Silniki DTi

Silników DTi używa:

DTi

DTI Pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem DTI w samochodzie koncernu Renault pojawił się w roku 1997 w modelu Megane. Pierwsze motory posiadały moc od 80 do 98KM. Kariera jego nie trwała jednak zbyt długo bowiem już w 1999r na bazie sukcesu fiatowskiego silnika common rail Renault wprowadził swój odpowiednik. Wersja DTI jest mniej zaawansowana technologicznie przez co mniej awaryjna i jej żywotność znacznie dłuższa. Jednakże upływający czas nie oszczędza nawet i tych długowiecznych silników. Dokonując zakupu samochodu z silnikiem Diesla DTI i przebiegiem ponad 200 tysięcznym należy uwzględnić wymianę napędu rozrządu. Obecnie na Polskich drogach coraz rzadziej spotyka się jednostki z napędem DTI.

Podstawowe jednostki:

1.7DTI- Silnik konstrukcji Isuzu występujący tylko w wersji 75 konnej

1.9 DTI- Najpopularniejsza jednostka sygnowana logiem DTI. Zadebiutowała w 1994 roku w modelu Laguna 1szej generacji. Silnik z rotacyjną pompą wtryskową znalazł zastosowanie między innymi w Clio2,Kangoo, Megane.

2.0 DTI- Konstrukcja koncernu Opel. W 1998 roku zamontowano ją po raz pierwszy w Oplu Astra.

2.2 DTI- Silnik generujący największą moc 125KM spotykany w Oplu Vectra,Astra oraz Zafira

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 141