Silnik 4.0 TDIWyświetleń: 9935

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 4.0 TDI
Silnik 4.0 TDI występuje w modelu Audi A8 i generuje moc 275KM. Zadebiutował w 2002 roku, a w produkcji przetrwał do 2010r.Silnik rozpędza pojazd do 275 km/h , natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 650 NM. Ośmiocylindrowy silnik jest jednym z największych montowanych seryjnie w samochodzie typu sedan. Pierwszą "setkę" osiąga po niespełna 7 sekundach. Silnik został wyposażony w system Common Rail II generacji oraz wtryskiwacze firmy Bosch. Turbosprężarka posiada łopatki o zmiennej geometrii.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
świetna dynamika
trwała jednostka

Wady:
wysokie koszty obsługi
drogie części
wysokie spalanie

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szati 25.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik,moc,dynamika,elastyczność i dobre spalanie to jego atuty.Mam go w Audi A8 od 5 lat ,dużo podróżuje po Europie -autostrady i dlatego kupiłem tego typu auto.Sprawdza się w 100% silnik bardzo cichy świetna kultura pracy ,prawie go nie słychać i spalanie na poziomie 8-9 L nie oszczędzając padła gazu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A8 D3 4.0 V8 TDI 275KM 2005r 235 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 2.4 D528.05.2017

Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to

Odradzam

8.11

Silnik 2.2 D4D28.05.2017

Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym ba

Polecam

6.62

Silnik 2.0 D4D26.05.2017

Od 2 lat bujam się z usterką tego silnika do 2 tys nic zero przyspieszenia nawet na pierwszym biegu powyżej reaguje z opużnieniem i

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.