Silnik 1.6 TDI

Silnik 1.6 TDIWyświetleń: 178603

Silników używa:

TDI
Silnik 1.6 TDI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.180.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

ROZRZĄD !!!

Serwis zaleca wymianę rozrządu co 180.000 km a w trudnych warunkach maksymalnie co 150.000 km !!! Warto o tym pamiętać, ponieważ zdarzały usterki zerwania paska rozrządu oraz awarie pompy wody przed jego wymianą !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi. W zależności od modelu posiada moc 75KM, 90KM, 105KM. .Silnik 1.6 TDI produkowany był od 2005 roku. W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje.Niestety układ wtryskowy nie jest mocną stroną tego silnika,bardzo trzeba uważać na złej jakości paliwo.Do przebiegu 100 tys/km praktycznie nic się z nimi nie dzieje,po wyżej zdarzają się poważne problemy z wtryskiwaczami (nie jest to reguła) wszystko jest uzależnione od użytkowania auta. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik  1.6TDI występują z filtrem cząstek stałych DPF (spełnia normę czystości Euro5) elementem nader często awaryjnym. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Niestety jest to nagminne jeżeli auto jest nie odpowiednio eksploatowane,chodzi o cykliczną wymianę odpowiedniego oleju przystosowanego do DPF-u oraz jazdę miejską.Auta użytkowane na trasach bezproblemowo pokonują przebiegi około 200 tys wtedy mogą napotkać na problem z filtrem.Niestety użytkownicy w miastach na ogół spotykają się z awariami DPF-u już przy przebiegach 80tys/km !!! Co do kwestii rozrządu serwis przewiduje wymianę przy 180.000 km jednak zdarzały się uszkodzenia pompy wody oraz zerwania paska przy niższych przebiegach.Warto zmniejszyć ten interwał maksymalnie do przebiegu 150.000 tys.km zwłaszcza użytkując auto w trudnych warunkach lub w mieście.W opinii kierowców silnik TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się niską awaryjnością o ile odpowiednio jest użytkowany oraz serwisowany, w innym przypadku może pochłonąć nie małe koszty.Niewątpliwie atutem jednostki jest niski poziom spalania oraz przyzwoita kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają najczęściej  problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy
przyzwoita dynamika
trwała jednostka

Wady:
awarie koła dwumasowego
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na zerwanie paska rozrządu
uwaga na osprzęt silnika !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 456

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 278
Średnia (głosów 37):
(8.24)
Trwałość
 8.27/10
Utrzymanie
 8.65/10
Dynamika
 7.81/10

Głosy według opinii:

316

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Dominik 25.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam ten silnik w caddy z 2014 roku , przejechałem 160 tys. km i żadnych awarii zarówno silnika jak i całego samochodu.Spalanie od 5 do 8 L . "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Caddy 1.6 TDI 102km Rok / Przebieg: 2014/16000 Śr. spalanie: 6.5
Paweł Włochal 10.01.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"mam go 2,5 roku od lipca 2015 w Rapidzie spaceback w odmianie 105 konnej, obecnie okolo 64000 km. Do tej pory dwa serwisy, pierwszy przy 29000 drugi przy okolo 50000. Spalanie zalezy od temperamentu ale ostatnio zauwazyłem ze najlepiej go trzymac na 2000 obrotów, ponizej tylko z górki ale nigdy pod 1500. Paliwo jakie leje to verva diesel na polskich i czeskich stacjach, oraz x motion na omv w Czechach. 1 y serwis okolo 700 złoty w serwisie w Mlada Boleslav, drugi 1100 w Ultimie Jelenia Góra ale czyszczenie klimy i wymiana filtra paliwa. Spalanie na drogach polsko-czeskiego pogranicza, trasa wałbrzych-Mlada Boleslav 4-4,5 litra na sto km o litr wiecej z 3-4 osobami na pokładzie i w kierunku Wałbrzycha bo bardziej pod górkę. Silnik bądź co bądż krece nawet do czerwonego. Na autostradach w okolicach dozwolonych przepisami odcinkach coś koło 6-7, zalezy od ukształtowania terenu. Jazda ile fabryka dała np: Kępno-Wrocław 8 litrów ale we wrocku w 25 minut :) Oczywiście dane z komputera, rzeczywistość, zawsze do pierwszego odbicia każe sugerowac ze komputer kłami zaniżając od 0,2 do o,8 litra ale srednio wychodzi koło 0,5 litra na 100km przekłamania. Silnik chodzi fajnie tak miedzy 2 a3 tys obrotów. Beż problemu nadązam za 2 litowymi tdi passatami b5 i 160 konnymi alfami 159.Póki co nic się nie dzieje ale do pierwszych wymian już nie daleko. Wolę diesla nawet jeśli wyjde na tzw zero bo oszczednosci na paliwie pojdą w osprzet. Póki co obiecałem ze serwis co rok z wymianami płynów i filtrów, wszystko w aso mimo ze juz po gwarancji. 80% to trasy powyzej 100 km."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Rapid/105KM Rok / Przebieg: 2015/64000 Śr. spalanie: 5
Marcin 27.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Golf VII variant 1,6 tdi 90 km. Szybki to może i nie jest,ale nie chodzi mi o szybkość,tylko o ekonomię (robię gównie dłuższe trasy ok. 65 km. w jedną stronę). Liczę, że przejadę nim z 300 tys. Auto kupiłem w salonie, miłe zaskoczenie-bez DWUMASY!!! Pierwsza wymiana oleju po 15 tys.-tak planuję przez cały czas użytkowania. Jak na razie nie mam na co narzekać. Paliwo warto lać na dobrych, markowych stacjach,najlepiej dużych,patronackich-nie tych będących w ajencjach. Na autostradzie bez problemu rozpędzam go do 140-160. Dobra elastyczność-3000 tys. obrotów przy 160 (w 1,9 było to 140). Naprawdę polecam ale na dłuższe trasy a nie na miasto."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Golf VII Rok / Przebieg: 2017/27000 Śr. spalanie: 5.2
asd 17.11.2017
Średnia:
(6.00)
Nie
"1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 tyś padł EGR - koszt 3 tys. !!! Nigdy więcej vieswagena. Śednie spalanie - miasto przy delkiatnej jeździe 7,8 (jak lekko przycisnę to ponad 9), trasa V 90 km/h spalanie 6,3l, trasa V 120 km/h spalanie 7,2 l (jazda solo bez pasażera i bagażu, ciśnienie opon prawidłowe :-), jazda ekspresówką - czyli bez hamowania i rozpędzania, dystans ponad 200km)"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: CADDY 102kM Rok / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 7.2
Łukasz 31.10.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Witam. Nie jest to pancerny 1,9 TDi 110KM jaki miałem w Passacie (10 lat w posiadaniu), ale daje radę (2 lata). Samochód głównie do dojazdów do pracy (droga mieszana miasto/trasa) najczęściej we 4 osoby, raczej dynamiczna jazda (dużo wyprzedzania). W trasie można dojść do 4 litrów przy przy równej jeździe nawet przy 120km/h. Gorzej jak się trafi zwalnianie i wyprzedzanie. To jest silnik, który ma 105 KM i 250Nm, i demonem prędkości nie będzie. Poniżej tabelka z roku jaką prowadzę z tankowania. Data przebieg gdzie? ile? za ile? km zł/km spalanie 2016-11-06 250232 Orlen Verva paliwo 23,08 L 105,71 456,6 0,23151555 5,054752519 2016-11-19 250980 Orlen Verva paliwo 41,76 L 187,5 747,3 0,250903252 5,588117222 2016-12-05 251686 Orlen Verva paliwo 39,37 L 187,79 707,8 0,265315061 5,562305736 2016-12-26 252474 Orlen Verva paliwo 47,07 L 232,06 787,7 0,294604545 5,975625238 2017-01-14 253230 Orlen Verva paliwo 47,95 L 230,4 756,2 0,304681301 6,340915102 2017-02-12 253939 Orlen Verva paliwo 46,57 L 229,12 708,5 0,323387438 6,573041637 2017-03-06 254740 Statoil paliwo 43,4 L 204,41 800,8 0,255257243 5,41958042 2017-03-25 255639 Statoil paliwo 47,68 L 216,94 899,2 0,241258897 5,302491103 2017-04-15 256646 Statoil paliwo 50,35 L 228,59 1006,8 0,227046087 5,000993246 2017-05-08 257557 Statoil paliwo 48,57 L 220,99 910,8 0,24263285 5,332674572 2017-05-29 258498 Statoil 200,01 941,4 0,212460166 5,159337157 2017-06-18 259335 Statoil paliwo 44,92 L 189,56 837,3 0,226394363 5,364863251 2017-07-02 260181 Statoil paliwo 44,67 L 187,17 845,9 0,221267289 5,280766048 2017-07-24 261024 Statoil paliwo 44,24 L 186,69 842,5 0,221590504 5,251038576 2017-08-13 261834 Statoil paliwo 40,81 L 176,3 810,1 0,217627453 5,037649673 2017-08-21 262313 Statoil paliwo 26,48 L 116,25 478,8 0,242794486 5,530492899 2017-09-05 263219 Statoil paliwo 49,41 L 216,91 905,6 0,23952076 5,456051237 2017-09-24 264089 Statoil paliwo 48,07 L 211,03 869,9 0,242591102 5,52592252 2017-10-15 264749 Statoil paliwo 38,69 L 172,94 657,9 0,262866697 5,880832953 2017-10-24 265659 Statoil paliwo 47,66 L 217,33 900,6 0,2413169 5,292027537 "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Skoda Octavia II FL Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.