alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 100KM (Z19DT)

Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 100KM (Z19DT)Wyświetleń: 11659

Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC 100KM (Z19DT)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 5.2

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI11026013.45.7
1.7 CDTI12528012.35.6
1.9 CDTI12028012.26.1

23.02.2016PiotrTak

Super autko zwłaszcza jeśli chodzi o zafirę . Rodzinne , przestronne o dynamicznym silniku auto. Jedyną wadą, która mi przeszkadza to nieszczęsny filtr cząsteczek , który co chwilę się wypala wpływając znacznie na spalanie.


28.07.2013tomitoTak

serwis opla nie jest aż tak drogi, ostatnio za diagnostykę świec, czyszczenie wtryskiwaczy, prac przy rozruszniku zapłaciłem 158 zł ( AUTKO UMYLI, WYMIENILI 2 ŻARÓWKI), wymiana (moje części) rozrządu, tarcz i klocków - przód kosztowała mnie 420 zł ( ich płyn do chłodnicy), w warsztacie "zaprzyjaźnionym" chcieli za sam rozrząd 350 zł, o 50 więcej, warto pytać ... Lubicz k.Torunia


24.10.2013FilipTak

Posiadam Astrę 1.9 cdti 120km. Silnik jak najbardziej godny polecenia. Obecnie 170 000km przebiegu (sprawdzony), sam przejechałem 40 000km, żadnej awarii związanej z jednostką napędową, mało tego, żadnej innej poważnej awarii. Wykazywało mi swego czasu błąd DPF jednak okazało się to tylko i wyłącznie błędem komputera. W rodzinie jest jeszcze vectra C z identycznym silnikiem, również żadnych problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Opinie użytkowników

Janusz 19.03.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo pozytywne spostrzeżenia z rocznej jazdy tym autem,po za tankowaniem nic nie nawaliło a po ostatnim przegladzie nie stwierdzono żadnych problemów. Auto kupiłem od drugiego właściciela po drodze wymienione było sprzęgło,zawieszenie i hamulce i nic wiecej. Po roku jazdy mieszanej zrobiłem 20tys km przy średnim spalaniu 6.5L trasa/miasto. Raz byłem na wakacjach w Chorwacji 1150km spalił mi 5.3L jazda raczej spokojna 120-130km/h.Jedyny mankament jak dl mnie to sztywne zawieszenie i twarde fotele,jednak po autostradzie auto idzie jak po szynach. Ogólnie jestem zadowolony a najbardziej z braku awarii ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:auto dobre dla rodziny pakowne z dużą ilościa miejsca,silnik trwały z zadawalającym spalaniem,
Wady:twarde zawieszenie,twarde fotele
Zafira 2007 215tys