Silnik 2.5 V6 TDI 24V - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 36202

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TDI V6 pierwszy raz pojawił się w Audi A6 C5 w roku 1997 i miał zastosowanie  w samochodach marki Audi,Volkswagen oraz Skoda.W zależności od modelu posiadał moc 160KM,165KM,174KM,180KM. Silnik 2.5TDI V6 nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000z ł!! )   awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany )oraz stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa.Do najmniej awaryjnych odmian trzeba zaliczyć wersję 160KM która weszła do produkcji w 2004 roku.Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej udaną która pokonuje przebiegi ponad 500 tys/km bez poważniejszych napraw.Jednak trzeba pamiętać że wymiany części czy naprawy wszelkich usterek są bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2005 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością.Omawiając silnik 2.5TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tyś.złotych.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
przyzwoita kultura pracy
dostępność częsci

Wady:
awarie wałków rozrządu
awarie pompy wtryskowej
wysoki koszt wymiany rozrządu
bardzo drogi serwis i części

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Auta z tym silnikiem mogą być bardzo kosztowne w naprawie warto dokładnie sprawdzić stan techniczny oraz przebieg !!!

Poważne awarie !!!

pompa wtryskowa VP44 - regeneracja to 1000zł - 2500zł

wadliwe elementy rozrządu -ścierające się wałki ,hydropopychacze ,zawory,podkładki zaworów -bardzo drogi koszt naprawy -7000zł

awarie turbosprężarki koszt 3000zł

wymiana rozrządu- dwa paski,  klinowe, rolki, napinacz, pompa +robocizna to 3000zł


 Odmiany 2.5 TDIV6

2.5 TDI V6 -150KM AFB i AKN 1997-2000 r-wersje bardzo awaryjne !!!
2.5 TDI V6 -155KM AYM 2000-2001 r- poprawa awaryjności !!!
2.5 TDI V6 -163KM BFC/BCZ/BDG 2004 r -wyeliminowanie większości usterek !!!
2.5 TDI V6 -180KM AKE 1999-2003 duża awaryjność !!!
2.5 TDI V6 -180KM BAU/BDH 2003 niska awaryjność !!! Euro 3 Euro 4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 139

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 21):
(6.9)
Trwałość
 7.05/10
Utrzymanie
 5.71/10
Dynamika
 7.95/10

Głosy według opinii:

147

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateusz 12.05.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"A4 B7 BDG 163KM. Od 5 lat w jednych rękach. Zrobione około 120tyś km. Na chwilę obecną oprócz regeneracji alternatora bez żadnej poważnej awarii. Przebieg nieznany (autokomis, brak dokumentacji serwisu auta). Moim zdaniem silnik godny polecenia"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Audi A4 B7/ 163KM Rocznik / Przebieg: 2005/278tyś* Śr. spalanie: 8
Artur 11.03.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"Od prawie dwóch lat jestem w posiadaniu A4 B6 2.5 Tdi BFC Silnik wg mnie jest godny polecenia codziennie dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę przez prawie dwa lata zrobiłem tym autem ogólnie 50 tyś km bez żadnej awarii, używam olej Motul 5W-40, wymieniam go co 10 000 km silnik pracuje cicho i bezproblemowo, spalanie w trybie mieszanym to ok 8 l /100km trasa to 6l - 7l/100km, miasto 10l/100km. Jeżeli chodzi o dynamikę... Wyścigówka to nie jest ale tragedii nie ma jak trzeba wyprzedzić to spokojnie daję sobie radę. Ogólnie w aucie na minus to drogie części tzn elementy zawieszenia, rozrząd itp Ludzie Każdy silnik w aucie każdej marki będzie do niczego jeśli ktoś nie dba i poprostu tylko wsiada i jedzie. "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: A4 B6 /163KM Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 8
Radek 06.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik nr BDG 163 KM - bez żadnych problemów, przebieg 355000, olej castrol 5w/40 wymiana co 20000. Regeneracja jedynie alternatora i rozrusznika - profilaktycznie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: a6c5 silnik BDG Rocznik / Przebieg: 2004/350000 Śr. spalanie: 8.7
Albert 01.01.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Ja posiadam Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 v6 163 KM, olej PEŁNY SYNTETYK 5W40 żadnych dolewek miedzy wymianami. Silnik nigdy nie robiony jeszcze na orginalnych częściach, wadą w moim autku są czujniki. Dwa razy wymieniany temperatury chłodzenia i raz ciśnienia oleju. Koszt każdego czujnika 50 zł. Problemem jest też nieszczelność pompy wtryskowej, niewiele fachowców się chce podjąć uszczelnienia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Audi A6 C5 Rocznik / Przebieg: 2003/ 300000 Śr. spalanie: 8.5
Jacek 25.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu co 60tys. Używany glownie do jazdy miejskiej spalanie śr. 10,5 samo miasto ok.13,5 trasa 9l. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: A6 Quattro Tiptronic BAU Rocznik / Przebieg: 2004/310000km Śr. spalanie: 10l

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2010)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów