Silnik 2.0 TDI PD EA188 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 138397

TDI
Silnik 2.0 TDI PD EA188

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch/Siemens

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

_____________________________________________________________

 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:

....................................................................................................

 2.0 TDI PD 8V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM - kod silnika AZV, BMA /lata produkcji 2003-2008

 2.0 TDI  PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008

..............................................................................................................................

 2.0 TDI PD 16V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM -kod silnika BGW, BHW/ lata produkcji 2003-2005

 2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010

....................................................................................................

2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 TDI występował w kilku odmianach  mocy 136KM/140KM/163KM oraz 170KM a debiut przypadł na rok 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie miał szerokie zastosowanie w modelach Audi Grupy VW Seat,Skoda jak również samochodach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego,pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.W 2007 roku do produkcji weszły silniki wyposażone w układ wtryskowy Common Rail co było już standardem w nowoczesnych dieslach.Przede wszystkim normy spalin zostały wyśrubowane i starsze rozwiązani jak w przypadku pompowtryskiwaczy ich nie spełniały.Kultura pracy jednostki poprawiła się zdecydowanie ale trzeba pamiętać że układ wtryskowy już nie był tak trwały jak w modelach z poprzednich lat.Dodatkowo aby spełnić najpierw normy spalin Euro 4 od 2007 roku do 2010 silnik występował z filtrem cząstek stałych( nie wszystkie modele posiadały).Po 2010 roku normy spalin Euro5/ DPF był montowany seryjnie i to on przysparzał najwięcej problemów użytkownikom.Również osprzęt jest mniej trwalszy i droższy w ewentualnych naprawach..Problemy z którymi borykały się jednostki z pierwszych lat produkcji w większości zostały wyeliminowane.Natomiast   trzeba pamiętać że pojazdy z przed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw.Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 488

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 132
Średnia (głosów 33):
(6.71)
Trwałość
 6.42/10
Utrzymanie
 6.18/10
Dynamika
 7.52/10

Głosy według opinii:

2211

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarek 19.06.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Od nowosci posiadalem b6 z 2006 roku żadnych problemow z silnikim w zawieszeniu przy dynamiczej jezdzie tylko po 150k skrzypialy gumy wachaczy. Po przebiegu 230k zaczał mocno rdzewiec przy listwach i został sprzedany. Z powodu b.duzej ceny b8 Kupiłem ponownie passata b7 2013 i jestem zadowolony."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Passat 2.0 tdi Rok / Przebieg: 229000 Śr. spalanie: 7
Kamil 05.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V 184KM Rok / Przebieg: 2005/185000 Śr. spalanie: 6.3
Maciej 27.04.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Totalny złom nie polecam , Auto ciągle stoi u mechanika w sumie najwięcej u mechaników Audi , WV i BMW "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: A6 / 140 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 7
Edek 18.03.2016
Średnia:
(2.00)
Nie
"mam ten silnik w audi a3 i apsolutnie go nie polecam od kiedy go mam nic tylko stoi u mechanika naj więkrzą jego wadą jest napinacz rozrzadu śruba pęka rozrząd spada i i rozwala wszystko w głowicy a na dodatek wałek rozrządu się zaciera turbina siada dwumas to samo totalna kicha"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 7.5/100
22.01.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"Panowie, żenada jak czytam wszystkie opinie, to co któraś się powtarza, niby inny model samochodu ale te same kleiste teksty wychwalają klamota pod niebiosa. Jeśli szwaby płacą za klepanie pozytywów to musi być naprawdę kicha a nie motor. Ja posiadam 1.9 AFN, najlepszy z najlepszych, ale co z tego jeśli mój B5FL z 05 roku cały gnije. k... mać czy można jeszcze coś dobrego dzisiaj w dieslu kupić. Obawiam się że już nic bezawaryjnego:("
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2003)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD 115KM (AJM/AUY/BVK)15.11.2018

Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było z

Polecam

9.24

Silnik 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)15.11.2018

Octavia 2 FL 1.6 TDI CAYC chip zrobiony na 157 koni. na chipie zrobione ponad 70000 kilometrow przez rok i 2 miesiace. Najlepszy silni

Polecam

8.01

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.