Popularne na rynku

Silnik VW 2.7 V6 TDI 24V 180KM EA896 BPP

109042
Silnik VW 2.7 V6 TDI 24V 180KM EA896 BPP

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 2.7 V6 TDI 24V z rodziny EA896 o oznaczeniu BPP  wszedł do produkcji w 2004 i miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B7 i A6 C6. Jednostka 6-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.


Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców można usłyszeć głównie dobre komentarze chwalące dynamiczność oraz niskie spalanie (w trasie nawet poniżej 6 litrów). Na korzyść przemawia również montaż łańcucha rozrządu przez co koszty eksploatacji są niższe. Ponadto użytkownicy zwracają uwagę na odpowiednio dobrany olej oraz tankowanie na sprawdzonych stacjach paliwowych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • rozrząd oparty o łańcuch

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • drogi serwis i części
  • wtryskiwacze trudne w regeneracji

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BPP
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40 /LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Uwaga na rozrząd!
Niestety nie jest nie zniszczalny –  zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu.
Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

11%
18%
11%
9%
21%
30%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

21.02.2017 SVG
(8.0)
Opinia: Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale to z powodu ze pan w serwisie zapomniał założyć oringu na przepływomierz ciągnęło syf znaczyła gwizdać, oraz
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: A6 C6/ 163-240
  • Rocznik / Przebieg: 362500
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
05.02.2017 Krzysztof z uk
(9.0)
Opinia: Audi to trwała jakość, jeśli jest zadbany choć w minimalnym stopniu to jest autem godnym polecenia. " JAK DBASZ TAK MASZ " Pozdrawiam
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 180
  • Rocznik / Przebieg: 2008/ 178000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
27.03.2016 Krzysztof
(10.0)
Opinia: Mega wygodny i dynamiczny, klasa sama w sobie v6 tdi 2.7 177km. Naprawdę wystarcza do życia.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A6 c6/ 177 km
  • Rocznik / Przebieg: 2008/102 k mil
Polecam
01.12.2013 Robert
(8.0)
Opinia: Baaaardzo dobra jednostka napędowa z odpowiednią ilością KM. Przyspieszenie i dynamika rewelacyjne, spalanie w stosunku do tak dużej pojemności i sporej liczby KM, w trasie bardzo niskie około 6 litrów miasto trochę gorzej bo już w granicach 9 litrów. Niestety koszta utrzymania są wysokie przekonałem
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6 180 KM
Polecam
18.11.2013 Boczek
(8.3)
Opinia: Silnik 2,7 tdi bardzo dynamiczny, przy tym naprawdę oszczędny w trasie można zejść do poziomu 6 litrów. Brzmi całkiem fajnie bez typowego klekotania tedeików. Szeroki możliwości chip tubingowe. Rozrząd oparty o łańcuch powinien więc praktycznie bezobsługowy, choć może dojść do problemów z napinaczem łańcucha. zdarza
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6
Polecam