Silnik 1.9 TDI PDWyświetleń: 109029

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 586

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 118
Średnia (głosów 40):
(8.32)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 8.3/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

364

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zbych 28.01.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX 130 /180 Rok / Przebieg: 2003 / 280000 Śr. spalanie: 6.5
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(6.33)
Nie
"nie polecam 1.9 130km w wolksawgen Passat. bardzo przeciętne auto a tle dzisiejszej konkurencji. "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 130km Passat Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.5
Seba 19.06.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Długo poszukiwane audi!było warto auto zadbane i nie zniszczone!miałem starsze audi z tym silnikiem 1.9tdi nigdy mnie nie zawiódł!bez problemu mogłem pokonywać długie dystanse czy też krótkie bez mniejszych problemów!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A4 b7/116 Rok / Przebieg: 2005/243000 Śr. spalanie: 6.0
Tom 22.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AUDI A4 B7 Rok / Przebieg: 2007/153000 Śr. spalanie: 6
Marek 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 1000000 Śr. spalanie: 5
01.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Skoda Octavia II 1.9 TDI / 105 km Rok / Przebieg: 2009 / 180 tys.km Śr. spalanie: 6
A6 C5 10.03.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AWX Rok / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 6
pitek 17.02.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ibiza 1.9 tdi BLT 130km generalnie auto fajne polecial jeden pompowtrysk przy 160kkm dwumas ostatnio spalanie kolo 6 na trasie (jazda dynamiczna nie toczenie sie ) aha gniazda w pompowtryskach to tragedia ale przy moich przebiegach to I tak jak mam zrobic remont to I tak duze oszczednosci w granicach 3000 rocznie aha I niech nikt mi nie wciska kitu ze ja kupie benzyne z taka moca to bedzie palic 6 bo mialem 1.6 ibize I przy mojej jezdzie palila 12"
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ibiza FR 131km Rok / Przebieg: 2009 240kkm Śr. spalanie: 5-6trasa 7-8 miasto
Tomasz 27.01.2016
Średnia:
(6.67)
Tak
"Silnik w porządku, najsłabszy jego punkt to pompowtryski i kultura pracy."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: B 5 FL/131 Rok / Przebieg: 2002/ 300000 Śr. spalanie: 9
Sławek 17.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"znakomity motor. Ostatni Mohikanin w dieslach. Mój w VW Passacie 3BG 1.9AVN 320 Nm. Najlepszy tdi w tej klasie. Mam go 10lat i 223tys km bez awarii. Olej co 12 tys 505.01 oraz 100% filtrów. Tak trzymać..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 130 Rok / Przebieg: 223 Śr. spalanie: 6.8l/100km miasto
<<<1234>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0d N4719.02.2017

Witam, posiadam N47 D20A rok 2008 luty czyli przed liftingiem, samochód kupiłem z premium selection BMW z salonu ale nie krajowy z D

Polecam

8.04

Silnik 2.0 TDCI/PSA13.02.2017

S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się

Polecam

8.56

Silnik 2.0 dCi13.02.2017

Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję be

Polecam

8.87

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.