Silniki TDCI

Silników TDCI używa:

TDCI

TDCI jest zastrzeżonym znakiem towarowym koncernu Ford. Oznacza wysokoprężny turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem do komory spalania tzw common rail.

Pierwszy silnik pojawił się w 2000 roku w Fordzie Mondeo posiadał moc 90KM i 115KM. Początkowo silniki oznaczone były symbolem TDDI w pózniejszym czasie zmieniony na TDCI. Rok później powstał mniej awaryjny następca 2litrowy TDCI z bezpośrednim wtryskiem common rail o mocach 90KM i 115KM. W 2004 roku dzięki wspólnej kooperacji koncernu PSA oraz Ford powstał kolejny najbardziej zaawansowany technologicznie silnik z pośród dotychczasowych. Posiadał moc w zależności od wersji od 130KM do 163KM przy pojemności 2.0 litra. Obecnie lista samochodów firmy ford z silnikiem diesla obejmuje pojemności od 1.3 do 2.2 litra.

W przypadku tak nowoczesnych silników Diesla jak fordowskie ,niezwykle istotnym jest przestrzeganie ''higieny''pracy silnika. Należy Tankować na sprawdzonych stacjach, stosować się do zaleceń producenta dotyczących przeglądu, wymiany oleju. Najczęstsze problemy są typowe co we wszystkich dzisiejszych jednostkach wysokoprężnych dotyczą kola 2masowego, układu wtrysku czy zapychania się filtra cząstek stałych DPF.

Podstawowe jednostki:

1.3 TDCI- Montowany był w segmencie małych aut np. w Fordzie Ka.

1.4 TDCI- Ten silnik znalazł zastosowanie w segmencie niewielkich aut miejskich. Jednostka została zamontowana w modelu Fusion oraz Fiesta.

1.6 TDCI- Bardzo popularna jednostka, która posiada szeroki przedział mocy od 90KM do 115KM. Spotykany w segmencie aut średnich.

1.8 TDCI- Jednostka napędowa istniejąca od dłuższego czasu pierwsze jednostki pojawiły się już w 1998 roku w Focusie 1 generacji. (wersja z wtryskiem bezpośrednim jednak bez technologii common rail). Od 2000 roku wprowadzono najnowszą wersje wtrysku paliwa- Common Rail. W kolejnych latach silnik przeszedł technologiczne modyfikacje zwiększające jego dynamikę,kulturę pracy.

1.8 TDDI-Debiut silnika w 1998 roku i generował moc 75KM oraz 90KM. Silnik montowany był w modelu Fiesta oraz Focus

1.9 TDI- Mało popularna jednostka napędowa, występująca tylko w modelu Ford Galaxy.

2.0 TDDI -Silnik występował  w Fordach Mondeo od 2000 roku .

2.0 TDCI- Najpopularniejsza jednostka koncernu Ford. Pierwsze 2litrowe silniki pojawiły się w 2000 roku posiadały moc 115KM. W kolejnych latach jednostka ewoluowała wprowadzono system Common Rail, który znacząco poprawił osiągi i kulturę pracy silnika. W późniejszym okresie pojawiły się silniki o znacząco większej mocy sięgającej nawet 163KM. Przeglądając fora internetowe internauci narzekają zwłaszcza na silniki z lat 2001-2003.

2.2 TDCI- Jednostka Wysokoprężna o największej pojemności. W początkowych latach produkcji jednostka generowała moc 155 KM. W latach następnych wprowadzono kolejne generacje systemu Common Rail, tym samym maksymalizując moment obrotowy oraz moc aż do 200KM w Fordzie Galxy.