Silnik 2.0 TDIWyświetleń: 124086

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 2.0 TDI

Silniki 2.0 TDI występował w kilku odmianach  mocy 136KM/140KM/163KM oraz 170KM a debiut przypadł na rok 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie miał szerokie zastosowanie w modelach Audi Grupy VW Seat,Skoda jak również samochodach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego,pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.W 2007 roku do produkcji weszły silniki wyposażone w układ wtryskowy Common Rail co było już standardem w nowoczesnych dieslach.Przede wszystkim normy spalin zostały wyśrubowane i starsze rozwiązani jak w przypadku pompowtryskiwaczy ich nie spełniały.Kultura pracy jednostki poprawiła się zdecydowanie ale trzeba pamiętać że układ wtryskowy już nie był tak trwały jak w modelach z poprzednich lat.Dodatkowo aby spełnić najpierw normy spalin Euro 4 od 2007 roku do 2010 silnik występował z filtrem cząstek stałych( nie wszystkie modele posiadały).Po 2010 roku normy spalin Euro5/ DPF był montowany seryjnie i to on przysparzał najwięcej problemów użytkownikom.Również osprzęt jest mniej trwalszy i droższy w ewentualnych naprawach..Problemy z którymi borykały się jednostki z pierwszych lat produkcji w większości zostały wyeliminowane.Natomiast   trzeba pamiętać że pojazdy z przed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw.Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch/Siemens

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

_____________________________________________________________

 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:

....................................................................................................

 2.0 TDI PD 8V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM - kod silnika AZV, BMA /lata produkcji 2003-2008

 2.0 TDI  PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008

..............................................................................................................................

 2.0 TDI PD 16V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM -kod silnika BGW, BHW/ lata produkcji 2003-2005

 2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010

....................................................................................................

2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 462

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 131
Średnia (głosów 33):
(6.71)
Trwałość
 6.42/10
Utrzymanie
 6.18/10
Dynamika
 7.52/10

Głosy według opinii:

2211

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek. 24.11.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Posiadam Mitsubishi Grandis 2.0 TDI 140km. Samochod idealny dla rodziny ,silnik dynamiczny.Jedyny Problem to FILTER czastek stalych koszt(9.600zl. netto) nie ma zamiennikow. Po zatym Auto pierwsza Liga.AAA bym zapomnial ten silnik troge glosno pracuje ale jak to dizel. Jak wspominalem na poczatku to jest Mitsubishi przy jakich kolwiek naprawach trzeba sie trzymac za kieszen,ale Auto odwdziecza sie fajna elastyczna,komfortowa jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mits.Grandis.140km Rok / Przebieg: 2008/240.000 Śr. spalanie: 8l
PETER 08.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"MA SAMOCHODÓW IDEALNYCH, WYGODNY AUTO, KOMFORT, DOBRE OSIĄGI I SILNIK. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AUDI A4 B7 2.0 TDI Rok / Przebieg: 2005 R / 195000 Śr. spalanie: 5.7
Grzegorz 20.08.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Skoda superb 2010 170KM DSG CFGB 82000km. Silnik dynamiczny,przyspiesza dobrze.Wadą można nazwać wyczuwalną tzw.turbodziurę (zawsze miałem auta z silnikami benzynowymi i trochę mi to przeszkadza).Jedynym problemem jaki do tej pory wystąpił to awaria turbosprężarki (wyciek oleju).Spalanie jak na tak duże auto super (poza miastem można zejść nawet do 4.5l).Zawieszenie świetrnie tłumi nierówności jak dotąd jeszcze nic nie siadło."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: skoda superb 170KM Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 6.0
Robert 26.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jeżdżę autem od 5 lat i po części zgodzę się z opisanymi usterkami. Przy 150 tys. miałem problem z głowicą ale po zrobieniu nie miałem żadnych problemów z tym autem. Dwómas poleciał koło 270 tys. ale była to jak dla mnie naturalna rzecz że trzeba ją zrobić po tylu tysiącach km. Turbina - raz na jakiś czas trzeba ja przeczyścić i jest jak nowa na kolejne tysiące km. Plusy ?? idealne zawieszenie (chodź twarde), idealne prowadzenie auta, wysoka kultura pracy silnika jak i skrzyni. Bardzo dobre wytłumienie w środku. Wysokiej jakości materiały. Zero rdzy !! Na trasie potrafiłem zejść poniżej 5 l/100. Zero korozji pod spodem po 12 latach auta. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A3 BKD - 140 KM Rok / Przebieg: 280 000.00 Śr. spalanie: 6
Karolek 16.03.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przebieg 80 tys. Rocznik 2009. Na razie spokojnie. Bierze olej co 5 tys. muszę dolać ćwiartkę. Spalanie miasto 8/9. Trasa można i 5 ale na autostradzie przy 170 pali fantastyczne 8 l. Sprinterem na światłach nie jest ale ta elastyczność , wyjazd na wakacje to jego żywioł."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Seat EXEO tdi 149 pdf Rok / Przebieg: 80 tys Śr. spalanie: 7
piotr 01.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: seat exeo 2.0 cr tdi
Marek 21.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A4 B8 2.0 TDI 163KM 2012r 128tys
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"silnik o ozn. BMN inny napęd pompy olejowej (bezpieczny) super silnik! poza wymianą pompek przez akcje VW nic się nie dzieje. Mega frajda z jazdy niskie spalanie trasa 6,4 miasto 8,4. Cichy i mega zrywny. Super auto na wypady rodzinne. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Touran 2006 170KM/350NM DSG
Waldi 10.02.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"same plusy,niskie spalanie wystarczająca moc dobra dynamika,i po za serwisem żadnych wydatków,Awaryjność zerowa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A 6 2.0 177KM 2011r 145ty
Arkadiusz 02.02.2015
Średnia:
(7.00)
Nie
"Przez 4 lata eksploatacji autka z tym silnikiem (2.0 TDI 16v 140KM BKP) 2 razy brałem lawetę. Najpierw pompa paliwa przy 90tys, a potem pompo wtryski przy 110tys. Dodatkowo silnik bierze sporo oleju, będzie średnio 1 litr na 4tys km. Na szczęście to autko nie ma DPF'u, co jest niewątpliwą zaletą. Poza tym silnik jest dynamiczny i stosunkowo ekonomiczny (na trasie). Passata serdecznie polecam, 2.0 TDI BKP już nie koniecznie..."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: VW Passat 2.0TDI (2006) 155 000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 BlueHDI 120KM21.02.2018

Silnik bardzo fajny, dynamicznym w c4 Grand picasso przy dynamicznej i dość szybkiej jeździe pali do 7 litrów. Bardzo zadowolony je

Polecam

10.00

Silnik 2.0dCi 90/115KM19.02.2018

Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Polecam

8.00

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM18.02.2018

Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupe

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.