Silnik 2.5 TDI V6Wyświetleń: 23992

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 pierwszy raz pojawił się w Audi A6 C5 w roku 1997 i miał zastosowanie  w samochodach marki Audi,Volkswagen oraz Skoda.W zależności od modelu posiadał moc 160KM,165KM,174KM,180KM. Silnik 2.5TDI V6 nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000z ł!! )   awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany )oraz stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2005 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością.Omawiając silnik 2.5TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tyś.złotych.

Zalety:
bardzo dobra dynamika

Wady:
awarie wałków rozrządu
awarie pompy wtryskowej
wysoki koszt wymiany rozrządu
bardzo drogi serwis i części

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Info Serwis

Auta z tym silnikiem mogą być bardzo kosztowne w naprawie warto dokładnie sprawdzić stan techniczny oraz przebieg !!!

Poważne awarie !!!

pompa wtryskowa VP44 - regeneracja to 1000zł - 2500zł

wadliwe elementy rozrządu -ścierające się wałki ,hydropopychacze ,zawory,podkładki zaworów -bardzo drogi koszt naprawy -7000zł

awarie turbosprężarki koszt 3000zł

wymiana rozrządu- dwa paski,  klinowe, rolki, napinacz, pompa +robocizna to 3000zł


 Odmiany 2.5 TDIV6

2.5 TDI V6 -150KM odmiany AFB i AKN 1997-2002r-wersje bardzo awaryjne !!!
2.5 TDI V6 -155KM 163KM AYM i BFC 2000-2001 r- poprawa awaryjności
2.5 TDI V6 -163KM 180KM BCZ i BAU od 2005r - mała awaryjność !!!
2.5 TDI V6 - po 2005r spełnia  normy Euro3 i Euro4

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 106

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 17):
(6.12)
Trwałość
 6.18/10
Utrzymanie
 5.24/10
Dynamika
 6.94/10

Głosy według opinii:

107

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jacek 25.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik z samej końcówki produkcji. Jeżdżę nim od 10 lat. Wymiana oleju co 15tys - brak dolewek pomiędzy wymianami, w Tiptronicu co 60tys. Używany glownie do jazdy miejskiej spalanie śr. 10,5 samo miasto ok.13,5 trasa 9l. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: A6 Quattro Tiptronic BAU Rok / Przebieg: 2004/310000km Śr. spalanie: 10l
Jurek 20.11.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Przed audi miałem seata toledo2 1,4 75 KM 8 lat jeździłem, byłem drugim właścicielem kupiony w polskim salonie, Karoseria super, układ jezdny tez ale silnik porażka.zamarznieta odma silnik do wymiany, Drugi silnik olej 3 l na 1000km.Audi starsze 2 lata 99 r nawet z tym silnikiem 2,5 tdi bije o głowę seata.Nawet w kosztach paliwa.Audi wbrew pozorom jest łatwym samochodem do naprawy i wdzięcznym należy tylko stosować się do zaleceń serwisu.nie jestem mechanikiem a dużo rzeczy naprawiam sam, wszystko jest na YouTube. A mechanicy to są duże koszty.Wiekszosc z nich nie ma nawet kluczy dynamometrycznych, bo np przy wymianie wachaczy i remoncie silnika to podstawa."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: A4b5 150KM Rok / Przebieg: 312 000 Śr. spalanie: 7l/100km
Tomek 31.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
"Rozumiem że jeżeli ktoś trafi na zajeżdżony silnik (duzo jest takich) to naraża się na ogromne koszty ale jak kupicie zadbany nie skatowany egzemplarz to będziecie cieszyć sie bezawaryjną jazdą jak ja ;-) POLECAM!!!!!!!"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: AYM 155 Rok / Przebieg: 2002 265tyś Śr. spalanie: 7.6
WV 21.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"silnik godny nie poleceni :) "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: 140 Rok / Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 7
31.03.2016
Średnia:
(1.00)
Nie
"... ten silnik to złom "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: A6 / 180km Rok / Przebieg: 2002 / 230 Śr. spalanie: 11
Maciej 12.02.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"ten silnik to kompletny złom i cholernie drogi serwis Nie polecam "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 150 A6 Rok / Przebieg: 350 Śr. spalanie: 11
09.02.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"2.5 V6 audi a6 silnik i samochód to totalne gówno zwłaszcza te audi części strasznie drogie a co do awaryjności to jest bardzo wysoka nie polecam Audi i ich V6 "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: A6/180 Rok / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 12
Kamil 16.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Hmm w sierpniu minie już 3 rok odkąd według autora mam najbardziej wadliwą odmianę tej jednostki, czyli AFB z 98r. Silnik napędza A6 C5 + napęd Quattro i skrzynia manualna 6. Auto mnie cieszy po dzień dzisiejszy :) Mam ogromną frajdę jeżdżąc tym autem, może dlatego że mam 18 lat ? hmm. Wymiana rozrządu - 1500 zł na markowych częściach. Tak to jedynie pozostaje wymieniać olej i filtry ( ja wymieniam co 10 tys full syntentyk ) oraz Verva ON. Auto na dzień dzisiejszy ma przejechane licznikowo 300 tys i obstawiam że jakieś 500 tys już ma za sobą. Jestem zadowolony !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 C5 / 150KM Rok / Przebieg: 1998 / 300 000 km Śr. spalanie: 8l
Maniek 14.09.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
"witam. Autko bardzo wygodne przestronne i jak na 163 konie dynamiczne.Posiadam 4 lata i nie wiem o jakim modelu silnika autor pisze ale napewno nie o tym, który posiadam. Autko kupiłem od kolegi, który sprowadzil go z niemiec w 2006 roku z przebiegiem 143tys km.Do tej pory co kupilem od niego na liczniku bylo 230tys km. Aktualnie na liczniku mam 460tys km a z tego wzgledu ze pracuje za granica i mam 850km od miejsca zamieszkania do pracy. Jezdze co 2 tydz czesto na weekend i samochod spala na autostradzie przy 160 km/h od 7,3 do 7,8 w zaleznosci od ruchu i warunkow na autostradzie. Jezdzac po polsce i troche po miastach nigdy niepokazala mi wiecej niz 8,5l. Paliwa zostaje mi przewaznie mniej wiecej 120-150km.Z silnikiem niemialem żadnych problemów podkreslam ŻADNYCH.Wymieniam olej co 10 tys góra co 12 komplet filtrow zawsze, wymiana rozrzadu co 60tys caly kompletny wychodzi 2 tys zl jedyna bolaczka ale trzeba to trzeba.i paliwo tankowane na stacjach autoryzowanych tylko BP i schel.Pompa wtryskowa oryginalna, wtryski nieruszane walki w idealnym stanie a wiem bo jedyna wymiana w silniku to popychacze poniewaz przy przebiegu 330tys przy odpalaniu na zimnym silniku pojawil sie klekot, ktory po okolo 5 sekundach znikal.Wymienilem popychacze i mam spokuj.Od razu w alternatorze wymienilem caly szczotkotrzymacz byl jeszcze w dobrym stanie. Autko spisuje sie idealnie jestem zadowolony w 100%,poprostu wsiadam i jade robie wymiany regularnie wychodzi mi co poltora miesiaca wymiana oleju. Jedynie teraz zaczelo mi przy ruszaniu szarpac delikatnie sprzeglo ale przy takim przebiegu ma prawo. Zawieszenie mam spokuj poniewaz w sumie auto jezdzi po zachodnich autostradach takze mam spokuj. Niepowiem wymienilem w sumie 4 wahacze i stabilizatory ale w przeciagu 4 lat to i tak malo.Nie sprzedaje poniewaz nigdy niedostane takich pieniedzy co chcem za nia, dlatego jezdze az stanie a wtedy napisze co pierwsze sie wysypalo i przy jakim przebiegu. A ludzie maja taka opinie poniewaz czasy przebiegow z rzedu 180tys 200tys sie juz dawno skonczyly.Auta w niemczech tez maja juz przejechane grubo ponad 300tys nawet podobne jak moj a jak chce sie kupic auto co ma naprawde oryginalny przebieg trzeba zaplacic 2 razy taka cene co wystawione sa auta w internecie a wiadomo jak to jest mowi sie ze sie nie oplaca. Ja sie tylko smieje z tych co kupili okazje i przy wyswietlanym przebiegu na liczniku 196tys wymienia juz wszytko to niech ten ktos sie zastanowi czy oby napewno auto ma ten przebieg. Pozdrawiam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 2,5 TDI 163 KM 2003 rok Kombi
Jarosław 09.09.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Pompa wtryskowa 700zł koło dwumasowe ok1000zł turbosprężarka 680zł Nie wiem skąd autor brał dane... Ceny podałem nowych elementów(zamienników) autor chyba podał ceny od producenta. Przykład, zderzak bmw . Zamiennik 500zł, u producenta 2500 i więcej. Pozdrawiam "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi a4 2,5TDI 150 KM
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.