Silnik 3.0 TDIWyświetleń: 59817

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 3.0 TDI

Silnik 3,0 TDI występuje w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Porsche. W zależności od modelu posiadają moc 205KM,225KM.230KM,233KM,235KM,245KM,313KM. Pierwsze Silniki zadebiutował w 2004roku w Audi A8. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek.Najpoważniejszą i najczęściej pojawiającą się wadą wg.internautów są problemy z rozrządem, a konkretnie z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu. Luźny naciąg może spowodować przeskok łańcucha i kolizję tłoka z zaworami głowicy. W konsekwencji koszt usterki może wynieść nawet 10-12 tysięcy złotych. Zwracajmy uwagę na hałasy dobiegające z rozrządu i w żadnym wypadku nie lekceważmy ich. Problematyczny może okazać się również zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii,natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów przykładem jest 3.0 TDI 240KM .

Zalety:
trwała jednostka
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch

Wady:
wysokie koszty serwisu i cześci
rozciągający się łańcuch rozrządu
wtryskiwacze trudne w regeneracji

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Info Serwis

   Awarie -3.0 TDI -204, 224,232KM

- awarie hydropopychaczy -może doprowadzić do przeskoczenia rozrządu

- usterki napinaczy łańcucha rozrządu

- usterki czujnika oleju w misce

- usterki klap w kolektorze ssący

- awarie wtryskiwaczy nawet przy przebiegach 100-120 tys !!!


Uwaga na Rozrząd !!!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!

Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł plus robocizna /ASO 10000tys !!!

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km


 Wymiany Oleju !!!

co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys - nie polecane)

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

 


Silniki od 2008 roku a zwłaszcza 3.0TDI 240 KM praktycznie bezawaryjne i nie posiadają usterek które trapiły modele z wcześniejszych lat produkcji.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 158

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 42
Średnia (głosów 7):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 19.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów. Ani DPF ani sam silnik mimo, że jeżdżę częściej w mieście niż w trasie. Polecam bardzo! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CCWA 300KM (240KM seria) Quattro Rok / Przebieg: 132.000 Śr. spalanie: 10
Ryszard 13.10.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik bardzo dobry"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Q7 /240 Rok / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 10.2
Paweł 19.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"rewelacja kupiłem go na handel , ale po przyjechaniu z niemiec stwierdziłęm że zostaje u mnie jazda i komfort super skrzynia automatyczna wspaniale współpracuje z tym silnikiem POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: a6 c6 240KM quatro Rok / Przebieg: 2009 rok 260000km Śr. spalanie: 7.5
Wiesław 02.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"mam go w Tuaregu jest dobrze zestrojony ze skrzynią 8-biegową ,bardzo dobra elastyczność i 240KM daje dobrą dynamikę.Spalanie w tej klasie jest pojęciem względnym ale OK nie mało średnio 9L.Nie znalazłem żadnych wad i tyle auto super a silnik jak dla mnie OK ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Touareg 3.0TDI 240KM 2010 r 115tyś
Alek 06.12.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"posiadam Audi A4 z silnikiem 3.0 TDI V6 z napędem na 4 koła. Moc 250 Km z momentem obrotowym na poziomie 500NM wgniata w siedzenie na pierwszych 3 biegach. pierwsza setka po lekko ponad 6 sekund. Rewelacyjny silnik. Średnie spalanie około 7 litrów, ale wiadomo przy spokojnej zrównoważonej jeździe. Silnik z rozrządem opartym o łańcuch, bezobsługowy jednak dobrze sprawdzić jego stan po przebiegu większym niż 130-140. tyś km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi a4 3.0 TDI V6
Tomek 29.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"rewelacyjny silnik ,oczywiście nie dla wszystkich ,jest bardzo mocny ,super dynamika ,na spalanie nie patrzę bo w tym silniku nie o to chodzi .ja mam automat dla mnie idealny pod każdym względem .Jak ktoś szuka mocnego silnika do dużego auta to zdecydowanie polecam ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Touareg 2011 r 62 tyś km
Mecenas 07.10.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kwintesencja Diesla !!! Pojemność ,moc ,dynamika tak można w skrócie opisać ten silnik .kto nie jeździł ten nie wie o czym piszę .Posiadam ten silnik w mojej A6 jest super ,nie pisze nic o spalaniu bo kto kupuje taki silnik z myślą o spalaniu (średnio 8.9 l/100 km ). Zrobiłem autem około 70 tyś większość na autostradzie ,nigdy nic się z nim nie działo .Standardowo pilnuje wymiany olejów ,filtrów i to wszystko .bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 2009 r 138 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.5 dCi21.07.2017

Witam clio 1.5 dci 82km auto sprzedałem z przebiegiem 302tys km kupilem z francji z przebiegiem 160 tys od czasu zakupu do sprzedazy w

Polecam

7.87

Silnik 1.9 JTD20.07.2017

Silnik rewelacyjny !! Ekonomiczny a zarazem z potencjałem.Koszty utrzymania całkiem niskie,minusem koło dwumasowe i problemy z egr.

Polecam

8.94

Silnik 1.6 BlueHDI16.07.2017

To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie n

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.