Silnik 1.9 TDI PDWyświetleń: 125888

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 638

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 138
Średnia (głosów 42):
(8.36)
Trwałość
 8.64/10
Utrzymanie
 8.31/10
Dynamika
 8.12/10

Głosy według opinii:

384

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Karol 08.08.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"posiadam sharana 1.9 115KM bardzo dynamiczny nawet do 4 biegu. Zero problemów nawet na ekodieslu w zimie pali w ciągu sekundy. Jedyny mankament to drogie wymiany rozrządu, ale za to przy bardzo oszczędnej jeździe potrafię spalić tylko 3,9 L/100km ( nie śpieszyło się i jechałem około 80km/h) zdecydowanie polecam!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Sharan
Rafał 21.06.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Toledo 1L z silnikiem 1.9 TDI 1Z 90km 354235 tyś km. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Niskie spalanie, dynamika jazdy jest też nie zła jak na tą moc. Awarie jakie były to rozszczelniła się pompa wtryskowa, którą wymieniłem na drugą. Poza wymianami filtrów, oleju i rozrządu nic się nie dzieje. Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Seat Toledo 1L
Rafał 22.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam silnik alh 90km, zakupiłem go jak miał 260000km a teraz widnieje wartość 422400km i silnik chodzi cały czas bez remontów i większych napraw/awarii - raz tylko padł oring w pompie i ciekło paliwo (przebieg 419000) oring wymieniony na nowy (praca w serwisie 10minut koszt 40zł więc awaria drobna). Silnik wykazuje zużycie tylko zimą trochę ciężko odpala - winie wtryski i pompę chyba trzeba będzie się tym zająć. Po za tym spalanie średnie oscyluje w granicach 6, pomimo wieku i przebiegu na autostradach cały czas jeździ 180km/h bez problemów. Turbina, wtryski, dwumasa od nowości w aucie bez napraw. Silnik niezniszczalny, wystarczająco dynamiczny oszczędny i tani w utrzymaniu. Na chwilę obecną jedynie wymiana oleju i paliwo to są koszty związane z silnikiem. Stara szkoła silników = trwałość."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf IV Variant
Alojzy 01.04.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Passat 3BG
sławek 25.03.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"spalanie w trasie 4,3 średnie 5,o dynamiczna jazda i kręcenie do końca wtedy spali 6,2 polecam jak macie okazje to nie bać wersji 130 km [że niby za bardzo wyżyłowana ] "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: ibiza 1.9 tdi 110 km 2001r
Sławomir 04.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: vw passat b5 fl
pyraZ 10.02.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik jest dość trwały i mało pali. Jeśli będzie użytkowany głównie w mieście to przy około 200tyś będzie do wymiany dwumasa i turbina. Ja zamknąłem się w 2300zł za wymianę sprzęgła, dwumasy i regeneracje turbiny ze zmienną geometrią. W autach które dużo jeżdżą na trasach, turbo ( trzeba pamiętać o jego chłodzeniu po trasie) i dwu-masa mniej się zużywa. Silnik w mieście spala około 7l (poznań), jazda z prędkością 130km/h to około 5.5l, spokojna jazda w trasie około 4.5l, ogólnie średnie spalanie na codzień wynosi u mnie 5.5 do 6l."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Golf IV 01 1.9 ATD 101KM
konrad 18.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik 1.9 Tdi 110KM z pompą rotacyjną bardzo trwały i tani w serwisie, duża ilość zamienników na rynku. Przyzwoite spalanie. Droga wymiana rozrządu około 1 tyś zł. Przyśpieszenie średnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Audi a6 2002 r
jaro 27.09.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"1.9 tdi 90 ps bardzo polecam silnik tani w eksplatacji , tanie czesci małe spalanie. mój sharan ma przejechanie orginalnie 260 ntys. km ciągne nim lawete i jestem prze zadowolony . jedyny problem to turbina ale padła mi przy przebiegu 220 tys. km takze nie jest tak zle .. !!!! pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: sharan
Jarecki 13.09.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Golf

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 DCi 101KM25.09.2017

Silnik mam w Scenicu z 2005 rok przebieg 210 tys przy 180 tys padły wtryski kupiłem używki siadły i jazda dalej.Silnik ładnie chod

Polecam

8.00

Silnik 2.0 HDI 136KM25.09.2017

Wbrew opinia , ten silnik nie jest ani super trwały, ani tym bardziej dynamiczny , oszczednosc tez nie jest jego mocna stroną. Po 280

Odradzam

9.00

Silnik 1.6 HDI 112KM FAP25.09.2017

120 000 km narazie zero problemów. Olej wymieniam co ok między 10 000 a 15 000.Troszkę za słaby na miasto dla mego 3008, ale na aut

Polecam

8.64

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów