Silnik 1.9 TDI PDWyświetleń: 114652

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 599

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 125
Średnia (głosów 41):
(8.37)
Trwałość
 8.63/10
Utrzymanie
 8.34/10
Dynamika
 8.12/10

Głosy według opinii:

374

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maltheal 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90/130 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.4/100
Zbych 28.01.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX 130 /180 Rok / Przebieg: 2003 / 280000 Śr. spalanie: 6.5
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(6.33)
Nie
"nie polecam 1.9 130km w wolksawgen Passat. bardzo przeciętne auto a tle dzisiejszej konkurencji. "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 130km Passat Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.5
Seba 19.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Długo poszukiwane audi!było warto auto zadbane i nie zniszczone!miałem starsze audi z tym silnikiem 1.9tdi nigdy mnie nie zawiódł!bez problemu mogłem pokonywać długie dystanse czy też krótkie bez mniejszych problemów!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A4 b7/116 Rok / Przebieg: 2005/243000 Śr. spalanie: 6.0
Tom 22.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AUDI A4 B7 Rok / Przebieg: 2007/153000 Śr. spalanie: 6
Marek 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 1000000 Śr. spalanie: 5
01.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Skoda Octavia II 1.9 TDI / 105 km Rok / Przebieg: 2009 / 180 tys.km Śr. spalanie: 6
A6 C5 10.03.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX Rok / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 6
pitek 17.02.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ibiza 1.9 tdi BLT 130km generalnie auto fajne polecial jeden pompowtrysk przy 160kkm dwumas ostatnio spalanie kolo 6 na trasie (jazda dynamiczna nie toczenie sie ) aha gniazda w pompowtryskach to tragedia ale przy moich przebiegach to I tak jak mam zrobic remont to I tak duze oszczednosci w granicach 3000 rocznie aha I niech nikt mi nie wciska kitu ze ja kupie benzyne z taka moca to bedzie palic 6 bo mialem 1.6 ibize I przy mojej jezdzie palila 12"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ibiza FR 131km Rok / Przebieg: 2009 240kkm Śr. spalanie: 5-6trasa 7-8 miasto
Tomasz 27.01.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik w porządku, najsłabszy jego punkt to pompowtryski i kultura pracy."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: B 5 FL/131 Rok / Przebieg: 2002/ 300000 Śr. spalanie: 9

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi30.04.2017

Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, abso

Polecam

7.98

Silnik 1.4 TDI DPF CR29.04.2017

wytłumaczćie mi proszę jak TDI 3 cylindrowe może mieć 16 zaworów

Polecam

7.67

Silnik 1.9 CDTi28.04.2017

Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była s

Polecam

7.14

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.