alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)Wyświetleń: 11392

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1398
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4

Średnie: 4.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

Kamil 03.06.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód zakupiony dla dziewczyny, w świetnej kondycji, niskie spalanie cechują go w wysokim stopniu ekonomicznym, po roku eksploatacji koło 20tys km 0 awarii, jak najbardziej mogę polecić ten samochód, Pozdrawiam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Ekonomia
Wady:Dotychczas Brak
C2 / 2003 / 140 000 tys
Tomek 17.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"bardzo fajne autko.Jest to moje pierwsze auto jestem bardzo zadowolony, na trasie czasem brakuje mocy ale wynagradza to spalaniem "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie
Wady:mało miejsca
citroen c2/2010/51000
Paweł 10.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Kupiłem dwa lata temu mojej zonie C2 długo szukalismy auta małego do miasta z charakterem . Z pośród tych maluchów wybór padł na C2 ,dziś wiemy że to dobry wybór.Auto ma zacięcie sportowe kolor czarny na felgach aluminiowych ,środek bardzo ładnie zestawiony z aluminium ,fajny design .Samochód typowo do miasta na krótkie odcinki ,zawieszenie trochę delikatne aczkolwiek daje radę na naszych drogach .Drugim autem po za wyglądem jest napewno silnik ,dość zrywny i co najważniejsze mało pali w granicach 5-6 L w mieście to bardzo dobry wynik .Co do usterek ,nie mieliśmy żadnych problemów .Przy zakupie miał na liczniku 87 tyś zona zrobiła około 27 tyś ,standardowo wymiana oleju ,filtrów zawieszenie drążki i z przodu hamulce to wszystko .Nie sprawia żadnych problemów w utrzymaniu jest tani ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:ładny wygląd, dobre wyposażenie, niskie spalanie, brak awarii, tanie części
Wady:jak dla nas nie ma no może mały bagażnik i skromna ilosć miejsca z tyłu
Citroen C2 2007 r 114 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

13.09.2013arturTak

Zero usterek, nie bierze oleju, jednak jest to turbo i jedzie nie gorzej niż większe auta w większymi silnikami


03.03.2015rexTak

Peugeot 206 1.4hdi .....silnik w miarę ok i nawet warty polecenia, nieskomplikowany, rozsądne ceny części, zawsze zapala i nie tak dużo pali niestety trochę więcej niż podaje producent - reasumując silnik ok ale cala reszta to totalna lipa, skrzynia biegów to porażka/wykonanie, awaryjność/ przełożenia są ok, a zawieszenie samochodu to jakaś kpina - tylko na autostradowe drogi - polecam tylko i wyłącznie silnik ! Gwiazdki daję tylko za silnik !


23.10.2015AleksanderTak

Kupiłem z przebiegiem 63 tys w 2004 roku, silnik dynamiczny z pasażerem. Czasem trzeba sięgać do III biegu w trasie. Można go kręcić do 3.5-4 tys bez problemu. Żadnych powaznych awarii jedynie obsługa eksploatacyjna. Wymiana koła osprzętu przy 70 tys i potem przy 140. Napinacz 2 razy do wymiany. Zawieszenie trwałe ale wiadomo - polskie drogi. Końcówki drążków, regeneracja wahaczy, amorki tył i coś tam jeszcze ale to eksploatacja zawieszenia - normalka. Sprzęgło wymiana przy 140 tys. Rozrząd wymiana z pompą przy 177 tys (a żaden silnik poza 1.6 HDI nie ma takiego interwału na pasku), Regeneracja dwóch wtryskiwaczy przy 150 tys. Raz się pzretarł przewód między odmą a kolektorem ale to wina otarcia o blok silnika I oczywiscie wymiana filtrów i oleju okresowo - tylko syntetyk i nie koniecznie total. Poza tym non-stop w użytku i nic się nie dzieje. I zanim zgasimy to uspkajamy turbinę i na zimnym nie piłujemy. Czasem w zimie poniżej -25 stopni potrafi gasnąć podczas jazdy ale to wina paliwa - niby zimowego - poza tym zawsze odpali. Gorąco polecam. Żaden samochód tak mało nie pali. To kompromis.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.