Silnik 4.0 V8 TDI 275KM (ASE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14487

Silników używa:

TDI
Silnik 4.0 V8 TDI 275KM (ASE)

Liczba cylindrów: 8

Liczba zaworów: 32

Typ wtrysku:

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 4.0 TDI występuje w modelu Audi A8 i generuje moc 275KM. Zadebiutował w 2002 roku, a w produkcji przetrwał do 2010r.Silnik rozpędza pojazd do 275 km/h , natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 650 NM. Ośmiocylindrowy silnik jest jednym z największych montowanych seryjnie w samochodzie typu sedan. Pierwszą "setkę" osiąga po niespełna 7 sekundach. Silnik został wyposażony w system Common Rail II generacji oraz wtryskiwacze firmy Bosch. Turbosprężarka posiada łopatki o zmiennej geometrii.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
świetna dynamika
trwała jednostka

Wady:
wysokie koszty obsługi
drogie części
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szati 25.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik,moc,dynamika,elastyczność i dobre spalanie to jego atuty.Mam go w Audi A8 od 5 lat ,dużo podróżuje po Europie -autostrady i dlatego kupiłem tego typu auto.Sprawdza się w 100% silnik bardzo cichy świetna kultura pracy ,prawie go nie słychać i spalanie na poziomie 8-9 L nie oszczędzając padła gazu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A8 D3 4.0 V8 TDI 275KM 2005r 235 tyś

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2017)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2014)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2003)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2015)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2018)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI
Pozostałe silniki

Samochody z tym silnikiem

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.