alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 II Picasso 1.6 HDi (92KM)

Citroen C3 II Picasso 1.6 HDi (92KM)Wyświetleń: 9012

Citroen C3 II Picasso 1.6 HDi (92KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDI1102601834.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Piotr 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.60l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 132000km
Mariusz 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fajny samochód za małą cenę , godny polecenia"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 98000km
Sławek 03.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Cichy, znakomita elastyczność, niskie zużycie paliwa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak szóstego biegu
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2010, 32000km

Komentarze użytkowników

0 #1 lola 08.12.2015
auto typowe do miasta ,silniczek cichy i oszczędny

23.01.2015MarcinTak

bardzo dobry silnik,niskie spalanie to jego największy atut jeździmy DS4 już 3.5roku po za serwisem i tankowaniem żadnych kosztów.Silnik dynamiczny,ładnie pracuje i we wnętrzu jest cicho.Spalanie w mieście korki klima to 6L ,jesteśmy z żoną bardzo zadowolenie .Jak się zaleje cały bak to się jeździ i jeździ aż czasami to się wydaje że się komputer zepsuł .Dodam że auto posiada FAP ale nic się z nim nie dzieje a jazda praktycznie tylko miasto.Tani w utrzymaniu a jakość bardzo wysoka .


20.05.2016sweeperTak

Dobry silnik, ale trzeba uważać na druciarzy. Nowy z salonu - już drugie auto do przebiegu 100-120 tyś nic się nie dzieje - dalej nie wiem, bo sprzedałem. Super elastyczność, ale trochę słabo w górnym zakresie obrotów. Jak auto załadowane po dach, to jednak 2.0 Hdi byłby lepszy. Do jazdy standardowej wystarczy 1.6. Bardzo niskie spalanie ( w trasie można do 4,5 zejść). Fitlr FAP oczyszcza się pięknie nawet w jeździe miejskiej/ podmiejskiej - więc nie ma po co wycinać - jeżeli silnik sprawny i nie kombinowany to będzie sobie z tym radził- zwłaszcza, że jak się zapcha to wymiana na regenerowany jest tańsza niż wycięcie.


12.01.2016PiotrekTak

C4 Picasso 1,6 HDi 112 KM. świetny silnik gdyby nie FAP i EGR. Spalanie na trasie bardzo niskie, spokojnie można zejść w okolice 5L/100km. Wymieniam olej i filtry co 10 tys. km. Jak na razie problemy to sygnalizacja ryzyka zatkania FAP - wyjazd za miasto konieczny oraz usterka "bajpasu" EGR, która "sieje" na elektronikę sygnalizuje awarię ABS, ASR, ESP i hamulec parkingowy. Nie ma to jednak wpływu na pracę silnika. Ogólnie jak ktoś zadba to będzie cieszył się bezawaryjną eksploatacją. Polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

lola
08.12.2015
0
auto typowe do miasta ,silniczek cichy i oszczędny

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.