Silnik 3.0 TDIWyświetleń: 65882

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 3.0 TDI

Silnik 3,0 TDI  od 2004- 2013 roku występuje w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Porsche. W zależności od modelu posiadają moc 205KM,225KM.230KM,233KM,235KM,245KM,313KM. Pierwsze Silniki zadebiutował w 2004roku w Audi A8. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek.Najpoważniejszą i najczęściej pojawiającą się wadą wg.internautów są problemy z rozrządem, a konkretnie z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu. Luźny naciąg może spowodować przeskok łańcucha i kolizję tłoka z zaworami głowicy. W konsekwencji koszt usterki może wynieść nawet 10-12 tysięcy złotych. Zwracajmy uwagę na hałasy dobiegające z rozrządu i w żadnym wypadku nie lekceważmy ich. Problematyczny może okazać się również zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii,natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów przykładem jest 3.0 TDI 240KM .

Zalety:
trwała jednostka
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch

Wady:
wysokie koszty serwisu i części
awarie napinacza rozrządu
rozciągający się łańcuch rozrządu
wtryskiwacze trudne w regeneracji
awarie wtryskiwaczy,z pierwszych lat produkcji

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 8.2-9 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

   Awarie -3.0 TDI -204, 224,232KM

- awarie hydropopychaczy -może doprowadzić do przeskoczenia rozrządu

- usterki napinaczy łańcucha rozrządu

- usterki czujnika oleju w misce

- usterki klap w kolektorze ssący

- awarie wtryskiwaczy nawet przy przebiegach 100-120 tys !!!


Uwaga na Rozrząd !!!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!

Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł plus robocizna /ASO 10000tys !!!

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km


 Wymiany Oleju !!!

co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys - nie polecane)

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

 


Silniki od 2008 roku a zwłaszcza 3.0TDI 240 KM praktycznie bezawaryjne i nie posiadają usterek które trapiły modele z wcześniejszych lat produkcji.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 164

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 7):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 9.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Damian 19.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów. Ani DPF ani sam silnik mimo, że jeżdżę częściej w mieście niż w trasie. Polecam bardzo! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CCWA 300KM (240KM seria) Quattro Rok / Przebieg: 132.000 Śr. spalanie: 10
Ryszard 13.10.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik bardzo dobry"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Q7 /240 Rok / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 10.2
Paweł 19.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"rewelacja kupiłem go na handel , ale po przyjechaniu z niemiec stwierdziłęm że zostaje u mnie jazda i komfort super skrzynia automatyczna wspaniale współpracuje z tym silnikiem POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: a6 c6 240KM quatro Rok / Przebieg: 2009 rok 260000km Śr. spalanie: 7.5
Wiesław 02.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"mam go w Tuaregu jest dobrze zestrojony ze skrzynią 8-biegową ,bardzo dobra elastyczność i 240KM daje dobrą dynamikę.Spalanie w tej klasie jest pojęciem względnym ale OK nie mało średnio 9L.Nie znalazłem żadnych wad i tyle auto super a silnik jak dla mnie OK ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Touareg 3.0TDI 240KM 2010 r 115tyś
Alek 06.12.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"posiadam Audi A4 z silnikiem 3.0 TDI V6 z napędem na 4 koła. Moc 250 Km z momentem obrotowym na poziomie 500NM wgniata w siedzenie na pierwszych 3 biegach. pierwsza setka po lekko ponad 6 sekund. Rewelacyjny silnik. Średnie spalanie około 7 litrów, ale wiadomo przy spokojnej zrównoważonej jeździe. Silnik z rozrządem opartym o łańcuch, bezobsługowy jednak dobrze sprawdzić jego stan po przebiegu większym niż 130-140. tyś km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi a4 3.0 TDI V6
Tomek 29.10.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
"rewelacyjny silnik ,oczywiście nie dla wszystkich ,jest bardzo mocny ,super dynamika ,na spalanie nie patrzę bo w tym silniku nie o to chodzi .ja mam automat dla mnie idealny pod każdym względem .Jak ktoś szuka mocnego silnika do dużego auta to zdecydowanie polecam ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Touareg 2011 r 62 tyś km
Mecenas 07.10.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kwintesencja Diesla !!! Pojemność ,moc ,dynamika tak można w skrócie opisać ten silnik .kto nie jeździł ten nie wie o czym piszę .Posiadam ten silnik w mojej A6 jest super ,nie pisze nic o spalaniu bo kto kupuje taki silnik z myślą o spalaniu (średnio 8.9 l/100 km ). Zrobiłem autem około 70 tyś większość na autostradzie ,nigdy nic się z nim nie działo .Standardowo pilnuje wymiany olejów ,filtrów i to wszystko .bardzo dobry silnik"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A6 2009 r 138 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.