Silnik 1.6 TDI CR/DPFWyświetleń: 151061

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.6 TDI CR/DPF

Silnik 1.6 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi. W zależności od modelu posiada moc 75KM, 90KM, 105KM. Silnik 1.6 TDI produkowany był od 2005 roku. W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silniki wysokoprężne 1.6TDI występują z filtrem cząstek stałych DPF (spełnia normę czystości Euro5) elementem nader często awaryjnym. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. W opinii kierowców silnik TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają stosunkowo niską moc oraz wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.180.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 401

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 251
Średnia (głosów 34):
(7.38)
Trwałość
 7.38/10
Utrzymanie
 7.74/10
Dynamika
 7.03/10

Głosy według opinii:

286

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

asd 17.11.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 tyś padł EGR - koszt 3 tys. !!! Nigdy więcej vieswagena. Śednie spalanie - miasto przy delkiatnej jeździe 7,8 (jak lekko przycisnę to ponad 9), trasa V 90 km/h spalanie 6,3l, trasa V 120 km/h spalanie 7,2 l (jazda solo bez pasażera i bagażu, ciśnienie opon prawidłowe :-), jazda ekspresówką - czyli bez hamowania i rozpędzania, dystans ponad 200km)"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: CADDY 102kM Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7.2
Łukasz 31.10.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Witam. Nie jest to pancerny 1,9 TDi 110KM jaki miałem w Passacie (10 lat w posiadaniu), ale daje radę (2 lata). Samochód głównie do dojazdów do pracy (droga mieszana miasto/trasa) najczęściej we 4 osoby, raczej dynamiczna jazda (dużo wyprzedzania). W trasie można dojść do 4 litrów przy przy równej jeździe nawet przy 120km/h. Gorzej jak się trafi zwalnianie i wyprzedzanie. To jest silnik, który ma 105 KM i 250Nm, i demonem prędkości nie będzie. Poniżej tabelka z roku jaką prowadzę z tankowania. Data przebieg gdzie? ile? za ile? km zł/km spalanie 2016-11-06 250232 Orlen Verva paliwo 23,08 L 105,71 456,6 0,23151555 5,054752519 2016-11-19 250980 Orlen Verva paliwo 41,76 L 187,5 747,3 0,250903252 5,588117222 2016-12-05 251686 Orlen Verva paliwo 39,37 L 187,79 707,8 0,265315061 5,562305736 2016-12-26 252474 Orlen Verva paliwo 47,07 L 232,06 787,7 0,294604545 5,975625238 2017-01-14 253230 Orlen Verva paliwo 47,95 L 230,4 756,2 0,304681301 6,340915102 2017-02-12 253939 Orlen Verva paliwo 46,57 L 229,12 708,5 0,323387438 6,573041637 2017-03-06 254740 Statoil paliwo 43,4 L 204,41 800,8 0,255257243 5,41958042 2017-03-25 255639 Statoil paliwo 47,68 L 216,94 899,2 0,241258897 5,302491103 2017-04-15 256646 Statoil paliwo 50,35 L 228,59 1006,8 0,227046087 5,000993246 2017-05-08 257557 Statoil paliwo 48,57 L 220,99 910,8 0,24263285 5,332674572 2017-05-29 258498 Statoil 200,01 941,4 0,212460166 5,159337157 2017-06-18 259335 Statoil paliwo 44,92 L 189,56 837,3 0,226394363 5,364863251 2017-07-02 260181 Statoil paliwo 44,67 L 187,17 845,9 0,221267289 5,280766048 2017-07-24 261024 Statoil paliwo 44,24 L 186,69 842,5 0,221590504 5,251038576 2017-08-13 261834 Statoil paliwo 40,81 L 176,3 810,1 0,217627453 5,037649673 2017-08-21 262313 Statoil paliwo 26,48 L 116,25 478,8 0,242794486 5,530492899 2017-09-05 263219 Statoil paliwo 49,41 L 216,91 905,6 0,23952076 5,456051237 2017-09-24 264089 Statoil paliwo 48,07 L 211,03 869,9 0,242591102 5,52592252 2017-10-15 264749 Statoil paliwo 38,69 L 172,94 657,9 0,262866697 5,880832953 2017-10-24 265659 Statoil paliwo 47,66 L 217,33 900,6 0,2413169 5,292027537 "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Skoda Octavia II FL Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.5
Marcin 04.08.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Z tym silnikiem samochód posiadam od 2.5 roku, kupiłem z przebiegiem 153000km, osobiście przejechałem nim 74000km. Super silnik, bezobsługowy pod warunkiem że się dba o niego i płyny ustrojowe wymienia na czas. Sapalanie niezależnie od stylu jazdy na poziomie 5,5-5,7/100km. Jak do tej pory zero awarii samego silnika, osprzęt to inna bajka, po zakupie padł kompresor klimatyzacji a w tym roku regeneracja alternatora w którym padły łożyska. Koło dwumasowe zaczyna kończyć żywot, jednak z tego co do tej pory udało mi się ustalić jest jeszcze oryginalne, więc również nie ma tragedii. Naprawdę super silniczek, może nie grzeszy mocą ale jak na Fabię tragedii nie ma, jeszcze 70km/h poleci spokojnie :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Fabia II / 90KM Rok / Przebieg: 2010 / 227000 Śr. spalanie: 5.5
Restio.pl 23.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik 1.6tdi nie posiada koła dwumasowego ! Idealnie nadaje sie do fachowego tuningu, uzyskane przyrosty mocy oscylują w okolicy140KM i 290Nm co powoduje ze jazda staje sie przyjemnością. Ten sam silnik w najnowszych VW Passatach fabrycznie zestrojony jest na poziomie 120KM przejechane ponad 130tys bez najmniejszej awarii - Polecam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Fabia/105/140 Rok / Przebieg: 2012/130 Śr. spalanie: 5.4
Irek 11.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem 82 tys. km, silnik bez najmniejszych problemów, spalanie bardzo niskie. W lutym 2017 raz zapalił mi się DPF, ale go pogoniłem po autostradzie i do tej pory mam spokój. Nie jestem rajdowcem i taki silnik mi w zupełności wystarczy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Jetta/105 Rok / Przebieg: 211/82 Śr. spalanie: 5.7
Sebastian 14.04.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Codziennie dojeżdżam ok 16 km do pracy - 80% w mieście. Od czasu do czasu (średnio może raz w miesiącu) dalsze przejażdżki. Na takie potrzeby silnik dopasowany idealnie. Zima: średnie spalanie około 6,5l/100; temp. robocza po około 5km; wyjazd na narty 4 os + sprzęt na dachu w boksie i trasa w 90% autostradą z prędkością 130km/h - spalanie 7l/100 Lato: średnie 5,2l/100; temp robocza po około 3 km; wyjazd wakacyjny 4 os (bez boksa) i też autostradą 6,2l/100. Można zatem uznać że auto zdecydowanie prorodzinne. Rekord spalania - na dystansie 50km jazda z przepisową prędkością (ok. 50% terenie zabudowanym, średnia prędkość przelotowa 54 km/h, temperatura powietrza 15 st.C) - 3,5 l/100 wg wskazania komputera. Nigdy bym w to nie uwierzył gdybym sam nie doświadczył! Ale jest też druga strona medalu: autostrada 160km pokonane w 55 min. to spalanie 9,7 l/100 - tutaj kłania się pięciobiegowa skrzynia. No właśnie - tego szóstego biegu brakuje. Ale zważywszy, że autostrady w PL to nadal luksus - to jak to mówi klasyk: jak się nie ma co się lubi to się ma co się nie lubi. Podsumowując: do spokojnej jazdy silnik ten nadaje się idealnie. Polecam."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Seat Atea XL / 105 KM Rok / Przebieg: 2011 / 85000 Śr. spalanie: 5.5
Mieczysław 15.10.2016
Średnia:
(10.00)
Nie
"Panowie zafascynowani swoimi cackami, chociaż nie wszyscy, otóż prawda jest taka, jeśli jeździcie (certolicie się) 90-100 km/h i spokojnie przyspieszacie i zwalniacie to macie zużycie 5,0-5,5. Ale spróbujcie jeździć cały czas normalnie (oczywiście wszędzie tam gdzie jest to możliwe), normalnie tzn. 110-130 km/h i z przytupem tak żeby czuć, że jedziecie a nie turlacie się, i wówczas napiszcie ile te wasze super golfy i inne cudeńka techniki spalają!!! I Jeszcze jedno Panowie, żadne tam bzdury, które Wam pokazuje komputer, włóżcie te wskazanie między bajki, tankujecie do odbicia, zapisujecie stan licznika i następne tankowanie na rezerwie też do odbicia i wówczas dopiero liczymy RZECZYWISTE zużycie a nie wirtualne! Rzeczoznawca z 25 letnim stażem. Pozdrawiam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 5.5
Kamil 02.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2011 / 228000 Śr. spalanie: 5.5
niki 04.09.2016
Średnia:
(3.67)
Nie
"Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Golf Variant/110KM Rok / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6.8
Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"W moim Golfie VI 1,6 TDI CR 105 KM rozrząd przy 211 tyś. Aktualnie przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,dwumasie i wtryskach czyli całkiem niezły wynik.Spalanie trasa do 5,5 miasto 6. Dynamika ok ale przy wyprzedzaniu sporo brakuje. Ogólnie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 Rok / Przebieg: 2011 245 tyś Śr. spalanie: 5
<<<1234>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Frieda 04.04.2017
Good way of describing, and nice post to get data regarding my presentation focus, which i am going to convey in university.


Look at my webpage :: visitor: http://theelderscrolls5skyrimevolution225.ru

Najnowsze komentarze

Frieda
04.04.2017
0
Good way of describing, and nice post to get data regarding my presentation focus, which i am going to convey in university.


Look at my webpage :: visitor: http://theelderscrolls5skyrimevolution225.ru

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 TDI21.11.2017

Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii.

Polecam

6.42

Silnik 1.4 D4D 90KM21.11.2017

TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wy

Polecam

8.17

Silnik 1.4 TDI CR/DPF19.11.2017

"nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawali

Odradzam

5.67

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.