Silnik 2.5 TDI V6Wyświetleń: 32407

Silników używa:

TDI
Silnik 2.5 TDI V6

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 8.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Auta z tym silnikiem mogą być bardzo kosztowne w naprawie warto dokładnie sprawdzić stan techniczny oraz przebieg !!!

Poważne awarie !!!

pompa wtryskowa VP44 - regeneracja to 1000zł - 2500zł

wadliwe elementy rozrządu -ścierające się wałki ,hydropopychacze ,zawory,podkładki zaworów -bardzo drogi koszt naprawy -7000zł

awarie turbosprężarki koszt 3000zł

wymiana rozrządu- dwa paski,  klinowe, rolki, napinacz, pompa +robocizna to 3000zł


 Odmiany 2.5 TDIV6

2.5 TDI V6 -150KM odmiany AFB i AKN 1997-2002r-wersje bardzo awaryjne !!!
2.5 TDI V6 -155KM 163KM AYM i BFC 2000-2001 r- poprawa awaryjności
2.5 TDI V6 -163KM 180KM BCZ i BAU od 2005r - mała awaryjność !!!
2.5 TDI V6 - po 2005r spełnia  normy Euro3 i Euro4
Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI V6 pierwszy raz pojawił się w Audi A6 C5 w roku 1997 i miał zastosowanie  w samochodach marki Audi,Volkswagen oraz Skoda.W zależności od modelu posiadał moc 160KM,165KM,174KM,180KM. Silnik 2.5TDI V6 nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000z ł!! )   awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany )oraz stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2005 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością.Omawiając silnik 2.5TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tyś.złotych.

Zalety:
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie wałków rozrządu
awarie pompy wtryskowej
wysoki koszt wymiany rozrządu
bardzo drogi serwis i części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 137

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 21):
(6.9)
Trwałość
 7.05/10
Utrzymanie
 5.71/10
Dynamika
 7.95/10

Głosy według opinii:

147

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateusz 12.05.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"A4 B7 BDG 163KM. Od 5 lat w jednych rękach. Zrobione około 120tyś km. Na chwilę obecną oprócz regeneracji alternatora bez żadnej poważnej awarii. Przebieg nieznany (autokomis, brak dokumentacji serwisu auta). Moim zdaniem silnik godny polecenia"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A4 B7/ 163KM Rok / Przebieg: 2005/278tyś* Śr. spalanie: 8
Artur 11.03.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"Od prawie dwóch lat jestem w posiadaniu A4 B6 2.5 Tdi BFC Silnik wg mnie jest godny polecenia codziennie dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę przez prawie dwa lata zrobiłem tym autem ogólnie 50 tyś km bez żadnej awarii, używam olej Motul 5W-40, wymieniam go co 10 000 km silnik pracuje cicho i bezproblemowo, spalanie w trybie mieszanym to ok 8 l /100km trasa to 6l - 7l/100km, miasto 10l/100km. Jeżeli chodzi o dynamikę... Wyścigówka to nie jest ale tragedii nie ma jak trzeba wyprzedzić to spokojnie daję sobie radę. Ogólnie w aucie na minus to drogie części tzn elementy zawieszenia, rozrząd itp Ludzie Każdy silnik w aucie każdej marki będzie do niczego jeśli ktoś nie dba i poprostu tylko wsiada i jedzie. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: A4 B6 /163KM Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 8
Radek 06.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik nr BDG 163 KM - bez żadnych problemów, przebieg 355000, olej castrol 5w/40 wymiana co 20000. Regeneracja jedynie alternatora i rozrusznika - profilaktycznie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: a6c5 silnik BDG Rok / Przebieg: 2004/350000 Śr. spalanie: 8.7
Albert 01.01.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ja posiadam Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 v6 163 KM, olej PEŁNY SYNTETYK 5W40 żadnych dolewek miedzy wymianami. Silnik nigdy nie robiony jeszcze na orginalnych częściach, wadą w moim autku są czujniki. Dwa razy wymieniany temperatury chłodzenia i raz ciśnienia oleju. Koszt każdego czujnika 50 zł. Problemem jest też nieszczelność pompy wtryskowej, niewiele fachowców się chce podjąć uszczelnienia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Audi A6 C5 Rok / Przebieg: 2003/ 300000 Śr. spalanie: 8.5
Jacek 25.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu co 60tys. Używany glownie do jazdy miejskiej spalanie śr. 10,5 samo miasto ok.13,5 trasa 9l. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: A6 Quattro Tiptronic BAU Rok / Przebieg: 2004/310000km Śr. spalanie: 10l

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 106KM20.07.2018

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest

Polecam

8.94

Silnik 2.0 MZR-CD 121KM ('02-'07)20.07.2018

Mazda 6 z 2005 z DPF(bez problemu), przebieg 211 tys. po 160 regeneracja turbiny spowodowana wyciekiem oleju, po 180 podkładki pod wtr

Polecam

9.33

Silnik 1.9 CDTI 150KM Z19DTH19.07.2018

Silnik bardzo fajny, dynamiczny z niewielkim spalaniem. Zaraz po zakupie usunalem klapy wirowe, zaslepilem EGR oraz wycialem DPF. Przy

Polecam

8.09

Silnik 2.0 TDI 170KM CR/DPF17.07.2018

Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v po

Polecam

8.62

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.