alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)Wyświetleń: 10727

Citroen C2 1.4 HDi (70KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1398
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4

Średnie: 4.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Kamil 03.06.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód zakupiony dla dziewczyny, w świetnej kondycji, niskie spalanie cechują go w wysokim stopniu ekonomicznym, po roku eksploatacji koło 20tys km 0 awarii, jak najbardziej mogę polecić ten samochód, Pozdrawiam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Ekonomia
Wady:Dotychczas Brak
C2 / 2003 / 140 000 tys
Tomek 17.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"bardzo fajne autko.Jest to moje pierwsze auto jestem bardzo zadowolony, na trasie czasem brakuje mocy ale wynagradza to spalaniem "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie
Wady:mało miejsca
citroen c2/2010/51000
Paweł 10.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Kupiłem dwa lata temu mojej zonie C2 długo szukalismy auta małego do miasta z charakterem . Z pośród tych maluchów wybór padł na C2 ,dziś wiemy że to dobry wybór.Auto ma zacięcie sportowe kolor czarny na felgach aluminiowych ,środek bardzo ładnie zestawiony z aluminium ,fajny design .Samochód typowo do miasta na krótkie odcinki ,zawieszenie trochę delikatne aczkolwiek daje radę na naszych drogach .Drugim autem po za wyglądem jest napewno silnik ,dość zrywny i co najważniejsze mało pali w granicach 5-6 L w mieście to bardzo dobry wynik .Co do usterek ,nie mieliśmy żadnych problemów .Przy zakupie miał na liczniku 87 tyś zona zrobiła około 27 tyś ,standardowo wymiana oleju ,filtrów zawieszenie drążki i z przodu hamulce to wszystko .Nie sprawia żadnych problemów w utrzymaniu jest tani ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:ładny wygląd, dobre wyposażenie, niskie spalanie, brak awarii, tanie części
Wady:jak dla nas nie ma no może mały bagażnik i skromna ilosć miejsca z tyłu
Citroen C2 2007 r 114 tyś km

Kod antyspamowy
Odśwież

13.08.2016MarekTak

Silnik ogólnie rewelacja. Zdecydowanie najtańszy w utrzymaniu diesel z common railem. Bardzo prosta konstrukcja: 8 zaworów, brak dwumasy, brak turbiny ze zmnienną geometrią, brak intercoolera, brak filtra cząstek stałych oraz wtryskiwacze Boscha które można tanio i łatwo regenerować. Pozatym pierwsza wymiana rozrządu dopiero przy 240tys km i ogólna wytrzymałość samego układu tłokowo korbowego. Prościej i taniej się już nie da. Wystarczy spojrzeć na ceny części: silnik słupek kosztuje 400zł (konkurencyjny 1.5DCI i 1.3CDTI około 2000zł), turbina używana 200zł, regeneracja 600zł, wtryski używki 100zł/szt, nowe sprzęgło kompletne sachs około 350zł. Jedyny mały minus to przeciętne osiągi, puszczające uszczelki pod wtryskiwaczami ok 4zł/szt i same wtryskiwacze które są najsłabszym ogniwem tego silnika oraz drogi filtr paliwa bosch ok 150zł. Spalanie w trasie do 90-100km/h to 4 litry. Średnia około 4,5l latem i jakieś 4,7-4,9l zimą. Ogólnie bardzo polecam. W tej cenie i tej pojemności nie kupi się nic sensowniejszego.


24.11.2013mirekTak

Citroen Nemo 1.4 HDI 75 KM silnik o przecietnej dynamice w miescie sie sprawdza jednak a trasie juz nie za malo mocy problemy z wyprzedzaniem powyzej 120 km nieprzyjemna paca slyszalana wewnatrz pojazdu. Spalanie wyzsze niz deklaruje producent. poki co bezawaryjny


04.11.2014BartoszTak

Jestem amatorem spokojnej jazdy i tak jak kiedys z duzą rezerwa podchodzilem do 206 tak teraz nie zamienilbym go na zadnego innego. Po malych zmianach;)mozna zwiekszyc moc i chodzi jak ta lala... Bezawaryjny, oszczedny, wygodny, nawet pojemny (bagaze, rowery dla 3 osob lekko wejda) POLECAM.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21

Zobacz podobne auta

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.