Silniki 2.7 TDIWyświetleń: 66584

Silników TDI używa:

TDI
Silniki 2.7 TDI

Silnik 2.7 TDI  wszedł do produkcji w 2006 i miał zastoswanie w samochodach marki Audi .W zależności od modelu posiadał moc 180KM,190KM. Sztandarowym przykładem samochodu z silnikiem 2.7 jest Audi A6 o mocy 190 KM.Jednostka 6 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch .Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców można usłyszeć głównie dobre komentarze chwalące dynamiczność, oraz niskie spalanie, w trasie nawet poniżej 6 litrów. Na korzyść przemawia również montaż łańcucha rozrządu przez co koszta eksploatacji są niższe. Ponadto użytkownicy zwracają uwagę na odpowiednio dobrany olej oraz tankowanie na sprawdzonych stacjach paliwowych.

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch

Wady:
wysokie koszta obsługi
drogi serwis i części
wtryskiwacze trudne w regeneracji

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40 /LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Uwaga na Rozrząd !!!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!

Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł !!!

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 179

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 52
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 7.4/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SVG 21.02.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale to z powodu ze pan w serwisie zapomniał założyć oringu na przepływomierz ciągnęło syf znaczyła gwizdać, oraz uszczelka pod głowica ale to na własne życzenie(problem ubwajcego płynu przez chłodnice EGR) . Ale konstrukcja super , nie jak 2.5 TDI . żeby zdemontować głowice nie trzeba nawet przodu demontować wymiana uszczelki pod głowica zajęła mi 6 godzin. Przy okazji głowicy pierwsze jaki kolwiek inwestycje 360 tys km, pasek pompy wtryskowej , pasek alternatora , ślizg i napinacz łańcucha, zestaw naprawczy klap wijących i sonda lambda. wcześniej nic poza olejem i filtrem nie było dotykane . Konstrukcja udana , zdecydowanie tansza w eksploatacji jak 2.5 TDI i mniej pali a jeździ dużo lepiej. Polecam !!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 C6/ 163-240 Rok / Przebieg: 362500 Śr. spalanie: 7.6
Krzysztof z uk 05.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Audi to trwała jakość, jeśli jest zadbany choć w minimalnym stopniu to jest autem godnym polecenia. " JAK DBASZ TAK MASZ " Pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 180 Rok / Przebieg: 2008/ 178000 Śr. spalanie: 7.6
Krzysztof 27.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mega wygodny i dynamiczny, klasa sama w sobie v6 tdi 2.7 177km. Naprawdę wystarcza do życia. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 c6/ 177 km Rok / Przebieg: 2008/102 k mil Śr. spalanie: 8 l
Robert 01.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Baaaardzo dobra jednostka napędowa z odpowiednią ilością KM. Przyspieszenie i dynamika rewelacyjne, spalanie w stosunku do tak dużej pojemności i sporej liczby KM, w trasie bardzo niskie około 6 litrów miasto trochę gorzej bo już w granicach 9 litrów. Niestety koszta utrzymania są wysokie przekonałem się o tym wymieniając koło dwumasowe za nowe zapłaciłem 2500 zł plus 500 zł robocizna."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 180 KM
Boczek 18.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik 2,7 tdi bardzo dynamiczny, przy tym naprawdę oszczędny w trasie można zejść do poziomu 6 litrów. Brzmi całkiem fajnie bez typowego klekotania tedeików. Szeroki możliwości chip tubingowe. Rozrząd oparty o łańcuch powinien więc praktycznie bezobsługowy, choć może dojść do problemów z napinaczem łańcucha. zdarza się choć nie nagminnie. Silnik godny polecenia ze względu na osiągi, w przypadku poważniejszych awarii spore koszta jednak one nie zdarzaają się często"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Silnik 2.4 D523.09.2017

Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 16

Polecam

8.15

Silnik 1.4 HDI 90KM23.09.2017

"Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przy

Polecam

9.33

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.