alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC (100KM)

Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC (100KM)Wyświetleń: 10589

Opel Zafira B 1.9 CDTI ECOTEC (100KM)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 5.2

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI11026013.45.7
1.7 CDTI12528012.35.6
1.9 CDTI15032010.46.2

11.01.2018EkoTak

Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa do koloni spalanie 6.3 mieżone silnik dynamiczny tylko oponki zdziera szybko


24.10.2013FilipTak

Posiadam Astrę 1.9 cdti 120km. Silnik jak najbardziej godny polecenia. Obecnie 170 000km przebiegu (sprawdzony), sam przejechałem 40 000km, żadnej awarii związanej z jednostką napędową, mało tego, żadnej innej poważnej awarii. Wykazywało mi swego czasu błąd DPF jednak okazało się to tylko i wyłącznie błędem komputera. W rodzinie jest jeszcze vectra C z identycznym silnikiem, również żadnych problemów.


28.04.2017PiotrTak

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Opinie użytkowników

Janusz 19.03.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo pozytywne spostrzeżenia z rocznej jazdy tym autem,po za tankowaniem nic nie nawaliło a po ostatnim przegladzie nie stwierdzono żadnych problemów. Auto kupiłem od drugiego właściciela po drodze wymienione było sprzęgło,zawieszenie i hamulce i nic wiecej. Po roku jazdy mieszanej zrobiłem 20tys km przy średnim spalaniu 6.5L trasa/miasto. Raz byłem na wakacjach w Chorwacji 1150km spalił mi 5.3L jazda raczej spokojna 120-130km/h.Jedyny mankament jak dl mnie to sztywne zawieszenie i twarde fotele,jednak po autostradzie auto idzie jak po szynach. Ogólnie jestem zadowolony a najbardziej z braku awarii ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:auto dobre dla rodziny pakowne z dużą ilościa miejsca,silnik trwały z zadawalającym spalaniem,
Wady:twarde zawieszenie,twarde fotele
Zafira 2007 215tys