Silnik 1.6 TDI CR/DPFWyświetleń: 144894

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.6 TDI CR/DPF

Silnik 1.6 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi. W zależności od modelu posiada moc 75KM, 90KM, 105KM. Silnik 1.6 TDI produkowany był od 2005 roku. W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silniki wysokoprężne 1.6TDI występują z filtrem cząstek stałych DPF (spełnia normę czystości Euro5) elementem nader często awaryjnym. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. W opinii kierowców silnik TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają stosunkowo niską moc oraz wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.180.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 387

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 244
Średnia (głosów 32):
(7.43)
Trwałość
 7.44/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 7.09/10

Głosy według opinii:

275

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 04.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Z tym silnikiem samochód posiadam od 2.5 roku, kupiłem z przebiegiem 153000km, osobiście przejechałem nim 74000km. Super silnik, bezobsługowy pod warunkiem że się dba o niego i płyny ustrojowe wymienia na czas. Sapalanie niezależnie od stylu jazdy na poziomie 5,5-5,7/100km. Jak do tej pory zero awarii samego silnika, osprzęt to inna bajka, po zakupie padł kompresor klimatyzacji a w tym roku regeneracja alternatora w którym padły łożyska. Koło dwumasowe zaczyna kończyć żywot, jednak z tego co do tej pory udało mi się ustalić jest jeszcze oryginalne, więc również nie ma tragedii. Naprawdę super silniczek, może nie grzeszy mocą ale jak na Fabię tragedii nie ma, jeszcze 70km/h poleci spokojnie :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Fabia II / 90KM Rok / Przebieg: 2010 / 227000 Śr. spalanie: 5.5
Restio.pl 23.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik 1.6tdi nie posiada koła dwumasowego ! Idealnie nadaje sie do fachowego tuningu, uzyskane przyrosty mocy oscylują w okolicy140KM i 290Nm co powoduje ze jazda staje sie przyjemnością. Ten sam silnik w najnowszych VW Passatach fabrycznie zestrojony jest na poziomie 120KM przejechane ponad 130tys bez najmniejszej awarii - Polecam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fabia/105/140 Rok / Przebieg: 2012/130 Śr. spalanie: 5.4
Irek 11.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem 82 tys. km, silnik bez najmniejszych problemów, spalanie bardzo niskie. W lutym 2017 raz zapalił mi się DPF, ale go pogoniłem po autostradzie i do tej pory mam spokój. Nie jestem rajdowcem i taki silnik mi w zupełności wystarczy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Jetta/105 Rok / Przebieg: 211/82 Śr. spalanie: 5.7
Sebastian 14.04.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Codziennie dojeżdżam ok 16 km do pracy - 80% w mieście. Od czasu do czasu (średnio może raz w miesiącu) dalsze przejażdżki. Na takie potrzeby silnik dopasowany idealnie. Zima: średnie spalanie około 6,5l/100; temp. robocza po około 5km; wyjazd na narty 4 os + sprzęt na dachu w boksie i trasa w 90% autostradą z prędkością 130km/h - spalanie 7l/100 Lato: średnie 5,2l/100; temp robocza po około 3 km; wyjazd wakacyjny 4 os (bez boksa) i też autostradą 6,2l/100. Można zatem uznać że auto zdecydowanie prorodzinne. Rekord spalania - na dystansie 50km jazda z przepisową prędkością (ok. 50% terenie zabudowanym, średnia prędkość przelotowa 54 km/h, temperatura powietrza 15 st.C) - 3,5 l/100 wg wskazania komputera. Nigdy bym w to nie uwierzył gdybym sam nie doświadczył! Ale jest też druga strona medalu: autostrada 160km pokonane w 55 min. to spalanie 9,7 l/100 - tutaj kłania się pięciobiegowa skrzynia. No właśnie - tego szóstego biegu brakuje. Ale zważywszy, że autostrady w PL to nadal luksus - to jak to mówi klasyk: jak się nie ma co się lubi to się ma co się nie lubi. Podsumowując: do spokojnej jazdy silnik ten nadaje się idealnie. Polecam."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Seat Atea XL / 105 KM Rok / Przebieg: 2011 / 85000 Śr. spalanie: 5.5
