Silniki dCi

Silników dCi używa:

dCi

DCI Pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem DTI w samochodzie koncernu renault pojawił się w roku 1997 w modelu Megane.

Kariera jego nie trwała jednak zbyt długo bowiem już w 1999r na bazie sukcesu fiatowskiego silnika z technologią common rail, Renault wprowadził swój odpowiednik. Pierwszym modelem z common rail była Laguna 1.9 DCI o mocy 107 KM. Obecnie technologia z pod znaku DCI spotykana jest również w modelach Nissana, Suzuki czy Dacii. Współczesne silniki DCI na tle konkurencji szczególnie dobrze wypadają pod względem kosztów spalania oraz akustyki pracy.

Podstawowe jednostki:

1.5 DCI - Pierwsze silniki pojawiły się 2001r. Posiadały one moc 65KM wraz z upływem czasu ewoluowały i zwiększała się ich moc. Obecnie można spotkać 80,105 oraz 110 konne. Silniki 1.5 charakteryzują się całkiem niezłymi osiągami spalania i dobrą akustyka pracy. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego oraz elektroniki, rzadziej turbosprężarki czy kola dwumasowego. Pierwsze poważne usterki mogą pojawić się po przebiegu 150tys choć spotyka się jednostki z przebiegiem 200 tys nie sprawiających większych problemów. Wiele zależy od eksploatacji i dbania o sam samochód.

1.6 DCI - Najbardziej zaawansowany technologicznie. Bardzo dobre spalanie przy rewelacyjnych osiągach. 1.6 DCI rozwija moc 130 KM, 320 NM momentu obrotowego, spalanie 4,4l/100km .

1.9DCI - Istniejący od dłuższego czasu,produkowany w latach 1999-2006 .Spotykany głównie w modelach Laguna, Megane ale również w Nissanie Primera. Moc oscylowała od 100KM do 140 KM. Jednostka 1.9 wyróżnia się cichą pracą i niezłym spalaniem. Jego trwałość pozostawia jednak wiele do życzenia już przy niskich przebiegach rzędu 80tyś mogą pojawić się awarie turbin lub układu wtryskowego.

2.0 DCI - Silnik 130- 175 konny. Przeznaczony dla samochodów większych jak Renault Megane. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Awaryjność na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em zwłaszcza przy odpowiednim oleju i należytym użytkowaniu zgodnym z zaleceniami producenta.

2.2 DCI - W początkowej wersji opracowany dla jednostki 110 konnej by w końcu być dostępny w wersji 150 konnej. Niezłe spalanie niska awaryjność silnika. Nissan Primiera 2.2 dci spala w mieście 8 litrów na 100km, w trasie 6.5 l na 100km.

3.0 DCI - Największy Diesel. Silnik 180 konny spotykany w Renault Espace . Silnik 240 konny napędza Renault laguna 3.

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 322