Silniki CDTi

Silników CDTi używa:

CDTi

CDTI czyli Common rail Diesel Turbo Injection. Logo CDTI jest zastrzeżonym znakiem towarowy firmy Opel, oznacza nowoczesne wysokoprężne silniki Diesla. Silniki Diesla CDTI wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek,techologie common rail oraz filtr cząstek stałych DPF. Dzięki powyższym rozwiązaniom oplowskie jednostki wysokoprężne spalają niewielkie ilości paliwa generując całkiem przyzwoitą moc. Ponadto pozostają w zgodzie z naturalnym środowiskiem spełniają rygorystyczną normę EURO 5. Przy odpowiednim użytkowaniu, przestrzeganiu terminów zmiany oleju może on być jednostką mało awaryjną.

Podstawowe jednostki:

1.3 CDTI- Najmniejszy 4 cylindrowy silnik świata. Popularna jednostka generująca szereg różnych mocy od 70KM do aż 95KM. Silnik w 2005 roku otrzymał tytuł Engine Of the Year.

1.7 CDTI- Najpopularniejsza jednostka wysokoprężna z koncernu Opel. Pierwsze jednostki zadebiutowały już w 1998 roku w Oplu Astrze(bez systemu Common Rail). Z upływem lat silnik ewoluował technologicznie zwiększając swoją moc do 130KM oraz zmniejszając emisje zanieczyszczeń dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF.

1.9 CDTI- Silnik 4 cylindrowy z rodziny Ecotec (Emission Control Optimisation Technology). Montowany głównie w pojazdach segmentu D.

2.0 CDTI- Silnik w przeważającej części spotykany w Oplu Insignia. Jednostka stosunkowo młoda pojawiła się w 2009 roku.

3.0 CDTI- Jednostka wysokoprężna produkcji Isuzu, stosowana w samochodach koncernu Opel. Występuje w Oplu Vectra. Przeglądając fora internetowe można spostrzec sporo negatywnych opinii.

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 186