Silnik 1.2 TDI PDWyświetleń: 44689

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.2 TDI PD

Silniki 1.2 TDI występują samochodach marki : Volkswagen, Skoda, Seat. W zależności od modelu posiadają moc 60 KM lub 75KM. Silnik 1.2 TDI produkowany były od 1998 roku. Pierwsze jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą pompowtryskiwaczy co przekładało się na niską kulturę pracy Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2TDI współpracuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek. Jej główną wadą jest gorsza praca na niskich obrotach, zaletą stosunkowo niskie koszta obsługi oraz mała awaryjność.Ciekawym przykładem samochodu z silnikiem 1.2 TDI jest Volkswagen Lupo. zastosowano w nim funkcje stop&go dzięki czemu zmniejszono spalanie do poziomu 3l na 100km. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Stop&go znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Najnowsze silniki 1.2 TDI wyposażone są w system BlueTec zmniejszający do minimum emisję szkodliwych związków do środowiska.

Zalety:
niskie poziomy spalania
dostępność części zamiennych
sinik niedrogi w utrzymaniu

Wady:
przeciętna kultura pracy silnika
wtryski podatne na awarie
przeciętna dynamika

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni -pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. od 2007r.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym od 2003r.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30/5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 39
Średnia (głosów 7):
(7.67)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 9.14/10
Dynamika
 4.71/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 31.05.2016
Średnia:
(6.33)
Tak
"Dynamika - jak na wyścigach ciężarówek, trzeba bardzo uważać na autostradzie, aby ktoś Cię nie przejechał. Kultura pracy - głośny na wolnym biegu, w trasie może być. Bezawaryjność - był OK, dopóki pracował (ok.180.000 wg. licznika, pewnie był kręcony). Spalanie - średnio 4.4 l /100 km."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: 1.2 TDI/61KM Rok / Przebieg: 2001/180.000 Śr. spalanie: 4.4
Wiesiek 08.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"silnik typowy do miasta na żadne autostrady,bardzo słaba dynamika,niska kultura pracy bardzo głośny,ale za to bezawaryjny i mało palący średnio 4L i to największy atut tego silnika."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Audi A2 2002r 198tys 1.2 TDI 61KM
Lucek 23.05.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"jeżeli chodzi o awaryjność to jest zerowa,spalanie bardzo niskie,i to koniec jego plusów.Silnik tylko do miasta,głośny,bardzo mizernie się zbiera,zero elastycznośći.Nie wiem czy polecić czy nie ?na pewno do miasta i na pewno tani w utrzymaniu,ale ja bym auta z tym silnikiem nie kupił."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Polo 1.2 TDI 60KM 148 tys
Żaba 30.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Lupo mojego taty ma ten silnik,auto ma 12 lat przebieg 180tyś i nigdy przy silniku nie było nic robione.Spalanie bardzo niskie nawet 3.4L to na dzisiejsze czasy super sprawa.Wadą jest to że silnik nie pracuje równo i jest głośny ale auto służy na dojazdy do pracy i zakupy więc nie ma co narzekać ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Lupo 2002r 1.2 TDI 61KM
Chłopak 03.12.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r
Marek 28.10.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik trochę przestarzały ale za to bez awaryjny ,spalanie niskie ,bez awarii .Co do kultury pracy to nie zbyt dobra zresztą silnik ma trzy cylindry .Auto zakupione po to żeby zawieść dzieci do szkoły i co najwyżej jechać do sklepu .Na to auto i silnik wystarczający ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: VW Polo 143 tyś
30.03.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"jestem szczęśliwym posiadaczem lupo o mocy 75KM,w dieslu oszczędność to po prostu czyste szalenstwo , niestety dojechałem wtryski kiepskim paliwem podobno... tak mówili w warsztacie udało się zregenerować więc nie popłynąłem jakoś strasznie finansowo :D ,ogólnie auto polecam jako pojazd z punktu A do punktu B na krótkich odcinkach,w trasie silnik trochę trzeba pomordować zwłaszcza na autostradzie,le piej trzymać się prawego pasa bo wyprzedzanie może być trudne"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: VW Lupo

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi16.12.2017

Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może kto

Polecam

8.45

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.