Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD EA188

186018
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD EA188

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V EA188 – jednostka 3 cylindrowa, któa występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda oraz VW. Początki sięgają do roku 1999 kiedy zadebiutował w VW Lupo a w 2001 roku został uznany za najlepszy silnik w swojej kategorii. Jednostka przez lata ewoluowała i występowała z różnymi mocami oraz różnym osprzętem. Pierwsza o mocy 75KM była bazą pozostałych i jej osprzęt był najmniej zaawansowany. Właśnie ona cierpiała na choroby wieku dziecięcego i wszystkie dolegliwości wyszły na jaw podczas jej eksploatacji. Jej koniec przypadł na rok 2005 kiedy do produkcji weszły odmiany 70KM oraz 80KM, każda z nich miała różne oznaczenia oraz inny osprzęt.


Najbardziej zaawansowaną jest wersja 80KM z oznaczeniem BMS w której zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF. Pomiędzy tymi odmianami trzeba wspomnieć o jeszcze  odmianie ATL z mocą 90KM, która był produkowana przez dwa lata 2003-2005. Spotkamy ją w Audi A2 – jej osprzęt różni się od pozostałych występuje w niej  turbo o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. Koniec produkcji silnika w tych wersjach przypada na 2011 rok, następnie koncern VW wprowadził na rynek nowej generacji jednostkę 1.4 TDI  z wtryskiem Common Rail.



Charakterystyka silnika:
Silnik powstał na bazie sprawdzonej jednostki 1.9 TDI poprzez usunięcie jednego cylindra. Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy i współpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (jednak nie we wszystkich modelach) . Jej główną wadą są wyższe koszty ewentualnych napraw, zaletą wyższy moment obrotowy. Konstruktorzy VW nie przypuszczali, że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się do dobrej pracy silnika. Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.


Zdarzały się problemy z chłodzeniem, wtryskiwaczami oraz zużyciem pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło  natomiast kultura pracy znacząca się pogorszyła. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na przeciętnym poziomie, zużycie paliwa wysokie w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • łatwa dostępność części
  • stosunkowo tani i prosty serwis

Wady

  • słaba kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie układu wtryskowego
  • Awarie koła dwumasowego wersja 90KM ATL
  • filtr cząstek stałych wersja 80KM BMS

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BNM, BWB AMF, BAY, BHC BMS, BNV ATL
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w niektórych odmianach zmienna
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak występuje w 80KM BMS
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8L (BAY) 4.2L (AMF) L, typ oleju: Castrola edge 5w40 505.01, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI / 70KM 75KM 80KM 90KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 70KM  BNM/BWB (2005-2011)- turbo o stałej geometrii łopatek ,Brak filtra DPF
1.4 TDI 75KM AMF/BAY/BHC (1999-2005) turbo o stałej geometrii łopatek, Brak DPF !!!
1.4 TDI 80KM BNV (2005-2009) turbo o stałej geometrii łopatek Brak DPF !!!
1.4 TDI 80KM BMS (2005-2009) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 90KM ATL (2003-2005) turbo o zmiennej geometrii łopatek,Brak DPF !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 31) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 28 3

Najbardziej awaryjna część

15%
16%
32%
7%
14%
16%
Suma głosów: 161

Opinie użytkowników

21.01.2022 Polo 9N
(6.3)
Opinia: Polo 1.4 TDI 80 ps. spalanie 4,3/4,7 jeżeli chodzi o dynamikę auto zbiera się całkiem dobrze nie ma problemu z wyprzedzaniem kultura pracy silnika jest raczej słaba szczególnie w niskich temperaturach. auto godne polecenia jako drugie w rodzinie
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: ekonomiczny
Wady: kultura pracy s
  • Silnik: 80
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 169000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
14.02.2018 Pawel
(10.0)
Opinia: Nie jest do demon mocy . Faktycznie gorsza kultura pracy niż w 1.9 tdi. Ale nie mogę narzekać. Jak narazie bezawaryjna jednostka. Tankuje tylko paliwo Premium aby zadbać o. Wtryskiwacze. Zawsze zapali niezależnie od mrozu. Moim zdaniem jednostka godna polecenia . Trzeba uważać na zajechane jednostki po flotach. Pozdrawiam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fabia 70km
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
18.09.2017 Grzegorz
(7.7)
Opinia: Mimo średnich opinii zaryzykowałem i nie żałuje, Fabia 1.4 TDI combi 70KM kultura faktycznie niezbyt przyjemna, odczuwalna turbo dziura i na autostradzie się męczy ale mimo przebiegu 218tys po prawie trzech latach użytkowania stwierdzam że idealne autko z tym silnikiem na miasto i wakacyjny wypad.
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/218000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
13.06.2017 Wojciech
(7.3)
Opinia: Posiadam autko dwa lata jego przebieg na liczniku to 230000 tys chociaż wiem ze jest dwukrotnie wyższy (poprzedni właściciel zapomniał wymazać przebieg z pokrywy od rozrządu) . Rzeczywiście kiepska kultura pracy i wysokie spalanie jak na taki mały silnik ale co do dynamiki daje rade,
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Ibiza/ 75 km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/450000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
05.06.2017 Anonim
(8.0)
Opinia: Autem zrobiłem już od roku ok 35000km przez dokładnie rok użytkowania. Posiadam najsłabszą wersję 70km, uważam że auto jest dynamiczne (80% przebiegu robię w trasie) Turbodziura rzeczywiście zauważalna poniżej 2000 obrotów, ale nie zgadzam się że silnik pali tylko ok 0,5l mniej niż 1.9 Tdi.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Polo/ 70km
  • Rocznik / Przebieg: 2007/ 162000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam