Silnik 1.4 TDIWyświetleń: 104263

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.4 TDI

Silnik 1.4 TDI -jednostka 3 cylindrowa występuje w samochodach marki Volkswagen, Seat, Skoda. Powstał na bazie sprawdzonej jednostki 1.9 TDI ,zwyczajnie został usunięty jedne cylinder i w taki sposób uzyskano 3 cylindrową jednostkę. Silnik wyposażony był w system wtrysku bezpośredniego realizowany przy użyciu pompowtryskiwaczy i wsółpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (jednak nie we wszystkich modelach) .Jej główną wadą są wyższe koszta ewentualnych napraw, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się do dobrej pracy silnika.Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie.Zdarzały się problemy z chłodzeniem,wtryskiwaczami oraz zużyciem pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna ,lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna ).W dodatku spalanie które miało być mniejsze do 1.9 TDI nie wiele się różniło mniej więcej 0.5L!!!  natomiast kultura pracy znacząca się pogorszyła (głośna praca ,wibracje,bardzo słaba kultura) .  W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na srednim poziomie,wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności (1.4L) , a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Zalety:
niskie poziomy spalania
łatwa dostępność części
stosunkowo tani i prosty serwis

Wady:
słaba kultura pracy
słaba dynamika
awarie układu wtryskowego

Liczba cylindrów: 3

Liczba zaworów: 6

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w niektórch modelach 90KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 341

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 96
Średnia (głosów 26):
(7.64)
Trwałość
 8.23/10
Utrzymanie
 8.31/10
Dynamika
 6.38/10

Głosy według opinii:

233

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janek 15.01.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Silnik booster bardzo różni się spalaniem od pozostałych 1.4TDi polecam, trudno dostać tą wersję przyjemne przyśpieszenie, obniżone zawieszenie Na mieście nie przekracza 4l/100km"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: VW Polo n9/booster Rok / Przebieg: 2001r./180000km Śr. spalanie: 2.8l na trasie
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"bardzo odczuwalna turbodziura poniżej 2tyś obrotów. powyżej jest ok. przyjemna charakterystyka pracy, gorzej z jej kulturą, silnik jest głośny i generuje nieprzyjemną wibrację. jak na małą jednostkę słabo wypada z oszczędnością. Osiąga wyniki zbliżone do znacznie mocniejszych silników 2.0TDI. Jeśli chodzi o serwisowanie to poza rutynowymi akcjami(filtry, rozrząd, świece) nie wymagał większej uwagi przez 2 letni okres użytkowania. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: VW Polo IV/75KM Rok / Przebieg: 2002/160 tyś km Śr. spalanie: 7L/100km
Adam 12.04.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne że można zgłupieć. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Ibiza/80 Rok / Przebieg: 2007/150000 Śr. spalanie: 6
Darek 18.03.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Jeżdze polóweczką od 6 lat,na chwile obecną jedyne co wymieniałem to pompowtryskiwacz. Dynamika dobra,moc dopasowana do masy.Co do hałasu to fakt,jest trochę głośny."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Polo/75 Rok / Przebieg: 2000/270tyś Śr. spalanie: 5.0
Krzysztof 28.02.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Dojezdzam autem codziennie 60km do pracy. Ergonomia jest bardzo slaba. Autem zrobiłem jak dotąd 14tys km. W tym okresie wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy oraz uszczelke pompy VACUM. Bardzo ekonomiczny silnik. Do pracy silnika można sie przyzwyczaić. Jest naprawdę tanio, ale dość mało komfortowo. Po passacie b5 i astrze H chciałem auto, które będzie mnie mało kosztować i naprawdę mało kosztuje eksploatacja tego małego traktorka. Polecam jeżeli, ktoś nie chce wydawać fortuny na utrzymanie auta."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Polo/75 Rok / Przebieg: 2000/280tys Śr. spalanie: 4.7
Piotr 26.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam ten silnik w Audi A2 , 75 koni i absolutnie nie w przypadku tego modelu auta nie zgodzę się z opinią słabej dynamiki.Spalanie przy ekonomicznej jeździe trasa 3,5 l / 100 km średnio 4,5 litra. Rewelacyjne auto do miasta małe zwinne, szybko przyspiesza. Prędkość maksymalna sprawdzana na autostradzie 190 km/h !!!!!!! Na co dzień auto użytkuje żona ale jak to tylko możliwe używam go bo to naprawdę energiczny bezawaryjny maluch dostarczający fajne wrażenia z jazdy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A2 Rok / Przebieg: 182000 Śr. spalanie: 4.5
Patryk 28.01.2016
Średnia:
(7.33)
Nie
"Gdybym jeździł tylko 1,5Km do pracy to w zupełności były by same najlepsze oceny. Jednak do jazdy po autostradach kiepski wybór. Dość głośno i słaba dynamika."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Polo / 1,4TDI 75Km Rok / Przebieg: 2003 / 158000 Śr. spalanie: 5.8
Aleksander 11.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam polo 2002 1.4 tdi 75 koni, ogolnie jezeli chodzi o bezawaryjnosc to jest na bardzo wysokim poziomie poniewaz robi sie tylko regularny serwis i nic wiec, przy przebiegu prawie 300 tys km auto nie pali grama oleju a jest zalane syntetykiem 5w40 spelniajacym specyfikacje vw z PD. Silnik ogolnie chodzo podobnie do silnika wartburga 2 suwowego miedzy 1800 a 2500 obrotow. Jest w miare dynamicznym silniczkiem i bez problemu osiaga 130 km/h. Jezeli chodzi o spalanie to u mnie srednia wychodzi 7 litrow, ale autem dojezdzam tylko do pracy. Powiem tak, jezeli komus nie przeszkadza dzwiek tego silnika i chce nim jezdzic po miescie to nie ma lepszego silnika, nie ma dpf ani dwumasy a i turbawka jest zwykla bez udziwnien. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.4 tdi 75koni Rok / Przebieg: 2002/ 297 tys Śr. spalanie: 7 litrow
Tomasz 27.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"jeżdżę ibizą 1.4 tdi od 5 lat , w ciągu tego czasu wymieniłem świece żarowe i regularnie zmienialem olej to wszystko , dynamika silnika nie powala ale jesli chodzi o wyprzedzanie na trasie nie ma sie czego wstydzić , ładnie sie zbiera. Zużycie paliwa 4,7 l i to w cyklu mieszanym, poza tym silnik praktycznie nie bierze oleju. Fakt kultura pracy dosyć niska ale mi sie podoba, to specyficzny silnik albo to polubisz albo nie:) przebieg 200 tyś km zero awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 1.4 tdi Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 4.7
Krzysztof 10.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Samochód posiadam od nowości. Na liczniku zaraz wskoczy 300tyś km i ZERO awarii. Spalanie 4-5 l/100km nigdy więcej ... Na dynamikę nie narzekam, kultura pracy mi odpowiada. Czego chcieć więcej, Dla mnie rewelacja!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 70 Rok / Przebieg: 2007/290000 Śr. spalanie: 4.5
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 mam 4 rok 27.06.2016
małe spalanie wyprzedzanie tragedia chip pomógł 20 i jest ok.
wyciszenie 6oo zł maty wyciszające samoprzylepne zwrot na paliwku pali mało ogólnie na plus

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze komentarze

mam 4 rok
27.06.2016
0
małe spalanie wyprzedzanie tragedia chip pomógł 20 i jest ok.
wyciszenie 6oo zł maty wyciszające samoprzylepne zwrot na paliwku pali mało ogólnie na plus

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów