alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)Wyświetleń: 16331

Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 16V 90KM (DV6ATED4)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11026011.24.8

22.08.2016ArekTak

Trasa 90 km/h (delikatnie) = sporo poniżej 4 l/100. Miasto 5,5-6. Trasa 140 km/h (autostrada) - ok. 6-6,5. Zima plus miasto plus korki - max. 6,8/100. Jak na 90 KM uważam że jest bardzo żwawy. Moment obrotowy wystarczający aby na 5 biegu (tyle ma) sprawnie wyprzedzać w trasie. Świetny silnik i do miasta (na co dzień jeździ do pracy, do szkoły) i na wakacyjne wypady po Europie. Oczywiście wersja 9XH czyli bez dwumasy, FAP-a i zmiennej geometrii. Gdybym miał ten silnik (auto) zamienić na inny to tylko na równie niezawodny a jednocześnie dynamiczniejszy fiatowski 1.9 JTD 115 KM (miałem Stilo i z tym silnikiem był rewelacyjny).


18.08.2018MariuszTak

Miałem ten samochód od nowości tzn. od 2007 r. do 2018 r. kupiony w salonie i sprzedany przy przebiegu ok. 110 tyś. km. Praktycznie bez awaryjny nic przy nim nie robiłem z wyjątkiem z hamowania do 111 KM. Silniczek bardzo żwawy i oszczędny, godny polecenia jak ktoś o niego dba (wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych na czas). Szkoda że już takich silników nie robią.


30.12.2012MałyTak

Jeden z najlepszych silników na rynku . Bardzo dynamiczny ,oszczędny i przede wszystkim bezawaryjny .Zastosowany w Fordzie ,Citroenie ,Peugocie ,Volvo . Najlepsza odmiana to 90 KM !!!! ;-)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Piotr 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.60l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 132000km
Mariusz 02.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Fajny samochód za małą cenę , godny polecenia"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2009, 98000km
Sławek 03.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Cichy, znakomita elastyczność, niskie zużycie paliwa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:oszczędność, elastyczność
Wady:brak szóstego biegu
C3 Picasso 1.6HDi 92KM, 2010, 32000km