Silnik 3.0 V6 TDI CR (2003-2018) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 84274

TDI
Silnik 3.0 V6 TDI CR (2003-2018)

Liczba cylindrów: 6

Liczba zaworów: 24

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne

Ilość oleju: 8.2-9 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

   Awarie -3.0 TDI -204, 224,232KM

- awarie hydropopychaczy -może doprowadzić do przeskoczenia rozrządu

- usterki napinaczy łańcucha rozrządu

- usterki czujnika oleju w misce

- usterki klap w kolektorze ssący

- awarie wtryskiwaczy nawet przy przebiegach 100-120 tys !!!


Uwaga na Rozrząd !!!

Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!

Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł plus robocizna /ASO 10000tys !!!

Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km


 Wymiany Oleju !!!

co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys - nie polecane)

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

 


Silniki od 2008 roku a zwłaszcza 3.0TDI 240 KM praktycznie bezawaryjne i nie posiadają usterek które trapiły modele z wcześniejszych lat produkcji.

____________________________________________________________________

Odmiany silników 3.0 TDI V6

Silnik 3.0 V6 TDI EA896 -2004-2011

Silnik 3.0 V6 TDI EA897 -2010-2015

Silnik 3.0 V6 TDI EA897evo -2014-2018

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3,0 TDI  wszedł do produkcji w 2003 roku i jest stosowany do dnia dzisiejszego w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Porsche.Przez lata jednostka przechodziła szereg modernizacji a jej ostatnia wersja została praktycznie wykonana od nowa. W zależności od modelu posiadają moc 205KM,225KM.230KM,233KM,235KM,245KM,313KM. Pierwsze rodzina o oznaczeniu EA896 zadebiutował w 2004roku w Audi A8 konstrukcja posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch, co było nowością koncernu VW.Ponieważ większość aut producenta zasilały jednostki na pompowtryskiwaczach.Niestety konstrukcja z pierwszych lat produkcji była dużym niewypałem borykała się z wieloma poważnymi usterkami które przekładały się na bardzo wysokie koszty.W jednostce zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu niestety to była największa bolączka tej odmiany..Najpoważniejszą i najczęściej pojawiającą się wadą wg.internautów są problemy z rozrządem, a konkretnie z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu. Luźny naciąg może spowodować przeskok łańcucha i kolizję tłoka z zaworami głowicy. W konsekwencji koszt usterki może wynieść nawet 10-12 tysięcy złotych. Zwracajmy uwagę na hałasy dobiegające z rozrządu i w żadnym wypadku nie lekceważmy ich. Problematyczny może okazać się również zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Dopiero w kolejnej odmianie EA897 (2010-2015) tego silnika która weszła do produkcji w 2010 roku wiele mankamentów zostało poprawionych.Najbardziej awaryjny układ rozrządu został zmodyfikowany i poprawiony.W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko dwa.Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach.Do najmniej awaryjnej rodziny trzeba zaliczyć ostatnią odmianę EA897evo (2014-2018) która został zbudowana praktycznie od nowa.W tym silniku zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne oraz dopracowano wszystkie problematyczne awarii na które cierpiały odmiany z wcześniejszych lat produkcji.Trzeba jednak nadmienić że ta wersja jest posiada nowoczesny osprzętem który w razie wymiany czy ewentualnej awarii może być bardzo kosztowny.Reasumując,silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii,natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów.Po stronie plusów trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania jak na pojemności oraz moce jednostek.

Zalety:
trwała jednostka
doskonała dynamika
przyzwoity poziomy spalania
rozrząd oparty o łańcuch

Wady:
wysokie koszty serwisu i części
awarie napinacza rozrządu
rozciągający się łańcuch rozrządu
wtryskiwacze trudne w regeneracji
awarie wtryskiwaczy,z pierwszych lat produkcji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 190

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 9):
(8.85)
Trwałość
 9.11/10
Utrzymanie
 7.56/10
Dynamika
 9.89/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

tom 11.05.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Wv Phaeton z 2014r. Z silnikiem zero problemów jak pisze autor wyżej wszystkie bolączki został usunięte"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 3.0/240 Rok / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 9
04.03.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam Audi a6 rok 2009 z ta jednostka napedowa 3.0.tdi 240 koni. Auto serwisowane w audi w Niemczech. Niestety przy 173 tys km wyszedl korbowod bokiem. Z regoly jezdze spokojnie a jednak przadazylo mi sie to. Do tej pory myslalem ze to solidny silnik, ale niestety ten problem jest znany. Bede remontowal w Polsce w warsztacie Wymiensilnik.pl zobaczymy co z tego wyjdzie."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi a6 4f 240 koni Rok / Przebieg: 2009/173000 Śr. spalanie: 8/9
Damian 19.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów. Ani DPF ani sam silnik mimo, że jeżdżę częściej w mieście niż w trasie. Polecam bardzo! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CCWA 300KM (240KM seria) Quattro Rok / Przebieg: 132.000 Śr. spalanie: 10
Ryszard 13.10.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"silnik bardzo dobry"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Q7 /240 Rok / Przebieg: 2010/170000 Śr. spalanie: 10.2
Paweł 19.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"rewelacja kupiłem go na handel , ale po przyjechaniu z niemiec stwierdziłęm że zostaje u mnie jazda i komfort super skrzynia automatyczna wspaniale współpracuje z tym silnikiem POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: a6 c6 240KM quatro Rok / Przebieg: 2009 rok 260000km Śr. spalanie: 7.5
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (od 2009)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2017)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2014)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2015)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2018)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.