Najnowsze opinie o autach

Citroen C5 I FL 1.6 HDi (109KM)

Citroen C5 I FL 1.6 HDi (109KM)

6.4 L

8.75

40

Data dodania: 28.04.2017

Witam auto kupiłem w 2012 jako 6 latka z przebiegiem 180000 tys km.Szukałem czegoś dużego na taxi,pewnie byłby vw ale jakimś trafem kupiłem za niewielkie pieniądze cytrynę. Taxi było z doskoku teraz autko ma 286 tys przelotu.Zrobiłem w tym czasie tarcze hamulce przednie tylne (faktycznie trudno rozkręcić)tuleje wahaczy płyny rozrząd ,tyle w temacie eksploatacji. Padło : wysprzeglik 70 zł,klapa nawiewu samemu naprawiłem,wentylator tylko serwis 1200 zł z wymianą własną,zaolejone wtryski - powodem wyklepane podkładki pod wtryskami oraz luźne szpilki trzymające kowadełka koniecznie wkleić na dirko inaczej będzie dalej ciec. Trzeba by powoli zrobić turbinę zaczyna puszczać na uszczelnieniu wałka i czadem stuknie w tylnym zawieszeniu pewnie łożysko belki. Auto kochane użytkowane w mieście intensywnie 7 -8 l trasa 4,7 dodam że usunięto po zakupie fap egr i dodano koników około 40 wiec nawet jedzie.

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (105KM)

Volkswagen Touran I 1.9 TDI (105KM)

5.7 L

9

50

Data dodania: 28.04.2017

Witam Touran 1T 1.9 TDI BKC Touran którego posiadam to rocznik 2004 - kupiony w 2005. W zasadzie nic sie nie zepsuło do tej pory. Ale! przejechane mam jedynie 107000 ;) Wiem już że dwumas zaczyna drgać I to chyba bardziej ze starosci niż przebiegu. Ale wypowiem się na temat spalania - z tymi 5l/100km to jakieś bajki. Na pewno przy 120km/h tyle nie pali!. Nie mozna się sugerować komputerem bo ten ma wartosci zaniżone. Ja sprawdzałem spalanie z "ręki" czyli do pełna I heja w trasę a pozniej znow do pełna. powyżej 100km/h będzie spalanie powyżej 5litrów. a przy 160km/h to juz powyzej 9litrów. Auto jest wysokie "taczkowate" I opory powietrza są duże. To nie jest golf III tdi zeby palił 5l/100km ! Fizyki się nie oszuka :) Jesli w trasie pali 5.5 - 6 to mozna uznac to za sukces ale jada do 120km/h. Poza tym 105 kM to jednak troche mało jak na takie auto. Na autostradzie nie jest az tak miło - trzeba cisnąć 130-140 I zaczyna robić się w środku głośno od silnika I od wiatru. Ale moze to moje tylko spostrzezenia bo generalnie nie słucham w aucie radia ;) Dla osób które mają tez rozbierznosc w odczycie spalania z komputera a doswiadczeniem ze stacji benzynowej proponuje zrobić korektę na liczniku poprzez procentowe dodanie do pokazywanego spalania. Ja musiałem w sumie wpisać w computer dla tej wartosci 13% więcej I teraz mam spalanie takie jakie jest w rzeczywistosci. Aha do baku wejdzie mniej wiecej 55litrów I trzeba się mocno natrudzic zeby 1tys km zrobic ;) Dla pocieszenia dodam ze VW daje gratis kilka KM i Nm na silnik u mnie na hamowni pokazał 116KM. Co nie zmienia faktu że aby się sprawnie poruszać to należy zrobić mu nową mapę silnika I już powyżej 130Km można mieć dużo większą przyjemność z jazdy.

Renault Laguna II  1.9 dCi (120KM)

Renault Laguna II 1.9 dCi (120KM)

6.5 L

9

181

Data dodania: 27.04.2017

Auto zakupiłem w 2006 roku z przebiegiem 128tys. km obecnie jest już prawie 300tys. km. W tym czasie była wymiana sprzęgła z dwumasą 4 lata temu, regeneracja turbiny w zeszłym roku, żadnych problemów z elektryką. Uważam to za niezły wynik patrząc przez pryzmat powszechnej opinii o tym aucie jako "królowej lawet". Dodam, że moja "lalunia" nigdy nie jechała na lawecie. Jak to mówią... jak dbasz tak masz - regularne wymiany oleju (nie tak jak producent rekomenduje co 30tys, tylko co 10 max 15tys), dobrej jakości paliwo i śmiga się bezproblemowo.

Opel Astra H 1.9 CDTI (150KM)

Opel Astra H 1.9 CDTI (150KM)

6 L

8.5

61

Data dodania: 26.04.2017

Mam asterkę od roku. Sprowadziłem ją na zamówienie. Wersja sport. Od razu wymiana kolektora ssącego. Po przełączeniu w tryb sport auto zmienia charakterystykę układu kierowniczego,pedała przyśpieszenia,i amortyzatorów. Dpf nie sprawia problemów. Jak się ma auto jakiś czas to już się wie kiedy mniej więcej będzie wypalać filtr. Można to poznać po zwiększonym spalaniu chwilowym. Silnik dynamiczny i mocny.

BMW Seria 5 E60 FL 520d (177KM)

BMW Seria 5 E60 FL 520d (177KM)

7.2 L

7

40

Data dodania: 26.04.2017

Kupiłem swoją E61 w 2014 z przebiegiem 186 tyś. Obecnie mam 262 tyś. Po zakupie wymieniłem olej w skrzyni, rozrządu nie ruszałem bo był niesłyszalny. Przy serwisie olejowym nie oszczędzam na km i wymieniam olej oraz filtry co 10-12 tyś km. Raz wlałem Castrol i odradzam, później cały czas Motul, teraz zaleję Liqui Molly. Paliwo polecam lać premium (Verva/ Ultimate) na sprawdzonych stacjach - do paliwa polecam dolewać Liqui Molly 5122 (dodatek smarujący) - silnik bardzo miękko po nim pracuje (lejemy do pełnego baku przed zatankowaniem). Na tarczach i klockach nie ma co oszczędzać - albo OEM albo Textar - odwdzięczają się dobrą i cichą pracą. Auto w zasadzie bezawaryjne - są problemy typowe dla konstrukcji (DPF - warto wypalić i pilnować czy sam się wypala - NIE WYCINAĆ!), przewody w klapie bagażnika, warto nie przeginać w obciążaniu skrzyni biegów bo nie lubi ostrych zabaw. Poza tym auto super pod warunkiem że nie ma właściciela oszczędzającego na wszystkim co się da. Silnik nie lubi zamulonej jazdy - więc z tym spalaniem nie ma co się aż tak podniecać, tylko jak można to płynnie korzystać z pedału gazu. W polskich warunkach zalecam reset adaptacji skrzyni i silnika raz na rok/ półtora. Mocy nie dokręcałem - 177KM w zupełności wystarczy do normalnej jazdy i wyprzedzania innych. Odradzam jazdę na oponach RSC (run on flat) - wrażenia jak z wozu drabiniastego. Profil opony 50 lub 55. Niższe to morderstwo dla tyłka i zawieszenia. Ogólnie polecam.

Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 TDCi (163KM)

Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 TDCi (163KM)

6.5 L

9.5

40

Data dodania: 25.04.2017

Komfortowe, bezpieczne zawieszenie - znakomite prowadzenie w zakrętach jak i na prostej z max szybkościami. Rewelacyjny i dobrze wyciszony silnik 163 KM. Totalna bezawaryjność (od nowości) serwis ASO. Przestronność (rozstaw osi to, aż 285 cm!) i ładowność jak w klasie o rozmiar większej. W wersji Trend - nieładna tapicerka (ale trwała). Nadwozie kombi, to bardzo przemyślany i praktyczny (ładny) pojazd. Mam nadzieję na dalszą ,,przyjaźń", bo zbyt duże ryzyko wymiany na coś innego,,,,,,

Peugeot 508 2.0 HDi FAP (163KM)

Peugeot 508 2.0 HDi FAP (163KM)

7.0 L

9.5

140

Data dodania: 25.04.2017

Cichy, dynamiczny i ekonomiczny silnik. Polecam jazdę z tempomatem albo ogranicznikiem prędkości - w moim przypadku znacząco zmniejszyło to spalanie.

Hyundai i20 FL 1.1 CRDi (75KM)

Hyundai i20 FL 1.1 CRDi (75KM)

4.5 L

9.75

20

Data dodania: 24.04.2017

Silnik elastyczny i można powiedzieć że oszczędny dzięki skrzyni 6-cio biegowej ale bez rewelacji. W trasie przy 120km/h spalanie 4.9-5.0L, powyżej tej prędkości spalanie rośnie zdecydowanie szybciej niż sama prędkość :) Przebieg 115kkm i bez żadnej awarii. Obroty trzeba trzymać powyżej 1700 bo inaczej mocno czuć wibracje z silnika.

Renault Scenic III FL 1.6 dCi (130KM)

Renault Scenic III FL 1.6 dCi (130KM)

6.1 L

9.5

10

Data dodania: 23.04.2017

super auto,super silnik

Citroen C4 I Picasso 1.6 HDI (109KM)

Citroen C4 I Picasso 1.6 HDI (109KM)

5.8 L

7.75

82

Data dodania: 23.04.2017

Kupiłem 2007z przebiegiem 158000 km w 2013r. Ma obecnie 230000 km. Wymieniłem: dwumasę komplet ze sprzęgłem i dociskiem "elektonicznym", Wentylator chłodnicy, komputer (sterownik) skrzyni biegów VCT, chłodnicę interkulera, przewód abs przy kole, oraz eksploatacyjne płyny, oleje i klocki hamulcowe, 2x włącznik hamulca ręcznego. Można te koszty porównać do kosztów jakie ponosiłem przy eksploatacji dziesięcioletniego mercedesa E W210. Rewelacją jest tylko ładna sylwetka i przestrzenność C4 Grand Picasso.

Volkswagen Bora  1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Bora 1.9 TDI (100KM)

6.5 L

8.5

20

Data dodania: 22.04.2017

Od 7 lat użytkuję VW Borę z silnikiem 101 KM oznaczenie silnika ATD pompowtryski. Świetna jednostka napędowa przebieg 230 tyś.km. Silnik bardzo dynamiczny, ładna kultura pracy,brak turbo dziury, niskie spalanie. Na 55 l przejeżdżam ok.1300 km trasa/miasto, mało jest silników,a może wcale by temu dorównało w podobnej klasie. Silnik prosty i tani w obsłudze, ale trzeba wiedzieć jakie jest działanie silników diesla. Sprzęgło cichutkie i niezawodne, ale o auto trzeba dbać- tak trzeba dbać PANOWIE.A nie myśleć jak będzie się sypać to do"żyda"oby któryś z was nie okazał się tym "żydem".Pamiętać należy o częstych wymianach przeznaczonego oleju silnikowego i filtrach (ja użytkuję olej Holenderskiej firmy GULF ULE 5W30 do pompo wtrysków).Należy dbać o rozrząd i układ paliwowy.Silnik godny polecenia ale "motor 1.9 TDI nie każdy równy innemu TDI ,gdyż wyprodukowano ich na przestrzeni ok.20 lat ponad 40 rodzai i warto przy zakupie zwrócić na to uwagę. Moim następnym TDI będzie również 1.9 TDI ale już na pompie rotacyjnej najlepiej 90 KM, ale nie lada wyczynem jest już trafienie zadbanej jednostki.Na rynku pełno jest skręconych jednostek niewiadomego pochodzenia które mogą budzić wątpliwości.A wszystko zależy od stanu i ceny. Polecam ten silnik ale w takiej kolejności: 90 KM, 110 KM, 101 KM one przy prawidłowym doglądaniu na pewno przeżyją karoserię waszego samochodu. Polecam.

Peugeot 508 2.0 HDi FAP (163KM)

Peugeot 508 2.0 HDi FAP (163KM)

7.0 L

9.5

140

Data dodania: 22.04.2017

Bardzo polecam silnik o wysokiej kulturze pracy cichy niskie spalanie bardzo dynamiczny.

Toyota Corolla IX 2.0 D-4D (90KM)

Toyota Corolla IX 2.0 D-4D (90KM)

5.6 L

8.75

20

Data dodania: 21.04.2017

300tyś i jedynie wymiana oleju. Oleju "starcza" od wymiany do wymiany

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (170KM)

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI (170KM)

6.2 L

9.5

80

Data dodania: 20.04.2017

Świetne auto, super silnik. Serdecznie polecam. DSG bez żadnych problemów. Common rail nie bierze ani kropli oleju. POLECAM bo zrobili naprawdę super silnik.