Silnik 2.0 TDI PD 136/140KMWyświetleń: 119585

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM

Silniki 2.0 TDI o mocy 136KM/140KM miał swój debiut w roku 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie był wdrażany pod maski Audi,Seat,Skoda innych modeli VW oraz w markach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.Lecz trzeba pamiętać że pojazdy z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch/Siemens

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

_____________________________________________________________

 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:

....................................................................................................

 2.0 TDI PD 8V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM - kod silnika AZV, BMA /lata produkcji 2003-2008

 2.0 TDI  PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008

..............................................................................................................................

 2.0 TDI PD 16V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM -kod silnika BGW, BHW/ lata produkcji 2003-2005

 2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010

....................................................................................................

2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 453

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 122
Średnia (głosów 32):
(6.92)
Trwałość
 6.63/10
Utrzymanie
 6.38/10
Dynamika
 7.75/10

Głosy według opinii:

2111

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hubert 09.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału korbowego, lekko przycinające się sterowanie zmienną geometrią. Dwie spalone świece żarowe. Koszt naprawy 600 zł z częściami i robocizną. 100 % polecam tylko nie rzęcha z połową tego co faktycznie na liczniku. Pewne i zadbane auto to prawdziwy wół roboczy. Nie sprawiający najmniejszych problemów. Auto dość małe i lekkie auto ciągnie dobrze jak na tę moc."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 2,0 TDI BKD 140 KM Rok / Przebieg: 2008/240000 Śr. spalanie: 6.4
Piotrek 10.11.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód Audi A6C6 prowadzi się rewelacyjnie. Silnik oszczędny spalanie 5.5l trasa 7l miasto. Polecam."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Audi A6C6/140KM Rok / Przebieg: 2008/230000 Śr. spalanie: 6.1
Zenon 05.03.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Naprawy:75ooo-wym.chłodnicy recylkulacji spalin i turbosprężarki,79800-wymiana głowicy,227000-wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, 232000-wymiana sprężn i tulei przedniego zawieszenia oraz teleskopów tył,253000-regeneracja turbosprężarki"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: BKD103KW+czip Rok / Przebieg: 2007/318000 Śr. spalanie: 5.1trasa/7.6miasto
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(5.67)
Tak
"posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V/170KM Rok / Przebieg: 2003/160tys km Śr. spalanie: 7L/100km
Jarek 19.06.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Od nowosci posiadalem b6 z 2006 roku żadnych problemow z silnikim w zawieszeniu przy dynamiczej jezdzie tylko po 150k skrzypialy gumy wachaczy. Po przebiegu 230k zaczał mocno rdzewiec przy listwach i został sprzedany. Z powodu b.duzej ceny b8 Kupiłem ponownie passata b7 2013 i jestem zadowolony."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Passat 2.0 tdi Rok / Przebieg: 229000 Śr. spalanie: 7
Kamil 05.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V 184KM Rok / Przebieg: 2005/185000 Śr. spalanie: 6.3
Maciej 27.04.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Totalny złom nie polecam , Auto ciągle stoi u mechanika w sumie najwięcej u mechaników Audi , WV i BMW "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: A6 / 140 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 7
Edek 18.03.2016
Średnia:
(2.00)
Nie
"mam ten silnik w audi a3 i apsolutnie go nie polecam od kiedy go mam nic tylko stoi u mechanika naj więkrzą jego wadą jest napinacz rozrzadu śruba pęka rozrząd spada i i rozwala wszystko w głowicy a na dodatek wałek rozrządu się zaciera turbina siada dwumas to samo totalna kicha"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 7.5/100
22.01.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"Panowie, żenada jak czytam wszystkie opinie, to co któraś się powtarza, niby inny model samochodu ale te same kleiste teksty wychwalają klamota pod niebiosa. Jeśli szwaby płacą za klepanie pozytywów to musi być naprawdę kicha a nie motor. Ja posiadam 1.9 AFN, najlepszy z najlepszych, ale co z tego jeśli mój B5FL z 05 roku cały gnije. k... mać czy można jeszcze coś dobrego dzisiaj w dieslu kupić. Obawiam się że już nic bezawaryjnego:("
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Jacek. 24.11.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Posiadam Mitsubishi Grandis 2.0 TDI 140km. Samochod idealny dla rodziny ,silnik dynamiczny.Jedyny Problem to FILTER czastek stalych koszt(9.600zl. netto) nie ma zamiennikow. Po zatym Auto pierwsza Liga.AAA bym zapomnial ten silnik troge glosno pracuje ale jak to dizel. Jak wspominalem na poczatku to jest Mitsubishi przy jakich kolwiek naprawach trzeba sie trzymac za kieszen,ale Auto odwdziecza sie fajna elastyczna,komfortowa jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mits.Grandis.140km Rok / Przebieg: 2008/240.000 Śr. spalanie: 8l
<<<1234>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi16.12.2017

Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może kto

Polecam

8.45

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.