Silnik 4.0 TDIWyświetleń: 9217

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 4.0 TDI
Silnik 4.0 TDI występuje w modelu Audi A8 i generuje moc 275KM. Zadebiutował w 2002 roku, a w produkcji przetrwał do 2010r.Silnik rozpędza pojazd do 275 km/h , natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 650 NM. Ośmiocylindrowy silnik jest jednym z największych montowanych seryjnie w samochodzie typu sedan. Pierwszą "setkę" osiąga po niespełna 7 sekundach. Silnik został wyposażony w system Common Rail II generacji oraz wtryskiwacze firmy Bosch. Turbosprężarka posiada łopatki o zmiennej geometrii.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
świetna dynamika
trwała jednostka

Wady:
wysokie koszty obsługi
drogie części
wysokie spalanie

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd:

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: .

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Szati 25.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
"Bardzo dobry silnik,moc,dynamika,elastyczność i dobre spalanie to jego atuty.Mam go w Audi A8 od 5 lat ,dużo podróżuje po Europie -autostrady i dlatego kupiłem tego typu auto.Sprawdza się w 100% silnik bardzo cichy świetna kultura pracy ,prawie go nie słychać i spalanie na poziomie 8-9 L nie oszczędzając padła gazu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Audi A8 D3 4.0 V8 TDI 275KM 2005r 235 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

Popularne auta z tym silnikiem

Zobacz zalety i wady
samochodów z tym silnikiem

Najnowsze opinie

Silnik 1.6 TDCI 109KM23.02.2017

Nie wiem jak wy. Kupiłem auto 7 miesięcy temu w komisie z "oryginalnym" przebiegiem 170000 tys z Niemiec wersja ghia. Do tej pory wym

Polecam

8.25

Silnik 2.7 HDI22.02.2017

Auto z fajna dynamika lecz producent nie przewidzial awaryjnosci walu korbowego!!!Silnik po uszkodzeniu walu jest praktyczpnie caly do

Odradzam

7.17

Silniki 2.7 TDI21.02.2017

Super silnik , 163 konie po programie BSR mam 240 i 490 NM. Praktycznie bezawaryjny do przebiegu 350 tys . Przy 350 nowe turbo ale

Polecam

7.07

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.