Silnik 4.0 TDIWyświetleń: 13772

Silników używa:

TDI
Silnik 4.0 TDI

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 4.0 TDI występuje w modelu Audi A8 i generuje moc 275KM. Zadebiutował w 2002 roku, a w produkcji przetrwał do 2010r.Silnik rozpędza pojazd do 275 km/h , natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 650 NM. Ośmiocylindrowy silnik jest jednym z największych montowanych seryjnie w samochodzie typu sedan. Pierwszą "setkę" osiąga po niespełna 7 sekundach. Silnik został wyposażony w system Common Rail II generacji oraz wtryskiwacze firmy Bosch. Turbosprężarka posiada łopatki o zmiennej geometrii.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
świetna dynamika
trwała jednostka

Wady:
wysokie koszty obsługi
drogie części
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szati 25.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik,moc,dynamika,elastyczność i dobre spalanie to jego atuty.Mam go w Audi A8 od 5 lat ,dużo podróżuje po Europie -autostrady i dlatego kupiłem tego typu auto.Sprawdza się w 100% silnik bardzo cichy świetna kultura pracy ,prawie go nie słychać i spalanie na poziomie 8-9 L nie oszczędzając padła gazu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A8 D3 4.0 V8 TDI 275KM 2005r 235 tyś

Samochody z tym silnikiem

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)12.07.2018

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Og

Polecam

8.73

Silnik 2.0 BlueHDI 180KM11.07.2018

Srednie spalanie 6.5 litra

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.