alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)Wyświetleń: 10299

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1398
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4

Średnie: 4.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Kamil 03.06.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód zakupiony dla dziewczyny, w świetnej kondycji, niskie spalanie cechują go w wysokim stopniu ekonomicznym, po roku eksploatacji koło 20tys km 0 awarii, jak najbardziej mogę polecić ten samochód, Pozdrawiam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Ekonomia
Wady:Dotychczas Brak
C2 / 2003 / 140 000 tys
Tomek 17.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"bardzo fajne autko.Jest to moje pierwsze auto jestem bardzo zadowolony, na trasie czasem brakuje mocy ale wynagradza to spalaniem "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie
Wady:mało miejsca
citroen c2/2010/51000
Paweł 10.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Kupiłem dwa lata temu mojej zonie C2 długo szukalismy auta małego do miasta z charakterem . Z pośród tych maluchów wybór padł na C2 ,dziś wiemy że to dobry wybór.Auto ma zacięcie sportowe kolor czarny na felgach aluminiowych ,środek bardzo ładnie zestawiony z aluminium ,fajny design .Samochód typowo do miasta na krótkie odcinki ,zawieszenie trochę delikatne aczkolwiek daje radę na naszych drogach .Drugim autem po za wyglądem jest napewno silnik ,dość zrywny i co najważniejsze mało pali w granicach 5-6 L w mieście to bardzo dobry wynik .Co do usterek ,nie mieliśmy żadnych problemów .Przy zakupie miał na liczniku 87 tyś zona zrobiła około 27 tyś ,standardowo wymiana oleju ,filtrów zawieszenie drążki i z przodu hamulce to wszystko .Nie sprawia żadnych problemów w utrzymaniu jest tani ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:ładny wygląd, dobre wyposażenie, niskie spalanie, brak awarii, tanie części
Wady:jak dla nas nie ma no może mały bagażnik i skromna ilosć miejsca z tyłu
Citroen C2 2007 r 114 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

23.07.2014lukiTak

przejechalem autem 198 tys km peugeot 206 hdi 1,4 moc 70 koników. Silnik ideal ale olej wymieniam czesciej niz zalecaja bo co 15 tys km - tak zeby dbac o niego. Oprocz zawieszeia tylenj belki i amorów jezdze i gęba mi sie smieja jak na trasie mam spalanie ponzej 4 litrów!!!niewiarygodne ale prawdziwe!!!


07.03.2016MichałTak

Jak dla mnie mistrzostwo świata w kwestii oszczędności. Hybrydy się chowają! Mam taki silnik w C3 z 2003 roku. Kupiłem przy przebiegu 130 000. Samochód robi rocznik 35-40 000 km (prowadzę firmę i często muszę jeździć do klientów). Maksymalne spalanie do tej pory to 4,3 z reguły jest to między 3,8 a 4,1. Auto nie ma kompa więc zawsze tankuje pod korek i zeruje licznik km. Paliwo leje z wyższej półki. I tak się opłaca Z silnikiem nic złego się nie dzieje bo nie ma co. Nie ma dwumasu, fap, turbo jest najprostsze jakie może być. Jedyny minus to mogła by byś lepsze dynamika ale jak na 68 kucy i tak nie jest źle.


03.05.2017RobertTak

Silnik rewelacja.Samochód miał wylądować na szrocie ale ze względu na swoją nie zniszczalność jest katowany dalej 5000 km miesięcznie.Zakupiłem go z przebiegiem 100kkm zrobiłem 275kkm w tym czasie padł rozrusznik i kilka razy łożyska przód i kilka belek.Jeszcze zamontuję intercooler i dodam że próbowałem wymienić rozrząd po około 350kkm ale było zimno i nowy pasek wyglądał dużo gorzej od oryginału i stwierdziłem że nie warto.Spalanie zależy od temperatury zima trasa 4,3 lato trasa 6


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 19

Zobacz podobne auta

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.