Silniki 2.7 TDIWyświetleń: 70745

Silników TDI używa:

TDI
Silniki 2.7 TDI

Silnik 2.7 TDI  wszedł do produkcji w 2006 i miał zastoswanie w samochodach marki Audi .W zależności od modelu posiadał moc 180KM,190KM. Sztandarowym przykładem samochodu z silnikiem 2.7 jest Audi A6 o mocy 190 KM.Jednostka 6 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch .Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców można usłyszeć głównie dobre komentarze chwalące dynamiczność, oraz niskie spalanie, w trasie nawet poniżej 6 litrów. Na korzyść przemawia również montaż łańcucha rozrządu przez co koszta eksploatacji są niższe. Ponadto użytkownicy zwracają uwagę na odpowiednio dobrany olej oraz tankowanie na sprawdzonych stacjach paliwowych.

Zalety:
wysoka kultura pracy
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch

Wady:
wysokie koszta obsługi
drogi serwis i części
wtryskiwacze trudne w regeneracji

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40 /LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po: 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Uwaga na Rozrząd !!!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!

Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł !!!

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 183

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 53
Średnia (głosów 5):
(8.67)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 7.4/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SVG 21.02.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale to z powodu ze pan w serwisie zapomniał założyć oringu na przepływomierz ciągnęło syf znaczyła gwizdać, oraz uszczelka pod głowica ale to na własne życzenie(problem ubwajcego płynu przez chłodnice EGR) . Ale konstrukcja super , nie jak 2.5 TDI . żeby zdemontować głowice nie trzeba nawet przodu demontować wymiana uszczelki pod głowica zajęła mi 6 godzin. Przy okazji głowicy pierwsze jaki kolwiek inwestycje 360 tys km, pasek pompy wtryskowej , pasek alternatora , ślizg i napinacz łańcucha, zestaw naprawczy klap wijących i sonda lambda. wcześniej nic poza olejem i filtrem nie było dotykane . Konstrukcja udana , zdecydowanie tansza w eksploatacji jak 2.5 TDI i mniej pali a jeździ dużo lepiej. Polecam !!!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 C6/ 163-240 Rok / Przebieg: 362500 Śr. spalanie: 7.6
Krzysztof z uk 05.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Audi to trwała jakość, jeśli jest zadbany choć w minimalnym stopniu to jest autem godnym polecenia. " JAK DBASZ TAK MASZ " Pozdrawiam "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 180 Rok / Przebieg: 2008/ 178000 Śr. spalanie: 7.6
Krzysztof 27.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mega wygodny i dynamiczny, klasa sama w sobie v6 tdi 2.7 177km. Naprawdę wystarcza do życia. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: A6 c6/ 177 km Rok / Przebieg: 2008/102 k mil Śr. spalanie: 8 l
Robert 01.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Baaaardzo dobra jednostka napędowa z odpowiednią ilością KM. Przyspieszenie i dynamika rewelacyjne, spalanie w stosunku do tak dużej pojemności i sporej liczby KM, w trasie bardzo niskie około 6 litrów miasto trochę gorzej bo już w granicach 9 litrów. Niestety koszta utrzymania są wysokie przekonałem się o tym wymieniając koło dwumasowe za nowe zapłaciłem 2500 zł plus 500 zł robocizna."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 180 KM
Boczek 18.11.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik 2,7 tdi bardzo dynamiczny, przy tym naprawdę oszczędny w trasie można zejść do poziomu 6 litrów. Brzmi całkiem fajnie bez typowego klekotania tedeików. Szeroki możliwości chip tubingowe. Rozrząd oparty o łańcuch powinien więc praktycznie bezobsługowy, choć może dojść do problemów z napinaczem łańcucha. zdarza się choć nie nagminnie. Silnik godny polecenia ze względu na osiągi, w przypadku poważniejszych awarii spore koszta jednak one nie zdarzaają się często"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.