alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)

Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)Wyświetleń: 24066

Opel Vectra C 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2171
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.7

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 DTI100230135.7
3.0 V6 CDTI1773709.37.3

24.05.2014MichałTak

Jak dla mnie wszytko ok polecam silnik trwały mógłby mieć ze 50 km więcej ale jak na ponad 1600 kg radzi sobie wyśmienicie polecam


02.01.2016PiotrekTak

Bardzo Polwcam wystarczy zmieniać olej lać dobrą wachę i lata ja trzeba :)


20.06.2016GrzechuTak

Witam. Mam Zośkę z silnikiem 2.2 dti od 8 lat przywiezioną z zagranicy, ktoś podniósł jej koniki do 145 i teraz mam ponad 300 tyś na liczniku choć nie wiem czy nie był obniżany tęż mechanik straszył pompą, ale regularna wymiana oleju i filtrów daje efekt, jedynym mankamentem w komorze silnika tego auta jest chłodnica klimatyzacji która gnije u dołu trzeba ją co jakiś czas odsunąć od zwykłej chłodnicy i przepłukać bo zbiera się tam błoto. Uszczelka narazie wytrzymuje stan oleju od wymiany do wymiany bez dolewek i nie trzeba go gnieść w czasie ruszania przy podniesionych KM , spalanie trochę niższe po mieści w granicach ok 6,5L a na trasie mieści się w 5L


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 49
Średnia (głosów 7):
(8.64)
Trwałość silnika
 8.86/10
Niezawodność auta
 9.14/10
Spalanie ON
 8.29/10
Koszty utrzymania
 8.29/10

Głosy według opinii:

70

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 114

Opinie użytkowników

arek 19.02.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"posiadam auto od paru tygodni i już jestem bardzo zadowolony rocznik 2004 przebieg 320000 spalanie zadowalające stan bardzo dobry silnik 2.2 dti autko bardzo bym polecił "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wygodny jako kombi bardzo obszerny bagażnik i ogólnie bardzo dużo miejsca
Wady:silnik dość się nagrzewa i zbytnia awaryjność czujników lecz trzeba kupować najlepiej orginalne
vectra c 2.2 dti 125 km combi
Sławek 07.12.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochód przejechał bez awarii pół miliona kilometrów. Mówi to chyba samo za siebie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Samochód kupiony 4 lata temu z przebiegiem 280tys. Wersja z pełnym dodatkowym wyposażeniem + automat af33. Aktualnie zrobione 518tys. Pompa i turbo od nowości nie ruszane, ale wszystko konserwowane i dbane na bieżąco. Przy 517tys wymieniona skrzynia na dr
Wady:koszt niektórych cześci w Aso jest nawet 5x droższy niż bezpośrednio u producenta
Vectra C kombi automat /2.2dti / 518tys km
Krzysiek 27.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam Vectrę C 2.2 DTi z 2003 roku od... chyba 3 lat. Generalnie z silnikiem odpukać nie miałem żadnych problemów. Nigdy mnie nie zawiódł. Od zawsze tankuje na BP zalewam ultimate diesiel i przez ten czas nawet EGR nie wymagał czyszczenia. Plusy są takie, że silnik zbiera się od dołu. To jest mega, aczkolwiek na autostradzie przy 130 kmh już czegoś brakuje. Czasami lepiej jest wbić 5-tke i wyprzedzić z mniejszych obrotów niż cisnąć z 4-ki. Przy ponad 220 tys. polecam zwrócić uwagę na pasek klinowy gdyż zdarza się nisko ładować akumulator. Łącznie pasek, napinacz i regulator napięcia mnie kosztował 300 zł więc drobnostka. Minusem jest spalanie, ale też zależy w jakim sensie. Ja wolę żeby silnik spalił litr więcej niż ma być ECO i co chwilę ładować w niego kasę. Na autostradę i dalsze podroże jest ok, ale po mieście troszkę potrafi spalić. Nie jakoś magicznie dużo, ale... no nie polecam kupować autka z silnikiem 2.2 DTi do jazdy do kościoła. Przejechałem 40 tys. km aktualnie na liczniku 230 tys. (nie wiem czy rzeczywiście taki jest przebieg) ale z pompą nie miałem jeszcze problemów.Tak czy siak, polecam silnik na dalsze jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Max. moment obrotowy od 1500 obr.min. Bardzo elastyczny przy niskich obrotach. Niezawodny i trwały.
Wady:Długo się nagrzewa. Kultura pracy jest średnia, dla mnie akceptowalna. Świece żarowe uruchamiają się tylko w chłodniejsze i mroźne dni.
Vectra C 2003 230 tys.
Tomek 24.09.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"W zasadzie nie mam co narzekac. Autem zrobilem 150 000 w 8 lat. Wymienilem rzeczy ktore w dieslach padaja: turbine, wtryski i kolo dwumasowe. Eksploatacyjne czesci zawieszenia. Pali malo, jest wygodny, dobrze sie prowadzi. Auto jest OK. Przebieg na liczniku pewnie jest duzo mniejszy niz ten w rzeczywistosci. Nie zaluje zakupu."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
2.2DTI/2003/209000
Pawel 10.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ogólnie oceniam samochód na 4+.Jeździ się wygodnie, dobrze przyspiesza, zawsze zwraca uwagę na city, nieduże koszty naprawy-filtry itp"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży bagażnik, wygoda, prosta obsługa, dobra dostępność części
Wady:czasami elektryka się odzywa
GTS 2.2DTI/125KM/ 2003r. / 241755
<<<12>>>