Mieczysław 15.10.2016
Średnia:
(10.00)
Nie
"Panowie zafascynowani swoimi cackami, chociaż nie wszyscy, otóż prawda jest taka, jeśli jeździcie (certolicie się) 90-100 km/h i spokojnie przyspieszacie i zwalniacie to macie zużycie 5,0-5,5. Ale spróbujcie jeździć cały czas normalnie (oczywiście wszędzie tam gdzie jest to możliwe), normalnie tzn. 110-130 km/h i z przytupem tak żeby czuć, że jedziecie a nie turlacie się, i wówczas napiszcie ile te wasze super golfy i inne cudeńka techniki spalają!!! I Jeszcze jedno Panowie, żadne tam bzdury, które Wam pokazuje komputer, włóżcie te wskazanie między bajki, tankujecie do odbicia, zapisujecie stan licznika i następne tankowanie na rezerwie też do odbicia i wówczas dopiero liczymy RZECZYWISTE zużycie a nie wirtualne! Rzeczoznawca z 25 letnim stażem. Pozdrawiam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 5.5
Kamil 02.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2011 / 228000 Śr. spalanie: 5.5
niki 04.09.2016
Średnia:
(3.67)
Nie
"Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Golf Variant/110KM Rok / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6.8
Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"W moim Golfie VI 1,6 TDI CR 105 KM rozrząd przy 211 tyś. Aktualnie przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,dwumasie i wtryskach czyli całkiem niezły wynik.Spalanie trasa do 5,5 miasto 6. Dynamika ok ale przy wyprzedzaniu sporo brakuje. Ogólnie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 Rok / Przebieg: 2011 245 tyś Śr. spalanie: 5
Duży 26.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Kolego Rafale ja w swoim Golfie VI 1.6 TDI CR 105 KM wymieniłem rozrząd przy przebiegu 200 tys i pasek jak i rolki były już w bardzo złym stanie wiec nie ma co trzymać rozrządu do tych wspomnianych przez serwis 210 tys . Dwumasa mi się posypała przy przebiegu 200 tys , ogólnie polecam ten silniczek tylko brakuje trochę mocy ale bardzo łatwo z niego wyciągnąć 130 koni ale największą wadą jest skrzynia 5 biegowa :/"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.5
rafal 03.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"hej,, posiadam a3 sportback 1,6 l z 2011 roku srednie spalanie okolo 6,0 l ale w trasie przy wiekrzej pretkosci spalanie sie podnosi,,,, mam pytanie czy ktos wie po jakim przebiegu powinienem wymienic pierwszy raz pasek rozrzadu?? w silniku 1,6 tdi 105 konym,,,,,diler mowil ze po 210 tys km troche mnie zaskoczyl az mi sie wierzyc nie chce..pozdrawiam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 km Rok / Przebieg: 2011 92tys Śr. spalanie: 6.0
<<<1234>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Frieda 04.04.2017
Good way of describing, and nice post to get data regarding my presentation focus, which i am going to convey in university.


Look at my webpage :: visitor: http://theelderscrolls5skyrimevolution225.ru

Najnowsze komentarze

Frieda
04.04.2017
0
Good way of describing, and nice post to get data regarding my presentation focus, which i am going to convey in university.


Look at my webpage :: visitor: http://theelderscrolls5skyrimevolution225.ru

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 DCi 101KM25.09.2017

Silnik mam w Scenicu z 2005 rok przebieg 210 tys przy 180 tys padły wtryski kupiłem używki siadły i jazda dalej.Silnik ładnie chod

Polecam

8.00

Silnik 2.0 HDI 136KM25.09.2017

Wbrew opinia , ten silnik nie jest ani super trwały, ani tym bardziej dynamiczny , oszczednosc tez nie jest jego mocna stroną. Po 280

Odradzam

9.00

Silnik 1.6 HDI 112KM FAP25.09.2017

120 000 km narazie zero problemów. Olej wymieniam co ok między 10 000 a 15 000.Troszkę za słaby na miasto dla mego 3008, ale na aut

Polecam

8.64

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów