Rodzina silników 1.9 TDI PDWyświetleń: 134100

Silników TDI używa:

TDI
Rodzina silników 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 656

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 144
Średnia (głosów 42):
(8.36)
Trwałość
 8.64/10
Utrzymanie
 8.31/10
Dynamika
 8.12/10

Głosy według opinii:

384

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rolnix 31.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około 5.5, na trasie nawet poniżej 4 bez jakiegoś dużego problemu ale!!! Przy agresywnej jeździe spala nawet powyzej 10l/100km ;) Trzeba lać castrola edge turbo diesel fst 5w30 i jednocześnie wymieniać filtr oleju i paliwa co 10 tysięcy km a silnik będzie radośnie klekotał (ta kultura pracy nie jest wcale taka niska, silnik pracuje bardzo cicho) przez miliun kilometrów. Pozdrawiam :)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Fabia /ATD 101km Rok / Przebieg: 001/298000+nie wiadomo ile Śr. spalanie: 7.5l/100km
Maltheal 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90/130 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.4/100
Zbych 28.01.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX 130 /180 Rok / Przebieg: 2003 / 280000 Śr. spalanie: 6.5
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(6.33)
Nie
"nie polecam 1.9 130km w wolksawgen Passat. bardzo przeciętne auto a tle dzisiejszej konkurencji. "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 130km Passat Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.5
Seba 19.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Długo poszukiwane audi!było warto auto zadbane i nie zniszczone!miałem starsze audi z tym silnikiem 1.9tdi nigdy mnie nie zawiódł!bez problemu mogłem pokonywać długie dystanse czy też krótkie bez mniejszych problemów!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A4 b7/116 Rok / Przebieg: 2005/243000 Śr. spalanie: 6.0
Tom 22.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AUDI A4 B7 Rok / Przebieg: 2007/153000 Śr. spalanie: 6
Marek 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 1000000 Śr. spalanie: 5
01.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Skoda Octavia II 1.9 TDI / 105 km Rok / Przebieg: 2009 / 180 tys.km Śr. spalanie: 6
A6 C5 10.03.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX Rok / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 6
pitek 17.02.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ibiza 1.9 tdi BLT 130km generalnie auto fajne polecial jeden pompowtrysk przy 160kkm dwumas ostatnio spalanie kolo 6 na trasie (jazda dynamiczna nie toczenie sie ) aha gniazda w pompowtryskach to tragedia ale przy moich przebiegach to I tak jak mam zrobic remont to I tak duze oszczednosci w granicach 3000 rocznie aha I niech nikt mi nie wciska kitu ze ja kupie benzyne z taka moca to bedzie palic 6 bo mialem 1.6 ibize I przy mojej jezdzie palila 12"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ibiza FR 131km Rok / Przebieg: 2009 240kkm Śr. spalanie: 5-6trasa 7-8 miasto

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.