Silnik 1.4 TDI PD EA188 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 147680

TDI
Silnik 1.4 TDI PD EA188

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 6

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersji 1.4 TDI 80KM BMS

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8L (BAY) 4.2L (AMF) L, typ oleju: Castrola edge 5w40 505.01, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI / 70KM 75KM 80KM 90KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 70KM  BNM/BWB (2005-2011)- turbo o stałej geometrii łopatek ,Brak filtra DPF

1.4 TDI 75KM AMF/BAY/BHC (1999-2005) turbo o stałej geometrii łopatek, Brak DPF !!!

1.4 TDI 80KM BNV (2005-2009) turbo o stałej geometrii łopatek Brak DPF !!!

1.4 TDI 80KM BMS (2005-2009) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!

1.4 TDI 90KM ATL (2003-2005) turbo o zmiennej geometrii łopatek,Brak DPF !!!

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 TDI -jednostka 3 cylindrowa występuje w samochodach marki Audi, Seat, Skoda oraz VW.Początki sięgają do roku 1999 kiedy zadebiutował w VW Lupo a w 2001 roku został uznany za najlepszy silnik w swojej kategorii.Jednostka przez lata ewoluowała i występowała z różnymi mocami oraz różnym osprzętem.Pierwsza o mocy 75KM była bazą pozostałych i jej osprzęt był najmniej zaawansowany. Właśnie ona cierpiała na choroby wieku dziecięcego i wszystkie dolegliwości wyszły na jawa podczas jej eksploatacji.Jej koniec przypadł na rok 2005 kiedy do produkcji weszły odmiany 70KM oraz 80KM każda z nich miała różne oznaczenia oraz inny osprzęt.Najbardziej zaawansowaną to wersja 80KM z oznaczeniem BMS w której zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF !!!. Po między tymi odmianami trzeba wspomnieć o jeszcze jednej wersji ATL z mocą 90KM która był produkowana przez dwa lata 2003-2005.Spotkamy ją w Audi A2 jej osprzęt różni się od pozostałych występuje w niej  turbo o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe.Koniec produkcji silnika w tych wersjach przypada na 2011.r po trzech latach przerwy w 2014r koncern VW wprowadził na rynek najnowszej generacji jednostkę 1.4 TDI  z wtryskiem Common Rail który był produkowany do 2017r.

Opis ogólny :

Powstał na bazie sprawdzonej jednostki 1.9 TDI ,zwyczajnie został usunięty jedne cylinder i w taki sposób uzyskano 3 cylindrową jednostkę. Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy i współpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (jednak nie we wszystkich modelach) .Jej główną wadą są wyższe koszta ewentualnych napraw, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się do dobrej pracy silnika.Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.Zdarzały się problemy z chłodzeniem,wtryskiwaczami oraz zużyciem pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna ,lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna ).W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło mniej więcej 0.5L!!!  natomiast kultura pracy znacząca się pogorszyła (głośna praca ,wibracje,bardzo słaba kultura) .  W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na srednim poziomie,wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności (1.4L) , a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
niskie poziomy spalania
łatwa dostępność części
stosunkowo tani i prosty serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie układu wtryskowego
Awarie koła dwumasowego wersja 90KM ATL
filtr cząstek stałych wersja 80KM BMS

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 407

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 136
Średnia (głosów 30):
(8.06)
Trwałość
 8.73/10
Utrzymanie
 8.63/10
Dynamika
 6.8/10

Głosy według opinii:

273

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Pawel 14.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Nie jest do demon mocy . Faktycznie gorsza kultura pracy niż w 1.9 tdi. Ale nie mogę narzekać. Jak narazie bezawaryjna jednostka. Tankuje tylko paliwo Premium aby zadbać o. Wtryskiwacze. Zawsze zapali niezależnie od mrozu. Moim zdaniem jednostka godna polecenia . Trzeba uważać na zajechane jednostki po flotach. Pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fabia 70km Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.7
Grzegorz 18.09.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mimo średnich opinii zaryzykowałem i nie żałuje, Fabia 1.4 TDI combi 70KM kultura faktycznie niezbyt przyjemna, odczuwalna turbo dziura i na autostradzie się męczy ale mimo przebiegu 218tys po prawie trzech latach użytkowania stwierdzam że idealne autko z tym silnikiem na miasto i wakacyjny wypad. Bardzo oszczędny na trasie zszedłem do 4l/100km a w miescie średnio 5,5l/100km Na autostradzie pow 120km/h już go niestety brakuje a skrzynia biegów dostosowana raczej do miasta. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek. Co do kosztów to póki co tylko eksploatacja (olej, rozrząd, filtry), Jedyne co to dbam o filtry, profilaktycznie przy wymianie oleju (co rok lub 15tys) filtr powietrza i co dwa lata filtr paliwa, jest to parę złotych a mniej zmartwień. Podsumowując jeśli ktoś jeździ spokojnie i dba o eksploatacyjne części to ten silnik na pewno się odwdzięczy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 70KM Rok / Przebieg: 2008/218000 Śr. spalanie: 5.2
Wojciech 13.06.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam autko dwa lata jego przebieg na liczniku to 230000 tys chociaż wiem ze jest dwukrotnie wyższy (poprzedni właściciel zapomniał wymazać przebieg z pokrywy od rozrządu) . Rzeczywiście kiepska kultura pracy i wysokie spalanie jak na taki mały silnik ale co do dynamiki daje rade, oczywiście powyżej dwóch tyś obrotów. Przez dwa lata zrobiłem 40000 tyś km i zero awarii poza wyciekającym olejem z okolic zaworu EGR jednak nie jest to problem na każde 15000 tyś km dolewam litr oleju. Niestety auto ma ciężko uciągnąć pod górę już przy trzech pasażerach w środku i jeśli o tą kwestię chodzi stanowczo zwycięża silnik 1,9 SDI który ma dużo gorszą dynamikę ale nie ma w nim odczucia turbo dziury a spalanie wychodzi niższe o około 1,5 litra i że nie wspomnę o tym że sinik SDI jest niezniszczalny. Jazda na włączonej klimatyzacji jest odczuwalnie mniej dynamiczna jednak nie zauważyłem zwiększenia się spalania z powodu jej używania . Podsumowując jeśli miałbym się zdecydować na ten silnik ponownie zrobiłbym to bez wahania mimo jego małych wad do których można się przyzwyczaić."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Ibiza/ 75 km Rok / Przebieg: 2003/450000 Śr. spalanie: 5.5
05.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Autem zrobiłem już od roku ok 35000km przez dokładnie rok użytkowania. Posiadam najsłabszą wersję 70km, uważam że auto jest dynamiczne (80% przebiegu robię w trasie) Turbodziura rzeczywiście zauważalna poniżej 2000 obrotów, ale nie zgadzam się że silnik pali tylko ok 0,5l mniej niż 1.9 Tdi. Nigdy nie udało mi się uzyskać spalania średniego wyższego niż 6l (włączona klima i prędkości ok 140km/h) także spalanie na plus. Potwierdzam wibracje i specyficzną pracę silnika. Ogólnie uważam go za bardzo udany"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Polo/ 70km Rok / Przebieg: 2007/ 162000km Śr. spalanie: 5
Janek 15.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obniżone zawieszenie Na mieście nie przekracza 4l/100km"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Polo n9/booster Rok / Przebieg: 2001r./180000km Śr. spalanie: 2.8l na trasie

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2010)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)13.12.2018

Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Prze

Polecam

8.72

Silnik 2.0 D4 177KM13.12.2018

Silnik w V40, kupiony na początku produkcji w 2012 roku, aktualny przebieg to 160 000km, przy 90tys auto poddane chiptuningowi na ok.

Polecam

7.38

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.