alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)Wyświetleń: 15966

Opel Vectra C 2.2 DTI (125KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2171
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI1002601865.7
1.9 CDTI1202802005.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(8.25)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 105

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

Tomek 24.09.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"W zasadzie nie mam co narzekac. Autem zrobilem 150 000 w 8 lat. Wymienilem rzeczy ktore w dieslach padaja: turbine, wtryski i kolo dwumasowe. Eksploatacyjne czesci zawieszenia. Pali malo, jest wygodny, dobrze sie prowadzi. Auto jest OK. Przebieg na liczniku pewnie jest duzo mniejszy niz ten w rzeczywistosci. Nie zaluje zakupu."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
2.2DTI/2003/209000
Pawel 10.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogólnie oceniam samochód na 4+.Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza, zawsze zwraca uwagę na city, nieduże koszty naprawy-filtry itp"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży bagażnik, wygoda, prosta obsługa, dobra dostępność części
Wady:czasami elektryka się odzywa
GTS 2.2DTI/125KM/ 2003r. / 241755
hugo 29.03.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Prosty silnik bez żadnych DPF-ów. Po założeniu box z V-techa śmiga jak nie jeden nowy diesel :) Jedyny wielki minus jest Pompa Paliwa w tym silniku po 250tys padła mi ale dałem do regeneracji i myślę że kolejne 250 tyś przejadę."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:łańcuch rozrząd, niska awaryjność, dobra spalanie
Wady:Pompa paliwa, głośny silnik zimny
Vectra C GTS 2.2 DTI 250tyś
Antonio 05.08.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobry silnik i samochód pomimo wielu różnych obiegowych opinii. Najważniejszy jest faktyczny stan i moim zdaniem problemy biorą się z sytuacji, że ktoś ma samochód z przebiegiem 200 tys. km na liczniku a 400 tys. w rzeczywistości"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Umiarkowane spalanie i przyzwoita dynamika, Niska awaryjność
Wady:trochę głośny ale dźwięk mimo wszystko przyjemny
Vectra C GTS 2.2 DTI

Kod antyspamowy
Odśwież

20.06.2016GrzechuTak

Witam. Mam Zośkę z silnikiem 2.2 dti od 8 lat przywiezioną z zagranicy, ktoś podniósł jej koniki do 145 i teraz mam ponad 300 tyś na liczniku choć nie wiem czy nie był obniżany tęż mechanik straszył pompą, ale regularna wymiana oleju i filtrów daje efekt, jedynym mankamentem w komorze silnika tego auta jest chłodnica klimatyzacji która gnije u dołu trzeba ją co jakiś czas odsunąć od zwykłej chłodnicy i przepłukać bo zbiera się tam błoto. Uszczelka narazie wytrzymuje stan oleju od wymiany do wymiany bez dolewek i nie trzeba go gnieść w czasie ruszania przy podniesionych KM , spalanie trochę niższe po mieści w granicach ok 6,5L a na trasie mieści się w 5L


07.11.2015NIUNIATak

vectra c 2.2 dti 5 lat jazdy w kraju+germany daje rade wymiana oleju filtrów co 11000 km castrol 10w40.prędkość max 210km przy wymianie f,paliwa zalać kopułe paliwem pompa sie nie menczy tylko zapala od razu wyczyscie kolektor soncy wraz z przepustnicom spalanie spadnie 1,0l.jażdże na niemcy w 4/5 osób spala 6.5-6.8.hamulce trw-amory kayaba+ sprężyny,świece bosch akum,regeneracja turbiny przy154000km stan dzisiejszy 245000km.na pasa...i for...bym nigdy nie zamienił jak kuż to dalej iść INSIGNIE 2.0 TURBO 22OKM POZDRAWIAM NIUNIA


01.01.2016KarolNie

Auto super oszczędne i dynamiczne. Bylem zadowolony dopoki nie padla pompa wtryskowa. Na nieszczescie opel zamontowal vp44 ktora jest cholernie droga i nie kazdy specjalista chce sie podjac regeneracji tego ustrojstwa. Cena regeneracji 2000zl. Dziekuje dobranoc


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 39

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.