Liczba cylindrów: 3
Liczba zaworów: 6
Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersji 1.4 TDI 80KM BMS
Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch
Ilość oleju: 3.8L (BAY) 4.2L (AMF) L, typ oleju: Castrola edge 5w40 505.01, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.
Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic
8.53
Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr
8.74
bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy
8.53
"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.
8.90
Silnik 1.4 TDI -jednostka 3 cylindrowa występuje w samochodach marki Audi, Seat, Skoda oraz VW.Początki sięgają do roku 1999 kiedy zadebiutował w VW Lupo a w 2001 roku został uznany za najlepszy silnik w swojej kategorii.Jednostka przez lata ewoluowała i występowała z różnymi mocami oraz różnym osprzętem.Pierwsza o mocy 75KM była bazą pozostałych i jej osprzęt był najmniej zaawansowany. Właśnie ona cierpiała na choroby wieku dziecięcego i wszystkie dolegliwości wyszły na jawa podczas jej eksploatacji.Jej koniec przypadł na rok 2005 kiedy do produkcji weszły odmiany 70KM oraz 80KM każda z nich miała różne oznaczenia oraz inny osprzęt.Najbardziej zaawansowaną to wersja 80KM z oznaczeniem BMS w której zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF !!!. Po między tymi odmianami trzeba wspomnieć o jeszcze jednej wersji ATL z mocą 90KM która był produkowana przez dwa lata 2003-2005.Spotkamy ją w Audi A2 jej osprzęt różni się od pozostałych występuje w niej turbo o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe.Koniec produkcji silnika w tych wersjach przypada na 2011.r po trzech latach przerwy w 2014r koncern VW wprowadził na rynek najnowszej generacji jednostkę 1.4 TDI z wtryskiem Common Rail który był produkowany do 2017r.
Opis ogólny :
Powstał na bazie sprawdzonej jednostki 1.9 TDI ,zwyczajnie został usunięty jedne cylinder i w taki sposób uzyskano 3 cylindrową jednostkę. Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy i współpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (jednak nie we wszystkich modelach) .Jej główną wadą są wyższe koszta ewentualnych napraw, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się do dobrej pracy silnika.Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.Zdarzały się problemy z chłodzeniem,wtryskiwaczami oraz zużyciem pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna ,lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna ).W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło mniej więcej 0.5L!!! natomiast kultura pracy znacząca się pogorszyła (głośna praca ,wibracje,bardzo słaba kultura) . W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na srednim poziomie,wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności (1.4L) , a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.
Zalety:
niskie poziomy spalania
łatwa dostępność części
stosunkowo tani i prosty serwis
Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie układu wtryskowego
Awarie koła dwumasowego wersja 90KM ATL
filtr cząstek stałych wersja 80KM BMS
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI / 70KM 75KM 80KM 90KM z różnym osprzętem.
1.4 TDI 70KM BNM/BWB (2005-2011)- turbo o stałej geometrii łopatek ,Brak filtra DPF
1.4 TDI 75KM AMF/BAY/BHC (1999-2005) turbo o stałej geometrii łopatek, Brak DPF !!!
1.4 TDI 80KM BNV (2005-2009) turbo o stałej geometrii łopatek Brak DPF !!!
1.4 TDI 80KM BMS (2005-2009) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 90KM ATL (2003-2005) turbo o zmiennej geometrii łopatek,Brak DPF !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Odmiana silnika: Fabia 70km | Rocznik / Przebieg: 2007 | Śr. spalanie: 4.7 |
Odmiana silnika: 70KM | Rocznik / Przebieg: 2008/218000 | Śr. spalanie: 5.2 |
Odmiana silnika: Ibiza/ 75 km | Rocznik / Przebieg: 2003/450000 | Śr. spalanie: 5.5 |
Odmiana silnika: Polo/ 70km | Rocznik / Przebieg: 2007/ 162000km | Śr. spalanie: 5 |
Odmiana silnika: VW Polo n9/booster | Rocznik / Przebieg: 2001r./180000km | Śr. spalanie: 2.8l na trasie |
Audi A2 1.4 TDI 75KM PD (AMF/BAY/BHC)
Seat Ibiza III 1.4 TDI PD 80KM (BNV/BMS)
Seat Ibiza IV 1.4 TDI PD 80KM (BMS)
Seat Cordoba II 1.4 TDI PD 70KM (BNM)
Skoda Fabia I 1.4 TDI PD 70KM (BNM)
Skoda Fabia II 1.4 TDI PD 80KM (BMS/BNV)
Skoda Roomster 1.4 TDI PD 70KM (BNM)
Volkswagen Lupo 1.4 TDI PD 75KM (AMF)
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów