Popularne na rynku

Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP EA330

56718
Silnik VW 2.5 V6 TDI 24V VEP EA330

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 pierwszy raz pojawił się w Audi A8 D2 w roku 1997 i miał zastosowanie  w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Skoda. W zależności od modelu posiadał moc 150KM, 155KM, 163KM lub 180KM. Silnik 2.5 V6 TDI nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł),   awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany) oraz stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Do najmniej awaryjnych odmian trzeba zaliczyć wersję 163KM, która weszła do produkcji w 2004 roku. Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej udaną i pokonuje przebiegi ponad 500 tys.km bez poważniejszych napraw.


Jednak trzeba pamiętać, że wymiany części czy naprawy wszelkich usterek są bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2004 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

- pompa wtryskowa VP44

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność częsci

Wady

  • awarie wałków rozrządu
  • awarie pompy wtryskowej
  • wysoki koszt wymiany rozrządu
  • bardzo drogi serwis i części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AKN, AFB, AYM, BFC, BCZ, BDG, AKE, BAU, BDH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma VW 505.00, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (6.7)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 8

Najbardziej awaryjna część

4%
24%
40%
4%
10%
18%
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

24.02.2024 malysz
(2.7)
Opinia: gdybyscie słuchali mechanikow i nie kupowali aut tylko ze wzgledu na marke i wyglad to nie mielibyscie powodów do narzekań. NAUCZCIE SIE WRESZCIE , ZE AUTO TRZEBA KUPOWAC Z ''GŁOWA'' I SLUCHAC OPINII DOBRYCH MECHANIKOW
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: BRAK
Wady: same wady
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 154321
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
12.05.2018 Mateusz
(9.0)
Opinia: A4 B7 BDG 163KM. Od 5 lat w jednych rękach. Zrobione około 120tyś km. Na chwilę obecną oprócz regeneracji alternatora bez żadnej poważnej awarii. Przebieg nieznany (autokomis, brak dokumentacji serwisu auta). Moim zdaniem silnik godny polecenia
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Audi A4 B7/ 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005/278tyś*
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
11.03.2018 Artur
(6.7)
Opinia: Od prawie dwóch lat jestem w posiadaniu A4 B6 2.5 Tdi BFC Silnik wg mnie jest godny polecenia codziennie dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę przez prawie dwa lata zrobiłem tym autem ogólnie 50 tyś km bez żadnej awarii,
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: A4 B6 /163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.03.2018 Radek
(7.7)
Opinia: Silnik nr BDG 163 KM - bez żadnych problemów, przebieg 355000, olej castrol 5w/40 wymiana co 20000. Regeneracja jedynie alternatora i rozrusznika - profilaktycznie.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: a6c5 silnik BDG
  • Rocznik / Przebieg: 2004/350000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
01.01.2018 Albert
(8.3)
Opinia: Ja posiadam Audi A6 C5 z silnikiem 2.5 v6 163 KM, olej PEŁNY SYNTETYK 5W40 żadnych dolewek miedzy wymianami. Silnik nigdy nie robiony jeszcze na orginalnych częściach, wadą w moim autku są czujniki. Dwa razy wymieniany temperatury chłodzenia i raz ciśnienia oleju. Koszt
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Audi A6 C5
  • Rocznik / Przebieg: 2003/ 300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam