzie ? To ,że nie nadają się w dalszą podróż ! Spalanie jak na taki silnik jest w normie. Jeśli chodzi o mój model 2.2 to sprawa wygląda tak: miasto - 7-8 l. trasa - 5.5 l. cykl mieszany - 6.5 - 7-5 ! To bardzo proste autko dla mało wymagających kierowców! ale dodajmy to ,że jego plus to 7 miejsc! no cóż to tylko opel zafira 1 ! Pozdrawiam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.