Silnik 2.0 TDIWyświetleń: 100167

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 2.0 TDI

Silniki 2.0 TDI miał swój debiut w roku 2003 i występuje w samochodach marki Audi, Volkswagen, Seat, Skoda a w późniejszym czasie w markach Mitsubishi,Jeep oraz Dodge. W zależności od modelu posiadają moc 110KM,115KM,120KM,136KM,140KM,143KM,150KM,170KM,177KM. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 zostały zastąpione pełnym Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach 8 i 16 zaworowych o różnych mocach ,liczba wersji jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one przede wszystkim turbosprężarki o zmiennej geometrii,koła dwumasowego  masowego, ,problemów z rozrządem oraz pęknięć głowicy.Najbardziej popularne na rynku są modele z pompowtryskiwaczami w wersjach 136KM i140KM są dość dynamiczne i mało palą a co ważne nie posiadają DPF-u (nie wszystkie modele). Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Firma VW po roku 2006 wiele mankamentów wyeliminowała przez co silnik 2.0TDI nie jest tak awaryjny , lecz pojazdy z tą jednostką z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: Bezpośredni -PD/po 2007r CR

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak. w niektórych modelach BRAK DPF !!!

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch/Siemens / po 2007r CR Pizoelektryczne-nienaprawialne

Info Serwis

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 396

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 97
Średnia (głosów 30):
(6.82)
Trwałość
 6.53/10
Utrzymanie
 6.23/10
Dynamika
 7.7/10

Głosy według opinii:

1911

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zenon 05.03.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Naprawy:75ooo-wym.chłodnicy recylkulacji spalin i turbosprężarki,79800-wymiana głowicy,227000-wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, 232000-wymiana sprężn i tulei przedniego zawieszenia oraz teleskopów tył,253000-regeneracja turbosprężarki"
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: BKD103KW+czip Rok / Przebieg: 2007/318000 Śr. spalanie: 5.1trasa/7.6miasto
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(5.67)
Tak
"posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V/170KM Rok / Przebieg: 2003/160tys km Śr. spalanie: 7L/100km
Jarek 19.06.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Od nowosci posiadalem b6 z 2006 roku żadnych problemow z silnikim w zawieszeniu przy dynamiczej jezdzie tylko po 150k skrzypialy gumy wachaczy. Po przebiegu 230k zaczał mocno rdzewiec przy listwach i został sprzedany. Z powodu b.duzej ceny b8 Kupiłem ponownie passata b7 2013 i jestem zadowolony."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Passat 2.0 tdi Rok / Przebieg: 229000 Śr. spalanie: 7
Kamil 05.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V 184KM Rok / Przebieg: 2005/185000 Śr. spalanie: 6.3
Maciej 27.04.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"Totalny złom nie polecam , Auto ciągle stoi u mechanika w sumie najwięcej u mechaników Audi , WV i BMW "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: A6 / 140 Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 7
Edek 18.03.2016
Średnia:
(2.00)
Nie
"mam ten silnik w audi a3 i apsolutnie go nie polecam od kiedy go mam nic tylko stoi u mechanika naj więkrzą jego wadą jest napinacz rozrzadu śruba pęka rozrząd spada i i rozwala wszystko w głowicy a na dodatek wałek rozrządu się zaciera turbina siada dwumas to samo totalna kicha"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 7.5/100
22.01.2016
Średnia:
(2.33)
Nie
"Panowie, żenada jak czytam wszystkie opinie, to co któraś się powtarza, niby inny model samochodu ale te same kleiste teksty wychwalają klamota pod niebiosa. Jeśli szwaby płacą za klepanie pozytywów to musi być naprawdę kicha a nie motor. Ja posiadam 1.9 AFN, najlepszy z najlepszych, ale co z tego jeśli mój B5FL z 05 roku cały gnije. k... mać czy można jeszcze coś dobrego dzisiaj w dieslu kupić. Obawiam się że już nic bezawaryjnego:("
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Jacek. 24.11.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
"Posiadam Mitsubishi Grandis 2.0 TDI 140km. Samochod idealny dla rodziny ,silnik dynamiczny.Jedyny Problem to FILTER czastek stalych koszt(9.600zl. netto) nie ma zamiennikow. Po zatym Auto pierwsza Liga.AAA bym zapomnial ten silnik troge glosno pracuje ale jak to dizel. Jak wspominalem na poczatku to jest Mitsubishi przy jakich kolwiek naprawach trzeba sie trzymac za kieszen,ale Auto odwdziecza sie fajna elastyczna,komfortowa jazda. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Mits.Grandis.140km Rok / Przebieg: 2008/240.000 Śr. spalanie: 8l
PETER 08.09.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
"MA SAMOCHODÓW IDEALNYCH, WYGODNY AUTO, KOMFORT, DOBRE OSIĄGI I SILNIK. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: AUDI A4 B7 2.0 TDI Rok / Przebieg: 2005 R / 195000 Śr. spalanie: 5.7
Grzegorz 20.08.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Skoda superb 2010 170KM DSG CFGB 82000km. Silnik dynamiczny,przyspiesza dobrze.Wadą można nazwać wyczuwalną tzw.turbodziurę (zawsze miałem auta z silnikami benzynowymi i trochę mi to przeszkadza).Jedynym problemem jaki do tej pory wystąpił to awaria turbosprężarki (wyciek oleju).Spalanie jak na tak duże auto super (poza miastem można zejść nawet do 4.5l).Zawieszenie świetrnie tłumi nierówności jak dotąd jeszcze nic nie siadło."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: skoda superb 170KM Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 6.0
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS23.04.2017

Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast m

Polecam

6.17

Silnik 1.9 TDI PD21.04.2017

Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w

Polecam

8.37

Silnik 1.8 DID MIVEC21.04.2017

Jak dla mnie silnik godny polecenia ale uwaga jeżdże tylko trasy w dzisiejszych czasach tak powinno się użytkować diesle.Samochód

Polecam

9.62

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.