alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)Wyświetleń: 13606

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11026011.24.8

05.05.2013Tak

Ja mam C4 1.6 HDi 110KM FAP. Silnik rewelacja jeżeli chodzi o spalanie, przyspieszenie naprawdę przyzwoite w zupełności wystarczające do codziennej jazdy, troszkę za słaby na niemieckie autostrady lub po prostu potrzebna by była 6-biegowa skrzynia do niego. Co do awaryjności, mam go od 27.000km przy 75.000 uszczelniałem wtryskiwacz (koszt uszczelek w serwisie 36,00PLN), zaprzyjaźniony mechanik za uszczelnienie wziął 50,00PLN. Z filtrem FAP nic się nie dzieje, ale ja większość jeżdżę po trasie, nawet jak stracę 0,5-1h w korku to za chwilę auto jest już na trasie, więc problemów nie mam żadnych. Co do koła dwumasowego też nie mam żadnych problemów chociaż jeżdżę dynamicznie, turbosprężarka też ok, trzeba tylko pamiętać, żeby odczekać chwilę po skończonej jeździe przed zgaszeniem auta. Elektronika, czujniki i cały osprzęt silnika też jak na razie bez jakiejkolwiek awarii. Auto ma teraz niecałe 80.000km


28.03.2013Tomek 2Tak

Berlingo 1.6 Hdi 90konny silnik dobry polecenia, zwłaszcza jeśli chodzi o eksploatacje, mam Berlingo,części ogólnie dostępne i w przyzwoitej cenie, niezła dynamika choć czasem można odczuć turbodziure. Polecam


19.05.2016Kamil.Tak

Jezdze peugeotem 308 od ponad roku kupilem go z malym przebiegiem w angli w duzym miescie gdzie naprawde diesel nie odpocznie korki male odleglosci aczkolwiek spalanie zadziwia niesamowicie malo pali komfort i dynamika jest ok. Przewiozl mnie do pl i spowrotem bez rzadnego problemu, ma przejechane 86tys km i nie wiem czy wymieniac rozrzad i sprzeglo na niskich obrotach mozna doslyszec male huki tak jakby lozysko ale nie jestem pewien wybieram sie do polski i nie wiem czy jechac w trase sie nie martwic czy zrobic przed, kolejna zagadka ktoa mnie irytuje jest odglos pukania badz stukania podczas odpalania i zgaszania silnika. Pytajac o porade mechanika twierdzil ze jest to wada poduszki skrzyni biegow wynikajacych z wibracji silnika moze ktos mial podobne odczycie badz dossiadczenia z tym silnikiem, dreczy mnie to gdyz w angli nikt nie wie i poprostu chcialbym wkoncu cos z tym zrobic mysle ze orzy wymianie sprzegla itd bedzie mkzna zlokolizowac zrodlo pukania i wymianr. Mimo to bardzo wygodne i ekonomiczne auto dla 3 osobowej rodziny. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Piotr 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.60l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 132000km
Mariusz 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fajny samochód za małą cenę , godny polecenia"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 98000km
Sławek 03.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Cichy, znakomita elastyczność, niskie zużycie paliwa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak szóstego biegu
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2010, 32000km