Silnik 1.6 TDIWyświetleń: 125720

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.6 TDI

Silnik 1.6 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi. W zależności od modelu posiada moc 75KM, 90KM, 105KM. Silnik 1.6 TDI produkowany był od 2005 roku. W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silniki wysokoprężne 1.6TDI występują z filtrem cząstek stałych DPF (spełnia normę czystości Euro5) elementem nader często awaryjnym. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. W opinii kierowców silnik TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają stosunkowo niską moc oraz wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Zalety:
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens-nienaprawialne

Info Serwis

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 353

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 206
Średnia (głosów 28):
(6.77)
Trwałość
 6.75/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 6.46/10

Głosy według opinii:

235

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mieczysław 15.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Panowie zafascynowani swoimi cackami, chociaż nie wszyscy, otóż prawda jest taka, jeśli jeździcie (certolicie się) 90-100 km/h i spokojnie przyspieszacie i zwalniacie to macie zużycie 5,0-5,5. Ale spróbujcie jeździć cały czas normalnie (oczywiście wszędzie tam gdzie jest to możliwe), normalnie tzn. 110-130 km/h i z przytupem tak żeby czuć, że jedziecie a nie turlacie się, i wówczas napiszcie ile te wasze super golfy i inne cudeńka techniki spalają!!! I Jeszcze jedno Panowie, żadne tam bzdury, które Wam pokazuje komputer, włóżcie te wskazanie między bajki, tankujecie do odbicia, zapisujecie stan licznika i następne tankowanie na rezerwie też do odbicia i wówczas dopiero liczymy RZECZYWISTE zużycie a nie wirtualne! Rzeczoznawca z 25 letnim stażem. Pozdrawiam."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Kamil 02.10.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 2011 / 228000 Śr. spalanie: 5.5
niki 04.09.2016
Średnia:
(3.67)
Nie
"Śmiech na sali spalanie od 6 w górę. Przy 108tys VW wymienił mi silnik na nowy - powód zerwany rozrząd. Gratuluję VW wspaniałego silnika"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Golf Variant/110KM Rok / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6.8
Tomasz 29.08.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"W moim Golfie VI 1,6 TDI CR 105 KM rozrząd przy 211 tyś. Aktualnie przebieg 245 tyś na orginalnym sprzęgle,dwumasie i wtryskach czyli całkiem niezły wynik.Spalanie trasa do 5,5 miasto 6. Dynamika ok ale przy wyprzedzaniu sporo brakuje. Ogólnie polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 Rok / Przebieg: 2011 245 tyś Śr. spalanie: 5
Duży 26.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Kolego Rafale ja w swoim Golfie VI 1.6 TDI CR 105 KM wymieniłem rozrząd przy przebiegu 200 tys i pasek jak i rolki były już w bardzo złym stanie wiec nie ma co trzymać rozrządu do tych wspomnianych przez serwis 210 tys . Dwumasa mi się posypała przy przebiegu 200 tys , ogólnie polecam ten silniczek tylko brakuje trochę mocy ale bardzo łatwo z niego wyciągnąć 130 koni ale największą wadą jest skrzynia 5 biegowa :/"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 Rok / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 5.5
rafal 03.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"hej,, posiadam a3 sportback 1,6 l z 2011 roku srednie spalanie okolo 6,0 l ale w trasie przy wiekrzej pretkosci spalanie sie podnosi,,,, mam pytanie czy ktos wie po jakim przebiegu powinienem wymienic pierwszy raz pasek rozrzadu?? w silniku 1,6 tdi 105 konym,,,,,diler mowil ze po 210 tys km troche mnie zaskoczyl az mi sie wierzyc nie chce..pozdrawiam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 105 km Rok / Przebieg: 2011 92tys Śr. spalanie: 6.0
Marek 21.09.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
"Przejechałem już 80 tys. km, silnik bez najmniejszych problemów, spalanie bardzo niskie "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 1.6/105 KM Rok / Przebieg: 2011/80000 Śr. spalanie: 5.0
Mirek 19.08.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Chociaż, nie lubię chwalić aut, bo zazwyczaj potem padają, to napiszę. Mam służbowe 1.6 tdi w Golfe 6 rocznik koniec 2011 i od kupienia od "nowości" ok 3000km przejechane 115 tyś KM. Paliwo najtańsze, bo takie muszę kupować. Serwisów nie robie w ASO, bo za drogie. Miałem Wymiana olejów 1 po 15 tyś, drugie po 25 tyś, 3 po 30 tyś, 4 35tyś i teraz jeszcze na tym oleju. Używam tylko oleju zalecany Castrol. Werdykt Przepalona żarówka, wymiana ok 10zł Nic innego się nie dzieje. Co do dynamiki, to 2 osoby ok, od 4 osób już czuć, że to 105km już mają co robić. Z Wrocław do Chorwacji Makarska, spalił 6,0l równe wg PC, pełen zapakowany. Odpukać, ale jak do tej pory mogę polecić. Muszę jednak zaznaczyć, że jak już jadę tym autem to minimum 20km robie. a zazwyczaj długie trasy. Prawie w ogóle nie robie takich krótkich tras."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Golf 6 105km Rok / Przebieg: 2011 / 115tyś Śr. spalanie: 5.5
Zygmunt. 14.02.2015
Średnia:
(0.67)
Nie
" W ubiegłym tygodniu nabyłem właśnie auto z silnikiem 1.6 L tdi 105 KM? ludzie gdzie są te 105 KM ? auto to VW Golf Kombi na 5 ym biegu auto nie jedzie, wołowate ,a zużycie paliwa wzrasta do nie botycznych ilości ,słowem dramat, w opisach parametrów-zalet tego silnika podaje się 3 ocje zużycia w mieście , mieszane i na trasie uwaga 3, 6. 3, 8 l/100km śmiech na sali ,przy 120 km/godz. na równej nawieszchni (S 3) 6,2l /setkę i to ma być oszczędny silnik? Czy ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną tego co opisałem ?"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: VW Golf Kombi
Mariusz 09.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"silnik bardzo dobry 5 lat użytkowania żadnych problemów a jeżdże autem w trudnym terenie,górski,zimy.Brak jakich kolwiek awarii ,dynamiczny i oszczędny spala średnio 5L"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Skoda Yeti 1.6 TDI 105KM 2010r 118tys/km
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.5 TDI V625.02.2017

Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu c

Polecam

6.12

Silnik 1.7 CRDI24.02.2017

Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do teg

Polecam

7.04

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.