Silniki D4D

Silników D4D używa:

D4D

D4D jest znakiem towarowym nowoczesnych silników montowanych w samochodach koncernu Toyota. Pierwszy silnik sygnowany logiem 4D4 pojawił się w 1999 roku w Toyocie Avensis posiadał moc 110 KM przy pojemności 2 litrów. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne silników Toyoty. Obecnie uważane są one za jedne z najnowocześniejszych. Silniki posiadają wtrysk common rail, turbodoładowanie,o stałej oraz zmiennej geometrii łopatek. Pasek rozrządu został zastąpiony przez łańcuch co w znacznym stopniu zmniejsza koszty użytkowania. Wtryskiwacze piezoelektryczne montowane w Dieslach najnowszej generacji pozwalają na bardzo precyzyjną regulację dawki paliwa. Pomimo dobrej opinii motory Toyoty nie są wolne od wad. Najczęstsze awarie dotyczą układu wtryskowego , kola dwumasowego charakterystycznych dla wszystkich silników wysokoprężnych. Chcąc przedłużyć bezawaryjność i żywotność silnika pamiętajmy o doborze odpowiedniego oleju i tankowania na sprawdzonych stacjach benzynowych unikając tzw brudnego paliwa.

Podstawowe jednostki:

1.4 D4D- Silnik zadebiutował w 2002 roku i posiadał moc 75KM. Wraz z upływem lat i wzrostem zaawansowania technologicznego zwiększono jego moc do 90 KM. Po wprowadzeniu norm emisji spalin do środowiska,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych. Pierwsze jednostki wysokoprężne z DPF (filtr cząstek stałych) pojawiły się w 2007 roku.

2.0 D4D- Pierwsze silniki pojawiły się w 2002 roku, w zależności od wersji posiadały moc od 90KM do 136KM. Silnik głównie znajduje zastosowanie w segmencie aut średnich rozmiarów przykładem może być Toyota Corolla.

2.2 D4D- Silnik o stosunkowo krótkim stażu na rynku motoryzacyjnym. Zadebiutował w 2004 roku. Ultra nowoczesne rozwiązania technologiczne wpływają na doskonałą kulturę pracy silnika oraz jedną z najniższych emisji szkodliwych związków do środowiska.

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 195