Silnik 1.4 TDI PDWyświetleń: 128382

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI PD

Silnik 1.4 TDI -jednostka 3 cylindrowa występuje w samochodach marki Volkswagen, Seat, Skoda. Powstał na bazie sprawdzonej jednostki 1.9 TDI ,zwyczajnie został usunięty jedne cylinder i w taki sposób uzyskano 3 cylindrową jednostkę. Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy i wsółpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (jednak nie we wszystkich modelach) .Jej główną wadą są wyższe koszta ewentualnych napraw, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się do dobrej pracy silnika.Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.Zdarzały się problemy z chłodzeniem,wtryskiwaczami oraz zużyciem pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna ,lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna ).W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło mniej więcej 0.5L!!!  natomiast kultura pracy znacząca się pogorszyła (głośna praca ,wibracje,bardzo słaba kultura) .  W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na srednim poziomie,wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności (1.4L) , a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
niskie poziomy spalania
łatwa dostępność części
stosunkowo tani i prosty serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie układu wtryskowego

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 6

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersji 1.4 TDI 80KM BMS

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8L (BAY) 4.2L (AMF) L, typ oleju: Castrola edge 5w40 505.01, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI różnią się osprzętem

Występowały wersje o mocach 70KM 75KM 80KM o oznaczeniach BNM, BNV, BMS.

1.4 TDI KM  BNM BNW - turbo o stałej geometrii łopatek ,brak filtra DPF

1.4 TDI 80KM BMS - turbo o zmiennej geometrii kierownic DPF !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 382

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 122
Średnia (głosów 29):
(7.38)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.97/10
Dynamika
 6.17/10

Głosy według opinii:

263

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzegorz 18.09.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Mimo średnich opinii zaryzykowałem i nie żałuje, Fabia 1.4 TDI combi 70KM kultura faktycznie niezbyt przyjemna, odczuwalna turbo dziura i na autostradzie się męczy ale mimo przebiegu 218tys po prawie trzech latach użytkowania stwierdzam że idealne autko z tym silnikiem na miasto i wakacyjny wypad. Bardzo oszczędny na trasie zszedłem do 4l/100km a w miescie średnio 5,5l/100km Na autostradzie pow 120km/h już go niestety brakuje a skrzynia biegów dostosowana raczej do miasta. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek. Co do kosztów to póki co tylko eksploatacja (olej, rozrząd, filtry), Jedyne co to dbam o filtry, profilaktycznie przy wymianie oleju (co rok lub 15tys) filtr powietrza i co dwa lata filtr paliwa, jest to parę złotych a mniej zmartwień. Podsumowując jeśli ktoś jeździ spokojnie i dba o eksploatacyjne części to ten silnik na pewno się odwdzięczy."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 70KM Rok / Przebieg: 2008/218000 Śr. spalanie: 5.2
Wojciech 13.06.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam autko dwa lata jego przebieg na liczniku to 230000 tys chociaż wiem ze jest dwukrotnie wyższy (poprzedni właściciel zapomniał wymazać przebieg z pokrywy od rozrządu) . Rzeczywiście kiepska kultura pracy i wysokie spalanie jak na taki mały silnik ale co do dynamiki daje rade, oczywiście powyżej dwóch tyś obrotów. Przez dwa lata zrobiłem 40000 tyś km i zero awarii poza wyciekającym olejem z okolic zaworu EGR jednak nie jest to problem na każde 15000 tyś km dolewam litr oleju. Niestety auto ma ciężko uciągnąć pod górę już przy trzech pasażerach w środku i jeśli o tą kwestię chodzi stanowczo zwycięża silnik 1,9 SDI który ma dużo gorszą dynamikę ale nie ma w nim odczucia turbo dziury a spalanie wychodzi niższe o około 1,5 litra i że nie wspomnę o tym że sinik SDI jest niezniszczalny. Jazda na włączonej klimatyzacji jest odczuwalnie mniej dynamiczna jednak nie zauważyłem zwiększenia się spalania z powodu jej używania . Podsumowując jeśli miałbym się zdecydować na ten silnik ponownie zrobiłbym to bez wahania mimo jego małych wad do których można się przyzwyczaić."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Ibiza/ 75 km Rok / Przebieg: 2003/450000 Śr. spalanie: 5.5
05.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Autem zrobiłem już od roku ok 35000km przez dokładnie rok użytkowania. Posiadam najsłabszą wersję 70km, uważam że auto jest dynamiczne (80% przebiegu robię w trasie) Turbodziura rzeczywiście zauważalna poniżej 2000 obrotów, ale nie zgadzam się że silnik pali tylko ok 0,5l mniej niż 1.9 Tdi. Nigdy nie udało mi się uzyskać spalania średniego wyższego niż 6l (włączona klima i prędkości ok 140km/h) także spalanie na plus. Potwierdzam wibracje i specyficzną pracę silnika. Ogólnie uważam go za bardzo udany"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Polo/ 70km Rok / Przebieg: 2007/ 162000km Śr. spalanie: 5
Janek 15.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obniżone zawieszenie Na mieście nie przekracza 4l/100km"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: VW Polo n9/booster Rok / Przebieg: 2001r./180000km Śr. spalanie: 2.8l na trasie
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"bardzo odczuwalna turbodziura poniżej 2tyś obrotów. powyżej jest ok. przyjemna charakterystyka pracy, gorzej z jej kulturą, silnik jest głośny i generuje nieprzyjemną wibrację. jak na małą jednostkę słabo wypada z oszczędnością. Osiąga wyniki zbliżone do znacznie mocniejszych silników 2.0TDI. Jeśli chodzi o serwisowanie to poza rutynowymi akcjami(filtry, rozrząd, świece) nie wymagał większej uwagi przez 2 letni okres użytkowania. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: VW Polo IV/75KM Rok / Przebieg: 2002/160 tyś km Śr. spalanie: 7L/100km
Adam 12.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne że można zgłupieć. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Ibiza/80 Rok / Przebieg: 2007/150000 Śr. spalanie: 6
Darek 18.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jeżdze polóweczką od 6 lat,na chwile obecną jedyne co wymieniałem to pompowtryskiwacz. Dynamika dobra,moc dopasowana do masy.Co do hałasu to fakt,jest trochę głośny."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Polo/75 Rok / Przebieg: 2000/270tyś Śr. spalanie: 5.0
Krzysztof 28.02.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Dojezdzam autem codziennie 60km do pracy. Ergonomia jest bardzo slaba. Autem zrobiłem jak dotąd 14tys km. W tym okresie wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy oraz uszczelke pompy VACUM. Bardzo ekonomiczny silnik. Do pracy silnika można sie przyzwyczaić. Jest naprawdę tanio, ale dość mało komfortowo. Po passacie b5 i astrze H chciałem auto, które będzie mnie mało kosztować i naprawdę mało kosztuje eksploatacja tego małego traktorka. Polecam jeżeli, ktoś nie chce wydawać fortuny na utrzymanie auta."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Polo/75 Rok / Przebieg: 2000/280tys Śr. spalanie: 4.7
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten silnik w Audi A2 , 75 koni i absolutnie nie w przypadku tego modelu auta nie zgodzę się z opinią słabej dynamiki.Spalanie przy ekonomicznej jeździe trasa 3,5 l / 100 km średnio 4,5 litra. Rewelacyjne auto do miasta małe zwinne, szybko przyspiesza. Prędkość maksymalna sprawdzana na autostradzie 190 km/h !!!!!!! Na co dzień auto użytkuje żona ale jak to tylko możliwe używam go bo to naprawdę energiczny bezawaryjny maluch dostarczający fajne wrażenia z jazdy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A2 Rok / Przebieg: 182000 Śr. spalanie: 4.5
Patryk 28.01.2016
Średnia:
(7.33)
Nie
"Gdybym jeździł tylko 1,5Km do pracy to w zupełności były by same najlepsze oceny. Jednak do jazdy po autostradach kiepski wybór. Dość głośno i słaba dynamika."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Polo / 1,4TDI 75Km Rok / Przebieg: 2003 / 158000 Śr. spalanie: 5.8
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 mam 4 rok 27.06.2016
małe spalanie wyprzedzanie tragedia chip pomógł 20 i jest ok.
wyciszenie 6oo zł maty wyciszające samoprzylepne zwrot na paliwku pali mało ogólnie na plus

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mam 4 rok
27.06.2016
0
małe spalanie wyprzedzanie tragedia chip pomógł 20 i jest ok.
wyciszenie 6oo zł maty wyciszające samoprzylepne zwrot na paliwku pali mało ogólnie na plus

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów