Silnik 1.9 TDI PDWyświetleń: 109430

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 587

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 118
Średnia (głosów 40):
(8.32)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 8.3/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

364

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 22.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam silnik alh 90km, zakupiłem go jak miał 260000km a teraz widnieje wartość 422400km i silnik chodzi cały czas bez remontów i większych napraw/awarii - raz tylko padł oring w pompie i ciekło paliwo (przebieg 419000) oring wymieniony na nowy (praca w serwisie 10minut koszt 40zł więc awaria drobna). Silnik wykazuje zużycie tylko zimą trochę ciężko odpala - winie wtryski i pompę chyba trzeba będzie się tym zająć. Po za tym spalanie średnie oscyluje w granicach 6, pomimo wieku i przebiegu na autostradach cały czas jeździ 180km/h bez problemów. Turbina, wtryski, dwumasa od nowości w aucie bez napraw. Silnik niezniszczalny, wystarczająco dynamiczny oszczędny i tani w utrzymaniu. Na chwilę obecną jedynie wymiana oleju i paliwo to są koszty związane z silnikiem. Stara szkoła silników = trwałość."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf IV Variant
Alojzy 01.04.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Passat 3BG
sławek 25.03.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"spalanie w trasie 4,3 średnie 5,o dynamiczna jazda i kręcenie do końca wtedy spali 6,2 polecam jak macie okazje to nie bać wersji 130 km [że niby za bardzo wyżyłowana ] "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ibiza 1.9 tdi 110 km 2001r
Sławomir 04.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: vw passat b5 fl
pyraZ 10.02.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik jest dość trwały i mało pali. Jeśli będzie użytkowany głównie w mieście to przy około 200tyś będzie do wymiany dwumasa i turbina. Ja zamknąłem się w 2300zł za wymianę sprzęgła, dwumasy i regeneracje turbiny ze zmienną geometrią. W autach które dużo jeżdżą na trasach, turbo ( trzeba pamiętać o jego chłodzeniu po trasie) i dwu-masa mniej się zużywa. Silnik w mieście spala około 7l (poznań), jazda z prędkością 130km/h to około 5.5l, spokojna jazda w trasie około 4.5l, ogólnie średnie spalanie na codzień wynosi u mnie 5.5 do 6l."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Golf IV 01 1.9 ATD 101KM
konrad 18.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik 1.9 Tdi 110KM z pompą rotacyjną bardzo trwały i tani w serwisie, duża ilość zamienników na rynku. Przyzwoite spalanie. Droga wymiana rozrządu około 1 tyś zł. Przyśpieszenie średnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Audi a6 2002 r
jaro 27.09.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"1.9 tdi 90 ps bardzo polecam silnik tani w eksplatacji , tanie czesci małe spalanie. mój sharan ma przejechanie orginalnie 260 ntys. km ciągne nim lawete i jestem prze zadowolony . jedyny problem to turbina ale padła mi przy przebiegu 220 tys. km takze nie jest tak zle .. !!!! pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: sharan
Jarecki 13.09.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Golf
Mariusz 18.08.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: golf3
Waldek 14.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Sam mam TDI wersja na pompie rotacyjnej i to jest bardzo dobry silnik. Problem jest w tym że 1,9 TDI było wiele wersji i naprawdę dobre są tylko te na pompach wtryskowych VP( stare modele przed 2003r )Późniejsze są już problematyczne i można się mocno rozczarować po zakupie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Seat

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.