Silnik 1.9 TDI PDWyświetleń: 119161

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI PD

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z poźniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 105 KM 115KM 130KM

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w mocniejszych wersjach

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w innych modelach

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 611

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 128
Średnia (głosów 41):
(8.37)
Trwałość
 8.63/10
Utrzymanie
 8.34/10
Dynamika
 8.12/10

Głosy według opinii:

374

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldek 14.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Sam mam TDI wersja na pompie rotacyjnej i to jest bardzo dobry silnik. Problem jest w tym że 1,9 TDI było wiele wersji i naprawdę dobre są tylko te na pompach wtryskowych VP( stare modele przed 2003r )Późniejsze są już problematyczne i można się mocno rozczarować po zakupie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Seat
Adam 13.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"ARL a żaden inny. osiągi na poziomie nieco ponad 7 sek. moze konkurowac z limuzynami trzy litrowymi, nie jednemu gały wychodzą jak wącha mój czarny dym. a przy tym spalanie na poziomie 5 litrow na trasie. silniki które mają ponad 200 koni nie dają rady mojemu silnikowi ARL. dziękuje bardzo, zdecydowanie POLECAM!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ARL 150 KM
Kuba 28.06.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Skoda Octavia I 2001
Paweł 15.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Nie ma prostszego w obsłudze silnika. Odrobina wiedzy plus walizka dobrych kluczy i o mechanikach można zapomnieć. Wprawna diagnostyka pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Silnik wzdłuż czyli rozrząd to sama przyjemność. Koszt remontu (panewki, pierścienie, głowica i uszczelki) tańsze niż komplet pompowtrysków i silnik starczy lekko na kolejne 400 000 km lub więcej. No i zwiększanie mocy w przyzwoitej cenie. Tylko Diesla trzeba znać i umieć nim jeździć a nigdy nie zawiedzie!!! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi 80 B4 1.9 TDi 1Z Pierburg osprzęt
krzysiek 10.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam seata ibize 2000r silnik 1,9tdi 90 km ALH,sprowadzilem z austri,ksiazka od zera do 241 tys()kupiony w tamtym roku,zero awari jakiejkolwiek,wymienilem tylko rozrz i dobre filtry wstawilem i samochod jezdzi jakby mial iewiele przejechane,nawet nie zakopci na czarno gdy jest zimny i zastany,jak dla mnie dynamiczny,na utostraach plyne,nie mozna powiedziec ze jest wolny itp,a spalanie na poziomie 5 litrow do 6 w miescie a trasa 4.jestem zdumiony ta jednostka i polecam baardzo,dobrze dbany z pewnoscia bedzie sluzyl do pol miliona km.dla mnie rewelka;)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: seat ibiza 2fl 2000r 1,9 tdi 90 km alh
Hubert 08.06.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: audi 80 b4 1994 , 267 00 tys km
19.05.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"mam 1.9 TDI 90KM ALH 240tyś przebiegu i żadnych problemów, kolega około 300tys i to samo; regularna wymiana oleju+filtr - to wszystko jesli chodzi o wydatki"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: VW Golf 2003 1.9 TDI 90 KM 240 tyś
11.05.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"Miałem Leona 1,9 110 konna wersja - kod silnika AHL - przygody - oberwany blok silnika przy wjechaniu w zapadniętą studzienkę - wyrwany blok na szpilce przy poduszce. Ponoć się zdarzało - późniejsze konstrukcje np asz miały już dodatkowe wzmocnienia na odlewie i to się nie zdarzało . W efekcie była wymiana na używany inny blok - nikt nie dawał gwarancji że spaw będzie trzymał . Poza tym "kosmosem" z silnikiem nie było problemów (nawet po przekładce) . Awarie trapiły skrzynkę (synchronizator i łożyska) oraz wieczne wymiany czujnika położenia stopu . Ale silnik poza jedną wtopą :) - ok ."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Seat Leon 1.9 TDi 110/KM
05.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"u mnie 322tkm i wciąż rośnie, silnik 1.9tdi 90KM 1995r. (Audi A4), przelatałem nim 100tkm i jak narazie bez problemów - odgłos silnika kojarzy się z ciągnikiem ale bezawaryjność jest ogromnym plusem, o siągach myślę że nie warto pisać ;) Następna też A4 1.9TDi ----ONLY AUDI---- Pozdrawiam i zachęcam wszystkich do kupna aut z tym silnikiem:)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Audi A4 1.9 tdi 90 KM przeb 322 tyś
28.04.2013
Średnia:
(7.33)
Tak
"tdi 90km w b5 przebieg ponad 310 tkm rocznik 2000, auto od nowości w rodzinie, praktycznie zero awarii poza końcówkami wtrysków które zaczęły lać, egr i przepływomierze m. dynamika może nie powala ale przynajmniej auto nie stoi co kilka miesięcy na warsztacie a i o jakość paliwa specjalnie bać się nie trzeba, o tym silniku mam bardzo dobrą opinię i mogę każdemu go polecić tyle tylko że trzeba wybierać z głową, silniki typu jtd, cdi hdi itd są lata świetlne na tdi, szkoda że wycofano je z produkcji."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: VW Passat B5 1.9 TDI 90 KM /2000 r/ 310 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.4 D4D21.06.2017

Czytając opinie użytkowników aut z tym silnikiem utwierdzam się w swoim wyborze. Moje auto to Auris I z 2009r, którym jeżdżę

Polecam

7.78

Silnik 2.2 HDI19.06.2017

Świetny silnik. Mocny, elastyczny baaaaardzo ekonomiczny. Zdarzyło mi się, że jechałem z Warszawy na Węgry. Podczas całej drogi

Polecam

7.90

Silnik 1.8 TDCI 100 115KM18.06.2017

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 prze

Polecam

8.29

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.